Nikoleta Andová: „Ve 27 letech jsem se stala šéfkou obchodního týmu největšího vydavatelství v Česku“

02. Březen 2015

Vede tým 9 lidí, čte Blesk pro ženy a svou prací doslova žije – také proto se v tak mladém věku dokázala vypracovat mezi špičku. A jak se jí v bulváru pracuje? Slovenka Nikoleta Andová nám dala nakouknout pod pokličku bývalého mediálního domu Ringier Axel Springer, dnes Czech News Center

nikoleta1

Nikoleto, víme o vás, že jste se ve velmi mladém věku stala šéfkou obchodního týmu. Prozradíte víc?

V podstatě to bylo jednoduché. Skončila jsem vysokou školu, přišla do Prahy a hledala si práci. Chtěla jsem pracovat v cestovním ruchu, který jsem vystudovala, ale s VŠ diplomem vás práce recepční neláká. Úplnou náhodou jsem se tehdy dostala do Ringieru (Ringier Axel Springer, dnes CNC), kde hledali obchodníka pro segment cestování. Mé tehdejší vedoucí jsem se zalíbila a dnes jsem tady již 4 roky.

Následně jste se vypracovala na vedoucí pozici. Jaké vlastnosti vás tam dovedly?

Myslím si, že jsem vytrvalá a skutečně mi na práci záleželo. Dala jsem do ní všechno. První rok a půl jsem pracovala jako klasický obchodník, následně se naše mini oddělení o 4 lidech rozšířilo a vznikla potřeba postavit nějakou organizační strukturu. Takže jsem byla u začátků, kdy se obchod nastavoval.

Našimi klienty jsou firmy, které chtějí oslovit masy

To nás právě zajímá. Jak to tehdy probíhalo?

V úplných začátcích jsem nevěděla, co dělat, byla to svým způsobem loterie. Protože jsem puntičkář, zamyslela jsem se nad tím systematicky, vymyslela strategii, koho a s jakým cílem oslovím, a podle toho postupovala. Dnes jsem na to hrdá – segment cestování jsem postavila fakticky od nuly a podařilo se mi získat největší klíčové klienty, na kterých v současnosti stojí.

hledáme obchodníka

Jaká jsou specifika práce v bulváru? S čím se jako obchodnice setkáváte? 

Svět bulváru je strašně pestrý a opravdu hodně rychlý. To souvisí s tím, že děláme v mediích – a zejména v online mediích. Ještě se mi nestalo, že by dva dny byly stejné. Rozhodně to není stereotyp. Co se týče specifik prodeje bulvárních titulů, tak hledáme klienty, kteří chtějí oslovit masu, protože bulvár je o mase. V segmentu cestování jsou to například cestovní kanceláře.

A jaké to je, bulvár prodávat? Prozradíte něco ze zákulisí?

Prodáváme bulvár, ale kromě něj také široké portfolio dalších titulů. Například pro muže isport.cz, auto.cz, reflex.cz, Blesk pro ženy… Od ledna mediálně zastupujeme weby Extra Online Media, kde je další potenciál k prodeji, a letos v únoru jsme koupili glossy časopis OK! Magazine.

 Z hlediska prodeje vám tedy pestrost titulů pomáhá…

Ano, protože kdybyste měla v rukách jen jeden titul, je vaše působení na trhu omezené. Takhle se můžete podle potřeby představit buď jedním titulem, skupinou titulů nebo segmentem. Pokud třeba oslovujete automobilku, je výhodné představit se přes isport.cz, kosmetické firmy zase dobře slyší na Blesk pro ženy.

nikoleta2

Renomé největšího vydavatelství v ČR nám otvírá dveře

Pociťujete to jako výhodu, že děláte pro Czech News Center? Otvírá vám to dveře?

Je to silné jméno, lidé nás poznávají. Na druhou stranu to neznamená, že za námi chodí klienti sami od sebe. Musíme je aktivně vyhledávat a pečovat o ně.

Jak vás ovlivnilo přejmenování z Ringier Axel Springer na Czech News Center? Nepletou si vás lidé?

Je to případ od případu. Ringier byl samozřejmě značka, která byla na trhu velice známá. A bude chvíli trvat, než si lidé zvyknou na Czech News Center. Je to však jen změna názvu. Produkty zůstávají stejné.

Jak to u vás na obchodním oddělení vypadá? Co přesně máte na starosti vy?

Nesu zodpovědnost za oddělení přímého obchodu v rámci online inzerce. Aktuálně mám v týmu 9 obchodníků a společně máme každý měsíc za úkol splnit nastavené cíle. Jak jsem říkala, každý den je jiný, ale vše se točí okolo koordinace obchodníků, konzultace nabídek, schůzek s VIP klienty, řešení kampaní s obchodníky. Také komunikuji s naším obchodním ředitelem, mou šéfovou, back office a grafiky.

Peníze by měly být motivací u každého dobrého obchodníka

Jak motivujete lidi? Je těžké dosáhnout toho, aby tým fungoval?

Každý je úplně jiný a logicky na každého platí jiné motivační faktory. Někdo chce kariérně růst, takže tam načrtáváme linku k tomu, aby časem vedl vlastní tým. Někdo potřebuje pocit vítězství, že splnil měsíční plán. Jiný zase chce mít pocit, že je v  týmu nejlepší. Je to individuální, ale co je spojuje, jsou peníze. Ty by měly být motivací u každého dobrého obchodníka. Teď vlastně jednoho takového hledáme pro segment zdraví

To zní jako dost sexy segment…

Souhlasím. Kdybych si teď po cestování měla vybrat, také by mě lákalo právě zdraví.

Jak si obchodníky rekrutujete?

Do týmu si vybírám lidi cíleně pro daný segment. Třeba ve sportu máme obchodníka, který je pohodář a baví se s klienty na rovinu. Neformálněji. V případě zdraví by to měl být někdo, kdo má k tématu vztah, zabývá se zdravou výživou a zná trendy.

Kolik si takový člověk vydělá?

Po zapracování, takže řekněme od druhého třetího měsíce, se výdělek pobyhuje nadstandartně.

O celebritách jsem začala číst, až když jsem nastoupila do vydavatelství

Jaká je v bulváru atmosféra? Asi šrumec…

Jsou to dva různé světy, které se vzájemně doplňují. Redakce potřebuje co nejrychleji získat informace a publikovat je, být první před konkurencí. Psát obsah zajímavým způsobem, aby zaujal čtenáře. A v případě inzerce nám samozřejmě jde především o peníze. Takže ano, rychlost tam také je, ale postupujeme systematicky. Získáváme klienty, poskytujeme jim servis, plníme plán. A za měsíc zase jedeme dál.

Setkáváte se v okolí s názory na to, že děláte v bulváru? Jak to vnímáte?

Přiznám se, že od té doby, co jsem zaměstnaná v Blesku, tak čtu o celebritách. Do té doby jsem to vůbec nedělala. Co se týče reakcí, má rodina je na mě pyšná – na to, kam jsem se vypracovala. A spíš si ze mě dělají srandu a ptají se na novinky z českého šoubyznysu, jak se má ten a ten…

Koho nejzajímavějšího jste za tu dobu potkala?

Zejména lidi z větších korporací. Například AAA Auto, Invia, Čedok, Student Agency.

Jste úspěšná žena v byznyse. Máte nějaký vzor?

Co se týká vzorů, bych byla velice opatrná, ale když už si mám někoho vybrat, tak Coco Chanel. Byla to velice úspěšná žena a v módě udělala vysloveně revoluci.

Čeho chcete dosáhnout v roce 2015?

Letošek bude plný nových výzev v rámci našeho vydavatelství, protože se plánují akvizice dalších webů a další rozšiřování portfolia. Pak samozřejmě plnit obchodní cíle a jedna soukromá věc – v létě se chci znovu podívat na Santorini, které mě naprosto uchvátilo.

  • Oblíbený časopis: Blesk pro ženy
  • Oblíbený film: Bathory
  • Oblíbené jídlo: Řecká kuchyně
  • Jezdím autem značky: Ford
  • Značka oblečení: Mango, Zara
  • Oblíbený kousek oblečení: Miluji šperky, boty a kabelky
  • Kdybych byla zvířetem, byla bych: Delfínem
  • Životní motto: Můj tatínek vždy říkal „Nový den, to jsou vždy nové šance

Text: Pavla Lokajová

© 2024 imper.cz