Základní povinná četba pro každého obchodníka. Knihy, které vám změní život!

17. Leden 2014

Povinná četba. Slovní spojení, které spousta z nás v dobách školní docházky ze srdce nenáviděla. Ale teď přichází doba, kdy byste si měli povinnou četbu naordinovat sami, pokud se chcete ve Vašem obchodním a podnikatelském životě posunout někam dál. Schovejte ovladač od televize, zavítejte do knihkupectví, nebo si pořiďte čtečku a nechte se vyburcovat k větším výkonům.

hledáme obchodníka

knihovna

„Knihy jsou pro lidi tím, čím jsou pro ptáky křídla.“ – John Ruskin

Knih o podnikání a motivaci naleznete v obchodech a na internetu velké množství. Je jasné, že z vás kniha neudělá milionáře, ani během týdne nezdesetinásobí Vaše zisky, ale určitě Vás namotivuje, přivede k zajímavým a plodným myšlenkám, ukáže Vám zkušenosti a pohledy úspěšných lidí, kteří už to někam dotáhli, a posune Vás zase o kus dál. A jaké knihy si tedy přečíst?

 

Začněte s Malým princem

Nic nemá smysl, jestliže jsem do toho nevložil své tělo a svého ducha.“ – A. de Saint-Exupéry

Domluvte si konzultaci

Možná zrovna teď přemýšlíte, proč, když jsme Vás chtěli vyburcovat k větším výkonům a posunout dál ve Vašem podnikání, přicházíme zrovna s pohádkou. Ale Antoine de Saint-Exupéry pojal svou knihu spíše jako pohádku pro dospělé, ve které vyobrazuje hodnoty moderního světa, materialismus, egocentrismus, neustálý závod s časem a další „neřesti“ dnešní doby a staví je proti nevinnosti Malého prince. Při čtení této knihy si v hlavě utřídíte řadu myšlenek a zamyslíte se nad věcmi, které Vám přijdou naprosto samozřejmé, ale ony vlastně úplně samozřejmé nejsou… Podle Malého prince známe jen ty věci, které si ochočíme, tak se pusťte do čtení a ochočte si úplný základ každého podnikatele, kterým by měl být právě Malý princ.

maly

„Co to znamená ochočit? Je to něco, na co se nezapomíná – odpověděla liška. Znamená to vytvořit pouta.“ – A. de Saint-Exupéry

Jen bohatý nebo chudý – nic mezi tím

„Nejmocnější aktivum, které všichni máme, je naše mysl.“ – Robert T. Kiyosaki

A proto začněte myslet jako bohatí. Robert T. Kiyosaki a Sharon Lechter Vám ukážou rozdíl mezi smýšlením bohatých a chudých lidí ve své knize Bohatý táta, chudý táta. Naučíte se, že není nic mezi – buď jste chudí, nebo bohatí, nic mezi tím. Chcete-li dojít k finanční svobodě a naučit se finanční gramotnosti, pak tato kniha rozhodně nesmí ve Vaší knihovně chybět. 95% lidí se vydává životem po finanční cestě zvané krysí závod – nejste-li finančně gramotní, není z ní úniku… Vzdělejte se a buďte finančně nezávislí.

Žádné otřepané rady, jen úspěch

„Času je vždycky dost – pokud ho umíte správně využít.“ – Jason Fried

Snadný, lepší, provokativní, minimalistický a poučný návod, jak uspět v podnikání? To je Restart. Kniha Jasona Frieda a Davida Heinemeiera Hanssona, zakladatelů světoznámé americké společnosti 37signals Restart zboří všechny Vaše mýty a postaví Vaše podnikání na nohy.

Postupte na vyšší level

„Nestačí jenom začít, důležité je pokračovat. Pouhý zápis do školy z nás učence neudělá,
školák musí ve studiu pokračovat, projít dlouhými kurzy, dokud nezvládne všechny obory. Úspěch záleží na neochabující síle, zatímco důvodem neúspěchu je ve většině případů nedostatek vytrvalosti
.“ – J. R. Miller

Už jste si úspěšně prošli začátečnických knižním minimem a chcete postoupit na vyšší příčku? I pro Vás máme řešení. Za BusinessAnimals Vám doporučujeme některou z těchto knih:

  • Jistou cestou ke skvělosti – Tato kniha přináší praktické a stručné návody, které Vám jasně řeknou, co dělat a neztrácejí čas vysvětlováním, proč to tak je. Wallace D. Wattles Vám    ukáže, jak se zdokonalit v každém ohledu a dosáhnout nejen bohatství, ale i zdraví.
  • Vrcholy a údolí – Spencer Johnson Vám poradí, jak zúročit to dobré i zlé, co Vás potkalo v životě i v podnikání a na příběhu mladého muže Vám ukáže, jak zdolat svá vlastní údolí a dostat se na vrchol sebe sama.
  • 21 dní – Jaroslava Timková spojuje v této knize při rozhovoru s Markem Dzirasou profesní, podnikatelský a duchovní růst. Čekají Vás zde nejen praktické návody, ale i rituály, praktiky a cesta od mentality nedostatku k mentalitě hojnosti.
  • Jak drahé je zdarma? – Nevěřte tomu, že co je drahé, je zároveň kvalitnější, nevěřte všemu, co se říká a píše. Dan Ariely, autor této knihy, Vás seznámí se zajímavými výzkumy a poznatky z oblasti ekonomie, psychologie a marketingu, které změní Váš pohled na věc.

 

 

 

 

 

© 2024 imper.cz