Příručka moderního lovce aneb Jak na dobrý obchod ve 21. století

15. 1. 2017 +

Jak na to?

Pokud máte co do činění s obchodem nebo hrdě nosíte přímo titul obchodního zástupce, velkou část vašeho platu pravděpodobně tvoří provize ze sjednaných zakázek. Jste lovci moderního světa, kteří se snaží sehnat pro svou firmu tu nejtučnější, nejlukrativnější kořist. Stejně jako každý lov, i ten obchoďácký skýtá řadu překážek. Konkurence nikdy nespí a moderní svět je plný nástrah a komplikací, chybí naopak káva zdarma a všudypřítomné zásuvky na vybité telefony.

office-1081807_1920

Jak být při honu na kořist ve 21. století co nejúspěšnější? Oproti minulosti a skutečným nástrahám přírody, tehdy čekajícím na každém kroku, je dnešní svět přeci jen přívětivější. Poskytuje nám spoustu pokročilých nástrojů a postupů, pomocí kterých se lov stává spíše zábavou, aktivitou příjemnou a na úrovni. Několik následujících dobrých rad vám zaručeně dopomůže k mohutnějším úlovkům.

Organizujte, především sebe sama

První rada může vyznít jako klišé, ale doporučujeme ji nepřeskakovat.

Choďte včas. A buďte organizovaní. Nejen při práci, ale i v osobním životě. Všechno si zaznamenávejte, nejlépe do synchronizovaného kalendáře nebo time-managementové aplikace typu Evernote nebo Wunderlist. Pro obchodníka totiž neexistuje horší vizitka, než přijít pozdě, nebo ještě hůř, na schůzku úplně zapomenout.

Pracujte na využívání svého vlastního času. Zkuste se nad svou činností alespoň jednou měsíčně zamyslet a uvědomte si, kde byste mohli ušetřit. Na to, co se běžně nazývá bilancováním, zapomínáme až příliš často. Začínáme se pak zbytečně točit v začarovaném kruhu činností, jejichž místo můžeme využít mnohem efektivněji. Dejte si tento úkol do kalendáře, třeba na poslední den v měsíci.

button registrace obchodnika transparentHledejte pohodlněji

Obchodničina je o hledání. Jakmile jsou stávající kontakty obvolány a osloveny, je třeba jít dál. Kde ale začít? Ve vedlejším okrese? Nebo to vzít rovnou celostátně? Vše záleží na kapacitě vaší firmy a samozřejmě také vás samotných.

Ideálním místem jsou všemožné databáze a seznamy firem, popřípadě rovnou kontaktů na vedoucí nebo marketingové pracovníky. Ty mají ale jednu velkou nevýhodu – většinou neexistují, a pokud ano, jsou pečlivě chráněny tím, kdo je vytvořil pro svou vlastní potřebu.

Proč však neoslovit rovnou ty, kteří aktuálně poptávají služby ve vašem oboru?

Doporučujeme pravidelně sledovat co nejvíce poptávkových a inzertních serverů, ideálně si nastavit systém jejich kontroly. Můžete si například vytvořit v liště prohlížeče novou záložku s odkazy na konkrétní rubriky, což vám ulehčí čas při vypisování www a následném hledání kategorie. Kontrolu několika serverů tak stihnete během několika málo minut.

Lovte ve „smečce“

Faktem je, že i sebeaktivnější obchodník s optimalizovaným procesem hledání a vyřizování poptávek dříve či později narazí na stropy své kapacity. Nabízí se dvě cesty:

  1. Zkoušet posouvat své hranice ještě dál, ovšem obvykle na úkor svého zdraví a kvality poskytovaných služeb. Nejde to ale donekonečna.
  2. Najít si lidi, kteří část práce udělají za vás.

Sedněte si a přemýšlejte, kterou část vaší práce by šlo efektivně předat jinému specialistovi. Je to telefonování? Odepisování na emaily? Nebo snad samotné, časově náročné schůzování po kavárnách?

Pokud dostatečně prohrábnete lidské zdroje, zjistíte, že lze najít zájemce téměř na jakýkoliv z výše zmíněných úkolů. Nejen že vám odpadnou starosti, protože dejme tomu neradi telefonujete. Pokud navíc zvolíte dobře a nový spolupracovník bude dostatečný profesionál, vaše služby se pohnou nejen kvantitativně, ale také kvalitativně. A bude to znát.

Zkuste to s Easytaskem

Nám se v mnoha podobných případech osvědčil přední český poptávkový server Easytask.

Ač se to tak na první pohled jevit nemusí, jedná se o ryze český projekt, na kterém se to kvalitními poptávkami po službách jen hemží. Přehledné prostředí přímo vybízí k zadání úkolu nebo nabídce jeho řešení. Díky rozdělení do kategorií zajišťuje skvělé zacílení a vaše cesta ke kvalitnímu úlovku se tak ještě zkrátí.

Svou poptávku na Easytasku denně zadávají stovky firem ze všemožných oborů a sfér.

A koho hledáte vy?

button