Online nástroje pro digitální networking
Stejně jako většiny firem se i nás v posledních týdnech dotkla omezení spojená se šířením COVID-19: úbytek zakázek, přesunutá jednání, zrušené konference, nucený home office.
Naštěstí žijeme v době digitální a spousta věcí se dá dnes i v B2B businessu vyřešit online.
Níže najdete seznam nástrojů, které používáme pro virtuální networking a akvizici klientů u nás ve FUTURE SALES, a to včetně doporučení a odkazů.

1. Práce s LinkedIn
- První úkol, kterým je třeba začít, abyste mohli LinkedIn používat i pro svůj business, je úprava osobního profilu. Pár tipů, jak proměnit LinkedIn profil v prodejní nástroj.
- Druhým krokem je začít se propojovat s těmi správnými lidmi. Nejdříve je však třeba naučit se je správně vyhledávat. Poradíme Vám, jak efektivně vyhledávat na LinkedIn.
Webové pluginy pro práci s kontakty (pozor, všechny níže popsané nástroje fungují zejména ve webovém prohlížeči Google Chrome):
- Pro začátek bych určitě zkusil nástroj Dux-Soup. Po jeho instalaci do prohlížeče se u každého kontaktu na LinkedIn objeví speciální kolonka, do které si můžete napsat poznámky, a dokonce kontakt označit tagem. Informace na profilu zůstanou a budou dostupné při každé návštěvě daného profilu.
- PeopleFinder slouží jako externí databáze všech vašich kontaktů na LinkedIn. Výhodou je možnost kontakty segmentovat podle klíčových slov a mít rychlý přístup ke kontaktním údajům.
- Trošku sofistikovanější jsou možnosti přímého napojení LinkedIn na CRM. Tady hodně záleží, který z nástrojů ve firmě používáte. * Třeba SalesForce nebo Agile CRM má vlastní řešení a stačí si je dohledat na stránkách Chrome Web Store. Vlastní řešení má i Microsoft Dynamics 365. * Jiné společnosti to zase řeší napojením pomocí aplikací třetích stran (Pipedrive, Zoho) a tady se nám nejvíce osvědčil nástroj LinkMatch. Ten umí nejen kopírovat info o kontaktu rovnou do CRM, ale hlavně vám u každého kontaktu na LinkedIn řekne, zda už jej v CRM máte. Nástroj je placený, ale nabízejí 30denní free trial.
2. Schůzky ve virtuálním prostředí
- Pokud používáte ve firmě Gmail, pak budete mít přístup i ke G Suite, který obsahuje celou plejádu nástrojů pro práci na dálku (kalendář, sdílené dokumenty, online meetingy, online chat, plánování úkolů atd.). Nic moc navíc potřebovat nebudete. Některé nástroje v omezené formě Gmail nabízí i u osobního účtu, který je zdarma.
- V případě, že ve firmě využíváte Office 365, pak máte k dispozici aplikace OneDrive a Teams, které nabízejí podobný set funkcí jako G Suite.
Poznámka: Microsoft aktuálně nabízí licence na Office 365 E1 pro firmy na půl roku zdarma.
Nemáte-li k dispozici G Suite ani Office 365, není problém. Na trhu je x dalších možností:
- Videohovory zvládnete přes Skype nebo klidně také přes WhatsApp (můžete s ním pohodlně volat i do zahraničí, stačí, když jej využívá i protistrana a oba máte přístup k internetu).
- Na videokonference lze použít Zoom, WebEx či GoToMeeting – odkazy a seznam dalších možností najdete na webu pcmag.com.
- Pro plánování schůzek s klienty lze využít aplikaci Calendly.
- Poznámky si můžete psát, a nebo hovory rovnou zaznamenávat do Evernote.
3. Fyzické dokumenty, podklady a smlouvy
- Podepsat objednávku či smlouvu jde dnes i digitálně. Jedničkou na trhu je v tomhle ohledu DocuSign.
- V případě, že preferujete fyzický podpis, pak lze využít kurýrních služeb. Pro převoz dokumentů a materiálů můžete použít i taxislužby, jako je Uber, Bolt nebo Liftago.
4. Sdílení virtuálních dat a dokumentů
- Kromě již zmíněných Google Docs nebo OneDrive můžete použít osvědčený Dropbox.