ONE TO ONE s Petrem Srnou o Influencer marketingu

29. Červen 2022

Není to tak dávno, kdy Petr Srna vysvětloval klientům, kdo je to influencer. Dnes je již Influencer marketing nedíInou součástí online reprezentace mnoha firem. Proč není Influencer marketing vhodný pro každého? A jaké metriky nám pomohou se zorientovat mezi množstvím influencerů na sociálních sítích? Nejen o tom jsme si povídali s Petrem Srnou z agentury World of Online, která je lídrem na českém trhu v Influencer marketingu. Pusťte si celý podcast ONE to ONE na našem youtube kanále.

To influence

Influencery sledujeme často ze dvou důvodů. Může tomu být proto, že je obdivujeme a fandíme jim za to, co v životě dokázali. Do této skupiny patří zpěváci, herci, či sportovci. Druhým důvodem může být to, že reprezentují lifestyle, který je nám blízký a sdružují komunitu lidí, do které bychom chtěli patřit. Tito influenceři se vyprofilovali a stali známými až s nástupem sociálních sítí a často udávají trendy, které hýbou online světem.

Ten správný influencer

Vybrat správného influencera je velmi těžké. Ne pro každý produkt je influencer marketing tou správnou formou propagace a ne každý influencer dokáže přesvědčivě zprostředkovat svému publiku právě ten Váš produkt. Například když prodávám semínka mrkve, tak potřebuju někoho, kdo se dané oblasti opravdu věnuje.

Semínka mrkve bude těžko propagovat Leoš Mareš. Lidé by mu to jednoduše nevěřili. Vhodnou volbou může být u podobných produktů mikro influencer, přestože má menší dosah. Potřebujeme totiž oslovit publikum, kterému je daný produkt blízký a sleduje daného influencera právě proto, aby se o podobných nabídkách na trhu dozvídalo.

Jen počet sledujících nestačí

V rámci influencer marketingu sledujeme různé metriky. Samozřejmostí je počet sledujících, tedy velikost publika, na které reklamu míříme. Důležité je se také podívat na to, jakou skupinu fanoušků daný influencer oslovuje. Důležitou metrikou je tzv. engagement rate. Ta udává poměr mezi publikem a počtem lidí, kteří interagují s příspěvky a sděleními influencera.

Zaujalo Vás téma influencer marketingu? Zvažujete, že byste jej zařadili mezi své marketingové aktivity? Podívejte se na celý záznam ONE to ONE s Petrem Srnou. Některé z Vás jistě potěší informace, že v agentuře World of Online právě rozšiřují svůj tým.

© 2022 imper.cz