6 pracovních příležitostí, ve kterých porostete

15. Září 2016

Dnešní doba je dravá a většina ambiciózních jedinců začíná sbírat pracovní zkušenosti už při škole. My si myslíme, že nejlepší věc, kterou můžou studenti udělat, je vlítnout rovnýma nohama do obchodu. A nejen studenti – sales jako jedno z nejférovějších povolání (kdo zabere, má výsledky / kdo ne, odchází) má tu výhodu, že s ním můžete začít v jakémkoli věku. Do startu to chce pochytit správné zvyky, na kterých budete stavět. Vybrali jsme šestici firem, které umožňují juniorům atraktivně růst v obchodě. 

1. Coca-Cola

cola

Je obchod vaše první štace po škole nebo rovnou při studiu? Coca-Cola je místo, které z juniorů tvoří kované obchodníky. Tak propracovaný onboarding systém, jako mají tady, jsme viděli málokde. Obchodník má v začátcích jasně dané KPI, má k dispozici seniora, který ho zaučuje, dokud není sám schopen převzít zodpovědnost za portfolio klientů a rozvíjet nový business. „Jsme ambiciózní firma, chceme dosahovat vynikajících výsledků a obchodník má u nás spoustu KPI,“ říká Area Sales Manager Jakub Pavlica, „na začátku to může být matoucí, co všechny ty tabulky znamenají, ale rychle se zorientujete. Myslím, že právě náročnost dělá z našich obchodníků jedny z nejlepších na trhu.“

2. Seznam.cz

seznam

Další společnost, která inkubuje z juniorů schopné a dravé obchodníky. Kdo je schopný, projde si v Seznamu pozici „pěšáka“ (protože ví, že k úspěchu zkratky neexistují) a rychle se vypracuje na další lukrativnější pozice. Vzhledem k širokému portfoliu „seznamáckých“ produktů se můžete podílet v obchodní síti, telesales nebo se profesně orientovat na VIP zákazníky. Seznam je dnes něco mezi rodinnou firmou a korporací, což pro vás jako nováčka kombinuje výhody obou typů společností – máte jistotu, že se o vás v začátku postarají, naučí vás procesy, vyškolí vás a dají vám obchodnické sebevědomí, abyste rostli. Zbytek je na vás. Chopíte se šance?

3. Lyreco

dsc_1984-1

Jste rychlý střelec a musíte vidět, že věci odsýpají? Mít hmatatelné výsledky ideálně denně? Tomáš Svoboda, trenér a recruiter, je člověk, který vás do obchodničiny v segmentu FMCG naladí pozitivně – sám ji léta dělal a naprosto jí propadl. S obchodníky v Lyrecu se potkává od prvního pohovoru až po fázi, kdy odcházejí do terénu a velmi intenzivně s nimi pracuje.

Kdo u nich bude úspěšný a vyroste? „Musíte vědět, proč tenhle obor děláte. Teď nedávno jsme v Praze na pohovoru měli čerstvou absolventku,“ vzpomíná Tomáš, „přišla a přesně věděla, proč se chce věnovat obchodu a ne cestovnímu ruchu, který studovala. Když řešila modelovou situaci, spadla mi čelist. V obchodu je velmi důležité správně klást zákazníkovi otázky, zjistit, co konkrétně ho zajímá, a takzvaně mu ušít nabídku na míru. A přesně to ona dokázala.“

4. Burda Media

Apetit, ELLE, InStyle, Joy, Svět Ženy… Tady nahlédnete do backstage vašich oblíbených lifestylových časpisů a poznáte je z businessové stránky. Ideální start na obchodní pozici pro každého, kdo si uvědomuje nutnost tvorby pevné sítě cenných kontaktů. V Burdě jsme si navíc jistí, že oceníte dvě věci: moderní prostředí k práci, a zároveň možnost nastavit si práci podle sebe s určitou mírou svobody – samozřejmě po zapracování. Pokud jste jako ryba ve vodě v business oblečení, jste připraveni učit se od zkušených a v salesu růst, máte možnost!

5. E.ON

jakes

Dokáže i takový gigant nalákat nováčky? ptali jsme se značně skepticky. „Během prvního semestru na vysoké škole se mi naskytla příležitost pracovat v oblasti obchodu a já neváhal. Praxe mi přišla důležitější než dalších několik let ve škole, které jsem raději strávil sbíráním zkušeností v salesu,“ začíná své vyprávění oblastní manažer pro Zlínský kraj Michal Jakeš, „po několika letech jsem se rozhodl sám aktivně oslovit E.ON, lákali mě tehdy jako velká stabilní společnost. Proaktivní přístup se mi vyplatil, pozvali mě na osobní pohovor ke spolupráci a dopadlo to tak, že ve svých 25 letech mohu říci, že si aktuálně vydělávám ‚zábavou‘.“

6. BusinessAnimals.cz

promo-business-animals-10-of-48

Ambiciózní jedinec si najde místo i v našem týmu, musí nás ale přesvědčit o svém odhodlání učit se a posouvat celý projekt dopředu. Dostanete do ruky atraktivní produkt a vizi, která – pokud skutečně milujete obchod – vás nenechá chladnými. Jako startup za vás nicméně cestičku prošlapávat nebudeme, máte však k dispozici zkušené kolegy a obchodního mentora Josefa Dvořáka.

[leads_ id=“75108″]

Kdo si myslíte, že máte na to být Business Animal, přidejte si naši CEO Jitku Zoderovou na Skype (jitkazoderova). Nebo, když už chcete poslat e-mail na jitka@www.businessanimals.cz, buďte originální. Když nemusí, e-maily moc nečte. Raději je v terénu a rozvíjí byznys.

© 2024 imper.cz