Pavel Vavřík: „Nejsem Elon Musk a stejně chci do Česka přinést dopravu budoucnosti“

09. Listopad 2016

Upozorňujeme, že tenhle rozhovor je pouze pro silné povahy. O čem jsme si s Pavlem Vavříkem povídali? Přiznáváme, že 2 hodiny byly málo na to, abychom stihli ve zkratce probrat produkt, vizi a systém odměňování společnosti SKY WAY INVEST GROUP. Pavlovým cílem je v České republice během 5–10 let vybudovat dopravu 2.0 neboli nebeské cesty, které budou několikanásobně rychlejší, ekologicky nenáročné, bezpečné a daleko levnější. Co je důležitější, i vy se díky této dopravě můžete stát milionářem. Zní vám to jako hudba z Marsu? Místy to i nám tak připadalo. Na druhou stranu, počítače a mobily byly v začátcích také k smíchu. Jsme u zrodu něčeho převratného?

2016_1109_11403800-01

  • Pavel Vavřík, 51 let
  • Společnost: SKY WAY INVEST GROUP – SWIG
  • Pozice: Zastupitel pro ČR
  • Pavel vystudoval Moskevský technologický institut potravinářského průmyslu, díky němuž se dostal do Moskvy, naučil se azbuku a ruština se mu rychle vryla do paměti. Hlavně jako technik dokázal tomuto projektu porozumět.
  • Posledních 13 let pracoval jako obchodník s financemi v Allianz. S rozhodnutím přidat se ke SWIG se musel smířit s tím, že tuhle práci nebude dál zvládat. „Za 13 let jsem měl opravdu velký kmen. Časem by mě však stejně vyhodili za neproduktivitu, takže jsem celý kmen předal kolegyni. Od srpna se věnuji rozvíjení sítě a otevřeli jsme také první pobočku v Praze.“
  • Momentálně se v Bělorusku, 60 km za Minskem, staví první testovací Polygon SKY WAY. Pavel má za cíl připravit první projekty v České republice. „Má vize je zavádět tyto adresní projekty u nás doma. Nechci se koukat na to, že v Bělorusku, Londýně nebo v Austrálii budou nějaké tratě postaveny, kolikrát se tam pojedete svézt?“
  • Pavlovi se momentálně podařilo najít velkou projektovou firmu, se kterou by mohli začít projektovat první trasy v ČR. „Hledám opravdové partnery, kteří k tomu budou mít vztah, a to chvílí trvá. Teď se mi povedlo najít právníka, který se rovnou registroval, sám přinesl nějaké partnery. Z Ostravy se stěhuje do Prahy, protože ho potřebuji mít tady u ruky. Když v něčem máte trochu svých peněz, tak tu práci budete dělat dobře.“
  • Pavel dnes dělá práci za 10 lidí. „Když jsem doma, moje žena mi říká, že mě v podstatě nezná. Je to náročné, ale vím, že se to vyplatí.“
  • Fascinovala vás tahle myšlenka? Chcete se dozvědět víc o tom, jak budou fungovat nebeské cesty, a také o možnostech spolupráce? Nenechte si ujít PODZIMNÍ TURNÉ SWIG +, své místo si zabezpečte tady a do kolonky „Kdo vás zve“ napište BusinessAnimals.

button registrace obchodnika transparent

Vyzkoušejte leady

Pavle, já se musím přiznat, že když jsem se na rozhovor připravovala, bylo těžké pochopit, co SWIG vůbec dělá. Dá se to ve zkratce vysvětlit?

Myšlenkou firmy je dostat dopravu na druhou úroveň, kdy budou nad námi jezdit soupravy o rychlosti 500 km/h. V rámci města to bude třeba 100 km/h. Představte si, že takovým stylem zvládnete cestu Praha–Brno za 30 minut. To se můžete večer s kamarádkou rozmyslet a zajet si tam do divadla. Tenhle způsob přepravy změní naše myšlení. Letos jsem se byl podívat v Minsku, kde se aktuálně dokončuje první testovací Polygon. Během měsíce bude stát na kolejích a budou se dělat první demonstrace.

Vy jste se do projektu nejen zaregistroval, ale stal jste se zastupitelem pro ČR, jaké jsou vaše vize a cíle?

Samozřejmě za tím vším je cíl vyřešit některé kritické cestovní úseky, které se řeší už několik let, třeba Praha–Kladno. Ve hře je cesta na letiště, můžeme vyřešit regionální problémy nebo se třeba dostat do nedostupných terénů. Za 10 let nám vymře polovina řidičů autobusů – myslíte si, že dnešní mladí to půjdou dělat za tyto peníze? Když se jim zvednou platy, bude se to muset odrazit v ceně jízdného. Tahle doprava bude automatická, bez řidičů, bude jezdit na elektřinu a bez emisí. Bude to mnohem bezpečnější. Vezměte si, kolik lidi denně umře na cestách. Pokud bych ročně zachránil jedno dítě, je to pro mě úžasný pocit. Tady nepotkáte žádné zvíře, kamion, nenabouráte se s dalším autem ani nesrazíte chodce.

2016_1109_11414400-01
Nápad nepochází z Pavlovy hlavy, přes 40 let ho drží ruský vědec Anatolij Eduardovič Junickij. Najít investory bylo a pořád je hodně těžké, a i proto výstavba trvá tak dlouho. Proto vymyslel formu crowdfundingu a v roce 2014 vznikl fond SWIG.

Ročně prohospodaříme 3–10 tisíc na špatné nákupy

Na první pohled to zní jako sci-fi, ale je to opravdu reálné. Jak chcete těchto cílů dosáhnout?

Domluvte si konzultaci

Na jedné straně je to fantastické, pro někoho je to pořád pohádka. V Rusku tento rok celou naši skupinu zařadilo Ministerstvo dopravy do inovací, což je znamení, že se to opravdu reálně děje. Protože zatím to nikde nevisí, nejezdíme v tom, je těžké to uchopit a uvěřit tomu. Abychom našich cílů dosáhli, potřebujeme oslovit obrovský počet lidí. V České republice máme 10 milionů obyvatel a já potřebuji minimálně milion sympatizantů. To neznamená, že všichni musí do projektu investovat, ale chci získat lidi, kteří si řeknou, že chtějí tuto dopravu, protože je ekologičtější, bezpečnější, levnější.

Je našinec připraven investovat do takového projektu? Čím je přesvědčíte?

Jedna věc je, že chceme propagovat tenhle technologický projekt. Kromě toho se však věnujeme vzdělávání lidi v oblasti investování. Vycházíme z Akademie soukromého investora, kde lidi učíme myslet jako investory. Není cílem někomu ukázat, kam investovat, cílem je aby investicím rozuměli. Lidé mají investiční myšlení bohužel na velmi nízké úrovni. Vydělají, ale za chvíli jsou opět na nule. Pokud se pořád honíte za penězi, budou vás neustále ovládat a vy budete dělat chyby – špatně se rozhodovat, špatně investovat a špatně utrácet.

2016_1109_11395400-01
Pavel se jako zastupitel SWIG zúčastnil také letošního InnoTrans v Berlíně, kde vzbudili obrovský zájem. „Do poslední chvíle nebylo jisté, zda se stihnou vyrobit prototypy. Naštěstí se to stihlo a oslovili jsme několik významných zastupitelů z řad výše postavených úředníků. Skupina IBM projevila zájem a chce do našich junibusů implementovat nejinteligentnější PC, který teď vyvíjí.“

Když se podaří udělat první adresní projekt, bude to boom

Za to, že vám obchodníci pomůžou oslovovat další lidi, jim nabízíte slušnou odměnu. Jak to bude celé fungovat?

Každý hlas nám pomůže k tomu, abychom mohli stavět, a k tomu potřebuji mít co nejvíc registrovaných lidí. Registrace je zdarma a my vás za ni navíc odměníme, dáme vám 20 podílů, které se vám převedou na 20 akcií mateřské společnosti. Systém je víceúrovňový, čímž chceme lidi motivovat k šíření. Dnes má 1 akce hodnotu 1 dolar, až to tady bude jezdit, odhad tržní hodnoty je třeba 1 000 až 1 500 dolarů. Samozřejmě to nebude za 5 let. Navíc lidem nabízíme zmiňované školení, za což opět získáváte podíl v mateřské společnosti. Jen pro představu, když si koupíte vzdělávací balíček za 100 dolarů, my vám převedeme podíl v hodnotě 8 500 dolarů.

Reklama v televizi by vzala 80 % investicí, nebylo by za co stavět

Mě hodně zajímá, proč jdete do investování formou MLM?

Když informaci o projektu někde uvidíte, zaujme vás a vryje se vám do paměti. Někdo si zjistí víc, zavolá a zeptá se, ale většina lidí to neudělá. Nemáte šanci denně studovat tisíc webů, to by člověk nedělal nic jiného. Proto to chceme šířit takhle ústně. Firma se mohla rozhodnout jít i jinou cestou, třeba investovat do reklamy v televizi. Ale vezměte si, na kolik by je ta televize přišla? Je lepší rozdat menší peníze takhle sítí. Může se stát, že příští rok se mateřská společnost uzavře, protože budeme mít vybráno na vývoj. Poté však budeme financovat adresní projekty. Budeme podporovat další technologické projekty, aby se mohli dostat na světlo boží. Chytrých vědátorů, kteří nemají peníze, jsou po světě stovky.

Na koho cílíte, jací lidé se do projektu hodí?

Sháním profesionální síťaře, kteří umí dělat síťový byznys, a já je nebudu muset všechno učit. Jestli bude člověk schopný zaregistrovat 25 aktivních spolupracovníků, věřím, že ho to začne bavit. Pokud se o tomto projektu dozví člověk, kterého má pod sebou, který však není tak úspěšný v jeho síti, zaregistruje se u nás, ale ten zisk už nepůjde tomu síťaři. A šikovný síťař si tohle uvědomí a svolá celou skupinu. Někdo to do své sítě nepustí a bere to jen jako svou vlastní investici, je to každého volba. Jestli někdo prodává kosmetiku, my pro něj nejsme konkurenční byznys.

Jediné riziko vidím v časovém posunu, nebude to do 5 let, ale do 10 let

Jste připravení na negativní scénář v případě, že lidé investují a nikdy se nic nepostaví? Co lidem na takovou otázku odpovídáte?

Jakože by se to nepostavilo vůbec? I kdyby Češi do toho nešli, co už moc nehrozí, projekt se rozjede i bez nás. Třeba v Austrálii si už bývalý ministr dopravy projektuje první trasu. V Kazachstánu je investor, který chce investovat 150 milionů dolarů, ty však už chce dát do své země. Kdyby to naši lidi opravdu dlouho nepřijímali, začnou se o to zajímat média, chytnou se podnikatelské skupiny.

Pavle, mě zajímá, jak jste se o projektu dozvěděl vy?

Jak se říká, život je náhoda. Zhruba před rokem mi jeden známý poslal informace k tomuto projektu, prý by to mohlo být zajímavé, ale bylo to celé v ruštině. Musím se přiznat, že jsem kvůli tomu týden nespal. Za ten týden jsem naposlouchal asi 50 hodin Youtube přednášek, četl jsem a studoval, jak je možné, aby tahle technologie fungovala. Na konci ledna tohoto roku vyšly podmínky pro zastupitelstva pro různé krajiny, věděl jsem, že v ČR nikdo není, hrnul jsem se do vedení.

Čím vás to natolik oslovilo, že jste se rozhodl investovat tolik energie, času a peněz?

Jako první mě zaujala technologie, studoval jsem v ruštině všechny vysvětlivky a musel jsem dojít k přesvědčení, že je to reálné, že to má šanci fungovat. Otevřeně říkám, že nejsem multilevelista. Zkoušel jsem to někde, zaregistroval jsem se, něco málo se povedlo, ale nikdy jsem nebyl ten síťař, který sbírá 100300 tisíc ze struktury. Odměňovací systém jsem proto ze začátku vůbec neřešil, takových „letadel“ je po světě spousta.

Jak na vás myšlenka dopravy druhé úrovně zapůsobila? Myslíte si, že je to opravdu sci-fi nebo se už vidíte jako pravidelný cestovatel? Chcete i vy přispět ke změně? Vyplňte Pavlovi krátký průzkum a odměna vás nemine. Náš hlas je tam 🙂

© 2024 imper.cz