Ohlédnutí za Czech On-line Expo 2023

20. Březen 2023

Více než stovka řečníků, přes 7000 návštěvníků, 8 přednáškových sálů a 17 tematických konferencí. Takový byl letošní ročník největšího e-commerce a business veletrhu v Česku. Nestihli jste ho? Nevadí, přečtěte si rychlé shrnutí očima SmartEmailingu, který měl na veletrhu vlastní sál i velký stánek plný e-mail specialistů, a podívejte se na záznamy zdarma.

Káva, kakao i pivo teklo proudem

Kdo během dvou dnů zatoulal do e-mailingového koutku v PVA Expo v Praze, nemohl minout občerstvení v podobě kávy, kakaa nebo piva zdarma, plněných datlí a chleba se škvarkovou pomazánkou. Barista Vašek ze SmartEmailing stánku uvařil 1450 káv a 245 šálků kakaa a rozlil 71 litrů kravského a 24 litrů ovesného mléka.

Celá stovka vystavujících firem se pak předháněla v originálních marketingových předmětech. Návštěvníci tak mohli ulovit třeba antistresovou pěnovou žárovku od WhitePress, frisbee a baterku z Conviu stánku, Freelo čtvere-check čokolády, Wedos hrníček nebo drink od Abra. S moderní vychytávkou přišel Ipex, který umožňoval objednávku drinku přes hlasového asistenta Alexe.

TOP 3 přednášky z Email & Marketing Automation Summitu

Zelený konferenční sál, který měl pod palcem SmartEmailing v čele s moderátorem Ondřejem Ratajským, přivítal během dvou dnů 24 řečníků a přes 2500 diváků. Jako jediný vysílal všechny přednášky online v živém streamu a věnoval se trendům ze světa e-mail marketingu, automatizace, obchodních sdělení, Google Analytics 4 a dalším. Vybrali jsme 3 přednášky, ale shrnutí všech 22 povídání si můžete přečíst v článku SmartEmailingu.

  1. Josef Bátrla: Základní práva při zasílání obchodních sdělení (e-mail i sms)

Jak na obchodní sdělení právně správně a jak se nedostat do hledáčku Úřadu pro ochranu osobních údajů? O tom ve dvou přednáškách mluvil Josef Bátrla, samostatný advokát. A že je to žhavé téma, dokazoval i přeplněný zelený sál. Josef nastínil 4 nejčastější problémy při zasílání obchodních sdělení:

  • Problém č. 1: Neumíme objednávkové formuláře
  • Problém č. 2: Špatně pracujeme se zákaznickou výjimkou
  • Problém č. 3: Špatně informujeme
  • Problém č. 4: Zapomínáme na ostatní povinnosti 

Mimochodem, víte, co musí obsahovat obchodní SMS zpráva? Tak třeba:

  • označení jako obchodní sdělení (alespoň zkratkou “OS”),
  • možnost odmítnutí zasílání zpráv,
  • jasný název odesílatele.
  1. Panelovka: Jak zlepšit doručitelnost e-mailů a vyvarovat se častých chyb

Hned 6 odborných pohledů na téma doručitelnosti nabídla velká panelová diskuze. Za SmartEmailing se do ní zapojila Kateřina Fišerová a Martin Strouhal, přidal se Pavel Pola z Etnetera Activate a Petr Cikán z Sherpas TECH. Druhou stránku doručitelnosti pak odkryla Štěpánka Lebedová ze služby Email.cz na Seznamu a Tomáš Charvát z VirusFree.

Debatu rozvířila hned zkraje otázka „Jak poznám, že nedoručuji?“ A odpovědi byly různé. Napoví vám neprovedené konverze, dost možná to ale nepoznáte vůbec, pokud nemáte dobrý e-mailový nástroj, který vás na to včas upozorní. Jak se vyhnout nejčastějším chybám v doručitelnosti? Odpovědi optikou profíků z online světa zjistíte ze záznamu celé panelové diskuze.

  1. Pavel Pola: Lžou vám e-mailové nástroje?

Pokud jste si mysleli, že umíte číst ve statistikách e-mailových nástrojů, po přednášce Pavla Poly, CEO Etnetera Activate, zjistíte, že to zdaleka není tak jednoduché. Tak třeba doručitelnost, číslo, které mate řadu marketérů. 99% doručitelnost totiž ještě neznamená, že jste skutečně doručili 99 % e-mailů. Rozesílka prochází různými kroky kontroly, které se ve statistikách nemusí projevit.

Ošemetný je i open rate, který se měří pomocí trackovacího pixelu. Ale co když si adresát nezobrazí obrázky v e-mailu? To, a mnohem víc shrnul přehledně Pavel Pola – podívejte se na záznam přednášky.

Záznamy přednášek z Czech On-line Expo 2023

Letošní veletrh nabídnul nespočet zajímavých přednášek nejen z oblasti e-mail marketingu, ale i projektového řízení, customer care, budování brandu, sociálních médií a dalších. Škoda, že nejde stihnout všechno. 🙂 Naštěstí ale existují záznamy! Můžete si koupit vysílání ze všech sálů Czech On-line Expa anebo si pustit zdarma záznamy ze zeleného sálu Email & Marketing Automation Summit. Další ročník Czech On-line Expo se koná 27.–28. 2. 2024, budete u toho?

© 2024 imper.cz