10. Duben 2019
Sdílení obsahu přes osobní profil na sociálních sítích je jedním z nejefektivnějších a nejlevnějších způsobů, jak o sobě dát v dnešním světě vědět a rozšířit si vlastní síť kontaktů. V B2B prostředí lidé totiž nakupují nejraději od lidí, které znají, jsou jim sympatičtí a důvěřují jim. Těžko si přitom vytvoříte vztah důvěry k firemní značce, za kterou nevidíte žádnou reálnou tvář.
Proč se sociálním sítím z businessového hlediska vůbec začít věnovat
Na LinkedIn, největší profesní síti v ČR, je dnes cca 1,5 milionu Čechů, 40% z nich je přitom aktivních denně. To je obrovské potenciální publikum, které můžeme oslovit. Když k tomu přidáme fakt, že pouze 2,2% lidí přispívá na LinkedIn vlastním obsahem a jen 1% pravidelně, tak nám vyjde, že je LinkedIn v sobě nese obrovský akviziční potenciál téměř pro jakýkoli B2B business.
Cíl k úspěchu je porozumět LinkedIn algoritmu
O tom, zda bude náš příspěvek na LinkedIn úspěšný či nikoli, rozhoduje LinkedIn algoritmus. Software hodnotí jak samotný obsah, tak chování uživatelů na LinkedIn s cílem nabízet čtenářům co nejzajímavější a pro ně nejrelevantnější obsah. Každý Váš příspěvek si tak projde povinným kolečkem hodnocení a to ve 4 po sobě jdoucích krocích:
Krok 1: Spamový filtr
Jako spam či obsah s nízkou kvalitou může být označen například příspěvek, který neobsahuje žádný doprovodný text, jedná se o externí link z podezřelého zdroje, text příspěvku je pouze kombinací hashtagů nebo v případě, kdy text obsahuje klasická spamovací klíčová slova (nabídka, výprodej apod.). Naopak pokud je obsah zařazen do kategorie Clear, pak přechází příspěvek do druhého kroku.
Krok 2: Reakce publika
V této části algoritmu se obsah ukáže malé skupině vašich kontaktů a čeká na pozitivní či negativní reakce publika. Pozitivní reakcí se myslí like, komentář či přesdílení příspěvku. Negativní potom nahlášení příspěvku uživateli jako spam „Report this post“ nebo skrytí příspěvku ve svém feedu „Hide the post“. Nejhodnotnější reakcí, kterou můžete získat, je komentář. Označení jako “To se mi líbí” zase tak velkou váhu nemá. U svých příspěvků se tak snažte motivovat čtenáře k diskusi.
Krok 3: Kvalita autora
V dalším kroku algoritmus hodnotí samotného autora, přičemž se dívá na dvě věci: kvalitu profilu autora a velikost jeho sítě. Přednost tak dostávají autoři, kteří se o svůj profil starají, přispívají pravidelně a rozšiřují svou síť.
Krok 4: Kontrola lidským editorem
Pokud váš obsah projde všemi automatizovanými kroky, je na lidském editorovi, aby posoudil, zda je obsah dostatečně kvalitní na to, aby jej poslal dál či nikoli.
Jaké typy příspěvků se na LinkedIn vyplatí sdílet a které je naopak lepší vynechat
Příspěvky s externím odkazem
Žádná sociální síť nemá ráda, když jim uživatele odvádíte pryč. Za sdílení příspěvků s odkazem na externí stránku vás proto „potrestají“ nižším dosahem.
Textové příspěvky doplněné o obrázek
Pro mne osobně to bylo velkým překvapením, ale ze statistik nám vyplývá, že příspěvky doplněné o obrázek na tom s dosahem zase tak dobře nejsou. Proto nenajdete žádný ani u tohoto příspěvku 🙂
Video
S videem neuděláte chybu na žádné sociální síti, na LinkedIn nevyjímaje. Nutno podotknout, že jde o videa nahraná přímo na LinkedIn, nikoli odkazy na Youtube.
Příspěvky doplněné o PDF soubor
Infografiky či prezentace v pdf formátu jsou, co do přízně LinkedIn algoritmu druhým nejlepším typem příspěvků. Jen důkaz toho, že LinkedIn dává přednost hlavně informačně hodnotnému obsahu.
Prostý text
Světe, div se, ale je to tak. Nejvíce „views“ dosahují v průměru příspěvky, které obsahují čistý text. Žádné obrázky, videa ani prezentace.
Kdy příspěvky na LinkedIn sdílet
Své příspěvky sdílejte v době, kdy je na sociálních sítích rušno. Pro LinkedIn platí pravidlo sdílení v pracovní dny během pracovní doby. O víkendech vítězí jiné sociální sítě a televize.
Jak využít nabytou pozornost ve svůj prospěch
Každá reakce na náš obsah či návštěva našeho profilu může znamenat potenciální zakázku.
Hlídat je třeba hlavně tyto reakce:
Like / Přesdílení:
U svých příspěvků si můžete rozkliknout seznam lidí, kteří označili váš obsah jako “To se mi líbí” či jej přesdíleli. Všechny nové kontakty, které neznáte, a patří do vaší cílové skupiny, požádejte o propojení. Sledujte také reakce u lidí, které máte v již v síti. Pokud se u některého z potenciálních zákazníků pozitivní reakce opakují, tak je možná ten správný čas se s nimi osobně sejít
Komentáře:
Na komentáře a dotazy pod vlastním obsahem bedlivě sledujte a odpovídejte. Nakopnete tak vlastní dosah a možná tak také otevřete obchodní konverzaci.
Návštěva osobního profilu:
LinkedIn vám dovolí odkrýt si jména lidí, kteří navštívili váš profil. Každého nového návštěvníka opět oslovte a přidejte do své sítě. Pozor: U neplacených profilů se vám odkryje pouze posledních 5 návštěvníků. Statistiky je třeba sledovat pravidelně.
Statistiky u příspěvků:
Klikněte na Počet zhlédnutí u svého příspěvku a zobrazí se vám tabulka základních informací o cílové skupině, která příspěvek viděla. Dozvíte se tak například, z jakých společností vaše publikum pochází, jakou pozici nejčastěji mají a jaká je jejich hlavní lokace působení.