09. Leden 2019
Pohovor je v polovině, cítíte se skvěle, a najednou dostanete příležitost se ptát. Jaké zvolit otázky, abyste udělali dojem, a navíc zjistili informace, které vám pomohou při rozhodování?
Otázky, které budoucímu zaměstnavateli položíte, okamžitě ukážou, zda jste po dobu pohovoru bedlivě naslouchali a zda jste si o firmě sami něco načetli. A kromě toho mu také odhalí i vaše úmysly a plány do budoucna. Zjistili jsme pro vás, na co se ptát, aby vám to při získání nového jobu pomohlo.
✹ Jaká je vize společnosti, firemní kultura a výhled do pěti let?
Každý chce slyšet, že chcete někde zakotvit, vzdělávat se a růst. A pokud vás zajímá, zda vám to zaměstnavatel umožní a předloží vám výzvy, pak plánujete zůstat delší dobu, což personalistu, nebo majitele společnosti utvrdí v tom, že zvažujete nástup.
✹ Jakým způsobem pomáháte obchodníkům na startu?
Nejedná se jen o finanční jistotu, ale hlavně o dostatek informací o fungování firmy a produktech, školení a semináře, nebo pomoc od služebně starších kolegů.
✹ Jaké jsou nástroje, které mohu využít pro získávání kontaktů a kde berete ty nejlepší leady?
Otázka, která ukáže, že jste zvědaví, což je v businessu velmi dobrá vlastnost. Lidé, kteří jsou přirozeně zvědaví, totiž nepředstírají zájem o situaci svých zákazníků. Kromě toho váš budoucí zaměstnavatel také zjistí, že jste otevření vyzkoušet nové nástroje a aplikace.
✹ Jakým způsobem nadřízení komunikují s obchodními týmy?
Velice dobrá otázka, díky které váš zaměstnavatel zjistí, zda jste přístupní určitému způsobu vedení. (Nejspíš se i dostanete k tomu, jak to fungovalo ve vašem posledním zaměstnání – připravte si diplomatickou odpověď). 🙂
✹ Jaký byl největší problém, se kterým se tým v uplynulém roce potýkal?
Touto otázkou se představíte jako týmový hráč. Máte zájem se stát jeho součástí a pomoci svými zkušenostmi posunout tým dál.
✹ Jak zde měříte úspěch?
Každá firma si zakládá na něčem jiném a vy zjistíte, zda je pro vašeho zaměstnavatele důležité množství nových zákazníků, či budování dlouhodobých vztahů a čeho si bude na vás nejvíce cenit.
Doplňující otázkou (uvidíte, podle situace) může být i to, že se zeptáte, kolik vydělává jejich nejlepší obchodník. Zaměstnavatel tak uvidí, že si hledáte místo v týmu a zvažujete své možnosti.
Přejeme vám, hodně štěstí!