Peníze patří mezi mé priority, chci vydělávat ještě víc

09. Březen 2014

Ve 24 letech je obchodním ředitelem portálu chytryhonza.cz. Je střelec a rozhodně není šetřílek. Rád utrácí, a proto má jasný cíl. Vydělávat víc a víc. Ale ví, že nic není zadarmo a že za vydělanými penězi je tvrdá práce. A on sám rozhodně nikdy nic zadarmo nedostal.

IMG_3757

  • Michael Šolín, 24 let

  • Současné pozice: Chytryhonza.cz – obchodní ředitel, TENOMA Invest, a.s- člen představenstva
  • Předchozí pracovní zkušenosti: bankovní poradce, obchodní zástupce

 

První otázka je jasná. Jak se Ti povedlo dosáhnout ve 24 letech postu obchodního ředitele?

Studoval jsem v Praze, pak jsem začal pracovat pro jednu banku, ale ta práce mě nebavila. Měl jsem pocit, že mám svázané ruce, nemůžu nic dělat podle svého, a tak jsem po šesti měsících utekl. V tu chvíli jsem dostal nabídku jít dělat podporu klientů v oblasti investic. A i když to byl hodně velký risk, zkusil jsem to a zadařilo se. Postupem času jsem se ve společnosti začal čím dál více věnovat obchodním výsledkům.

Takže jsi začínal, dalo by se říci, od nuly?

V podstatě ano. Už v době studií jsem se zajímal o obchod a investice, a jelikož pocházím ze sociálně slabší rodiny, věděl jsem, že když něco chci, musím máknout, abych si na to vydělal. Takže jsem začal obvolávat klienty, s některými se setkával i tváří v tvář, ale většinou jsem všechno řešil po telefonu. Při tom jsem udržoval vztahy s investičními společnostmi a po pár měsících řídil menší tým lidí. Na téhle pozici jsem vydržel necelé dva roky a pak se díky skvělým výsledkům posunul na tu současnou.

Co Ti pomohlo k dosažení výsledků a kariérnímu postupu?

Tak určitě jít do toho po hlavě a nebát se toho. A taky ta správná drzost, která v rozumné míře možná k tomu prostě patří. Obchodník musí věřit tomu, co dělá, dávat do toho energii a zároveň umět rozpoznat chování klienta, naslouchat mu. Je zapotřebí odhadnout, kdy je výhodné na klienta tlačit, a kdy je zase lepší ubrat plyn. Nešlo mi to samozřejmě od začátku, ale dělal jsem si statistiky, co vyšlo a co ne, a podle toho jsem se přizpůsoboval dalším klientům. Postupně jsem si tak vybudoval systém, jak na to, aby se dařilo.

Nevadilo Ti, že Tvůj obchod probíhal vesměs po telefonu?

Ani ne. Většinu svých klientů jsem během těch dvou let osobně nepoznal. A telefonování mi nikdy nedělalo problémy. Vždycky jsem spoléhal na sugesci, že jsem dobrý a úspěšný, klienti to pak vycítí, že věříte nejen tomu, co děláte, ale i sobě samému. Vztahy s investičními společnostmi už samozřejmě probíhaly v zásadě face to face.

Využiješ svoje zkušenosti i nyní jako obchodní ředitel?

Mám na starosti především dosahování obchodních cílů, s čímž souvisí mimo jiné account management, manažeři call centra, support klientům, a částečně i marketing. Takže určitě můžu svou praxi využít i na této pozici, i když už je to trochu jiný level.

Zmínil jsi se o tom, že je potřeba si věřit. Motivuješ se nějak?

Zajímám se o pozitivismus, pozitivní rozvoj osobnosti, takže se snažím praktikovat získané poznatky. Dříve jsem chodil na různé přednášky, ale teď už není moc čas, a tak spíš čtu knížky. Nicméně nestačí jen knížku přečíst, ale hlavně poznatky aplikovat. Jako mnozí jsem zjistil, že když si stejnou knížku přečtu třeba za rok znovu, chápu ji zase trochu jinak, protože už jsem se posunul o kus dál ve svém rozvoji.

Jaké jsou Tvoje cíle v následujících pěti letech?

Vydělávat víc peněz. Peníze jsou pro mě hodně důležité, patří mezi mé priority. Vím, že jsou jen prostředkem, že nevedou ke spokojenosti, je to o tom, jak si to člověk srovná v hlavě. I tak si chci ale dopřát to, co se mi líbí a co mě baví. Rozhodně nejsem šetřílek, rád se obléknu do značkového oblečení, najím se v dobré restauraci. A samozřejmě chci i nadále pracovat na své seberealizaci.

Jak bys popsal běžný pracovní den obchodního ředitele?

Jsem spíš noční sova, takže si ráno přispím, pak se kouknu do kalendáře na množství aktivit a rozplánuju si den. Je pro mě nutné stanovit si priority a vědět, co chci za ten den stihnout. Když se potřebuju odreagovat, zajdu si zacvičit, a pak dřu dál.

Co bys na závěr poradil budoucím obchodníkům, kteří by chtěli dosáhnout podobného úspěchu?

Hlavně musí být cílevědomí. Musí mít ten správný drive a vědět, čeho chtějí dosáhnout. Bez cílevědomosti, práce na osobním rozvoji a potřebné dřiny to nejde. Osobní rozvoj hraje nesmírně důležitou roli a nemám pocit, že si to vždy lidé, chtějící úspěch, dostatečně uvědomují. Například správné řízení myšlenek, sebereflexe, pohled na svět, atd. Navíc každý by se měl zamyslet nad tím, že většinou takovéhle pozice nejsou o osmi hodinách denně. Někdy je nutné obětovat víkend s přáteli, nebo s rodinou, protože business prostě nepočká. Kdo tohle není ochotný akceptovat, nemusí se do obchodu ani pouštět. Je to o prioritách a spokojenosti.

Závěrečný rozstřel:

Oblíbená značka oblečení: Calvin Klein

Oblíbená restaurace: La Casa Argentina

Motto: „Lepší mířit na hvězdy a minout, než na kupu hnoje a trefit se“

© 2024 imper.cz