Online je skvělý, ale byznys dělám pěšky, říká ambasadorka Katka Pekárková

27. Listopad 2017

Katka Pekárková podniká od svých 19 let. Začínala jako holka bez jakýchkoliv zkušeností a peněz. Od kamarádky dostala zajímavou nabídku spolupráce s českou MLM společností zabývající se kosmetikou. Byla to pro ni jedna velká neznámá, ale už tehdy ji na tom zaujalo mnoho zajímavých věcí. Katka ve svém článku shrnuje, co se jí na MLM líbí, jaké jsou dnešní trendy a v čem vidí ten skutečný potenciál.

hledáme obchodníka

Za hlavní výhody MLM považuji:

– nemusím mít zkušenosti, a přesto mohu růst,
– nemusím nic investovat, a přesto mohu vydělávat šesticiferné částky
– mohu růst nejen kariérně, ale také osobnostně,
– kolik energie a času vložím, tolik se mi na výsledcích vrátí,

V multilevel marketingu se mi líbí, že všechno je možné, záleží pouze na nás, jak moc chceme a do jaké míry jsme ochotni opustit svoji zónu komfortu, a především jak dlouho vydržíme.

Dodnes si vzpomínám na své myšlenkové převraty při čtení svých prvních knih od Carnegieho a Kiyosakiho. Naprosto přesně jsem se viděla v levém kvadrantu, ale věděla jsem, že zůstat tam nechci. Začalo se měnit moje myšlení, ale zároveň i počet mých přátel. Přestávala jsem si s mnohými rozumět, já už nechápala je a oni zase mě. Popravdě také musím říct, že jsem na začátku měla jednu zásadní výhodu. Zapálili jsme se do práce s mým přítelem (nyní manželem) oba. Měli jsme navzájem v sobě oporu  a jak se říká, ve dvou se to lépe táhne.

Nyní je to již 13 let, kdy se naplno věnuji MLM a celou tu dobu jsem věrná společnosti se stejným majitelem.

Při ohlédnutí se zpátky je mnoho věcí, které mi dříve fungovaly a nyní jsou za zenitem. Ale naopak je také plno zásad, na kterých svůj byznys stavím i teď.

V dnešní moderní době si už nedokáži představit svoji práci bez využití moderních technologií. Ale stále je mnoho lidí, kteří se modernímu způsobu podnikání brání. Někteří z principu, jiní se prostě nechtějí učit nic nového. Osobně rok a půl naplno využívám Facebook marketing a vidím na vlastní oči skvělé výsledky. Často si říkám, proč jsem s tímto moderním způsobem obchodování nezačala již dřív.

Vyzkoušejte leady

Fascinující jsou fakta, která mě dostávají na kolena a snad nejvíc odpovídají na otázku: Proč obchodovat moderně? Po prvním kvartále 2017 bylo v České republice 4,8 milionu registrovaných uživatelů na Facebooku a denně se na něj připojí 3,7 milionu Čechů. Z toho vyplývá, že na této sociální síti je v České republice 59 % lidí, kteří využívají internet. Prostě pecka. Jak tedy efektivněji dát o sobě vědět, než právě přes tento kanál?

Svůj LEADERSHIP mám založený na onlinu, ale bez offlinu by to nešlo

Vše jsem začala budovat na doporučení přes fan page. Postuji vlastní obsah, píši vlastní blog, ukazuji svůj styl práce, který je zároveň i mým životním stylem. Využívám téměř veškerých nástrojů, které FB nabízí a miluji ten pocit, když se ke mně dostávají novinky, o kterých zatím moc lidí neví a nevyužívá jich. Sice jsou s nimi spjaty i porodní bolesti, ale i ty se časem podchytí, a být vždy napřed přes druhými, za ty občasné nervy stojí. Fan page je vynikající pomocník při budování vlastního brandu, jména a značky.

Naučila jsem se využívat také skype konzultace, které mě víc a víc baví. Je-li to technicky možné, raději s lidmi pracovní záležitosti probírám po skypu, než po telefonu. Dělám svůj obchod srdcem a při skypu mi přijde úžasné, že nejsme anonymně schovaní za mobil, vidíme se, předáváme si emoce, a i přes to, že jsme od sebe vzdáleni několik desítek či stovek kilometrů, tak jsme si blízko. Tato forma komunikace je mnohem více přirozená a upřímná. A snad s ještě větší chutí používám skype konfereční hovory. S mými blízkými kolegyněmi máme už vyhraněné pondělí dopoledne, kdy společně probereme vše důležité pro posun celé skupiny a často se u toho všechny tři opravdu bavíme.

Pro leadership jsem začala aplikovat další moderní nástroj, z mého pohledu skvělý komunikační nástroj, kterým jsou webináře.

Touto formou předáváme vše, co potřebujeme širokému publiku a podstatné informace se dostanou i do hloubek skupin. A co víc si přát než mít skvěle informovanou skupinu, navíc zprávami, které jim předáte přímo vy osobně. Žádný tichá pošta.

Z hlediska osobního a zároveň kariérního rozvoje týmu pořádáme také osobní semináře, které začínají mít pravidelný cyklus. Nejdříve jsem měla obavy, jestli v dnešní moderní a uspěchané době budou mít lidé o tuto formu čerpání informací a zkušeností zájem. Ale reakce lidí mě víc, než mile překvapily a ujistila jsem se, že když i semináře dokážete udělat „jinak“, interaktivně, tak se lidé na každé setkání těší a po čerstvě skončeném semináři se ptají, kdy bude další.

Online nástroje velice ráda využívám především k růstu skupiny.

Pro mě je velice důležité, aby lidé v mém týmu byli spokojení a vydělávali takové částky, které uspokojí jejich potřeby.  Proto všem dávám možnost 200 % servisu a to jak online, ale je-li to v mých silách, tak i offline. Často, a především ráda, chodím na osobní schůzky. Můj byznys je tak jednoduchý, že i ty nejdůležitější věci se právě odehrávají při těchto velice příjemných osobních setkáních v kavárnách. Týdně mám svůj diář zaplněný několika osobními schůzkami, bez kterých bych si běžný pracovní týden nedokázala představit. Setkání s lidmi mě nabíjí energií. Osobně lidem s chutí předávám své třináctileté zkušenosti, ale také vlastní know-how, mám svá pravidla, kterými se intuitivně řídím. Na nikoho netlačím, nikoho neštípu do zadku. Naopak vedu, ukazuji směr a inspiruji vlastními kroky.

„MLM je živý organismus, ve kterém má online svět své podstatné místo, a který dává dynamiku. Ale bez offline by to prostě nešlo. Osobní setkání dává MLM duši.“

Kateřina Pekárková, 32 let

  • Essens, TOP lídr v MLM, mentorka, koučka
  • WebFB
  • Nejlepší rada: „Nepracuj tvrdě ale chytře!“
  • Co pro mě znamená obchod: Životní styl, který mě baví žít.
  • Moje mise: Mým posláním je otevřít lidem oči, že i oni mohou žít svůj sen a já jim na této cestě ukazuji směr.

© 2024 imper.cz