Oliver Dlouhý, CEO Kiwi.com: „Firmu jsem vybudoval na expertech, kteří jsou v mnohém lepší než já“ [PREMIUM HANGOUT]

05. Březen 2017

Oliver Dlouhý je startupová osobnost světového formátu. Zakladatel a CEO portálu Kiwi.com byl před pár lety vyhozen ze školy, žil na rohlících a instantních polévkách a ze skillu, kdy se mu dařilo sobě a přátelům vyhledávat levné letenky, vybudoval firmu s obratem téměř 10 miliard korun. Kiwi.com, bývalý Skypicker, je podle amerického časopisu Forbes jednou z 10 nejrychleji se rozvíjejících startup firem na světě. Jak se mu podařilo při 900+ zaměstnancích zachovat firemní kulturu? Podle jakého klíče deleguje? Jak jako Čech zažijete globální úspěch? To vše ve videu!

„Každý founder, když něco zakládá, je zpočátku extrémně optimistický až naivní.“

  • „Na začátku jsem byl na dně, Skypicker pro mě byla cesta k rychlým a jednoduchým penězům.“
  • Věřil, že má v ruce miliardový nápad? „Věřil. Byl jsem optimistický. Ale stejně tak jsem věřil v 9 neúspěšných businessů, které jsem založil před Skypickerem.“
  • Jak během pár let vybudoval firmu, která je dnes jednou z deseti nejrychleji rostoucích na světě? „Především jsem firmu jsem nevybudoval sám, ale spolu s kolegy, kterých je dnes přes devět set.“

„Problém českých startupů je, že nekoukají za hranice.“

  • Jak zvládl z Brna přemýšlet na globální úrovni? Jaký si nastavit mindset, abyste své podnikání dovedli rychle do zahraničí?
  • Jaké faktory determinují miliardový nápad?
  • Proč nevidí potřebu být v Silicon Valley?

„Podnikání nejsou piškvorky, kdy máš pár tahů a pak jsi vyhrál nebo prohrál. Existuje nespočet možností, co s firmou můžeš v každé chvíli dělat.“

  • Jak naopak poznáte, kdy je vhodné jít od toho?
  • Kdy se z podnikatele, který si vše realizuje sám, stane opravdový CEO?
  • Před jakou výzvou aktuálně stojí? Opravdu ho uvidíme jako hráče v letecké dopravě?

V závěru Oliver definoval 3 kroky k úspěšnému podnikání:

  1. Musí řešit problém, který někoho trápí.
  2. Musí trápit dostatečné množství lidí.
  3. Exekuce. Musí se správně vytvořit a prodat.

© 2024 imper.cz