Vložit inzerát a čekat, to už nestačí! Nábor přes sociální sítě musí být vtipný a originální

03. Srpen 2017

Většina firem zjistila, že pokud chce získat do svých řad kvalitní pracovníky například z IT oboru nebo marketingu, nestačí jen zadat inzerát a čekat, až se někdo přihlásí. Klasické inzeráty nahrazují výzvy na sociálních sítích. A zde platí především to, že uchazeče je potřeba zaujmout. Skvěle fungují osobní příběhy zaměstnanců, videa či vtipné hlášky a originální nápad.

Nejběžnější je poslat na sociální síť příspěvek koncipovaný jako pracovní inzerát. Neměl by však vypadat jen jako prvoplánová reklama na práci ve firmě.

„Musí něčím zaujmout, ať už vtipem, nebo tím, že ukazuje budoucí kolegy, práci, pohled do zákulisí firmy a podobně,“ upozorňuje Matěj Matolín, headhunter a specialista na nábor v on-line světě.

Sám o sobě bude mít takový příspěvek dost malý dosah, a proto je potřeba jej podpořit ještě další reklamou. „Nejefektivnější formát je video. Ideální, ale velmi těžké je udělat virální příspěvek, jako například takzvaný drone recruitment od Kiwi.com, který viděly desítky tisíc lidí,“ doporučuje Matolín.

Facebook chystá novou pomůcku

Brněnská technologická společnost Kiwi.com na konci letošního roku sháněla do svých řad nové IT odborníky a vývojáře, a tak před okna kanceláří konkurence vyslala drony s transparenty hlásajícími: Smart People Wanted, tedy hledáme chytré lidi. Video s překvapenými lidmi na ulicích a v kancelářích se stalo na sociálních sítích virálem, na Facebooku si jej zobrazilo 87 tisíc lidí.

Koneckonců i Facebook už v USA spustil novou službu: pracovní inzeráty. Propojuje uchazeče o práci s náborovými specialisty z firem. V nejbližší době služba Facebook Jobs začne fungovat i v Česku.

„Obrovskou výhodou Facebooku je velmi přesné cílení podle zájmů nebo demografie uživatelů,“ podotýká Matolín.

hledáme obchodníka

Nábor na Twitteru a YouTube

Klasickou sociální sítí k náboru je LinkedIn, kde je možné umístit reklamu a pracovní pozice se zobrazuje potenciálním uchazečům. Další možností je zveřejňovat inzeráty jako příspěvky na timelinu. Nejrozšířenější je vyhledávat konkrétní lidi, kteří splňují zadaná kritéria, a ty pak přímo kontaktovat.

„Je ale možné si zřídit firemní twitterový účet, zajímavým, nereklamním obsahem si vytvářet komunitu fanoušků a čas od času zveřejnit náborový příspěvek,“ upozorňuje Matolín.

Stejně se dá využívat Instagram, ale například i YouTube. Dále existují profesní sociální sítě, jež sdružují komunitu s určitým zájmem, například Behance pro designéry nebo Stack Overflow pro programátory.

„Na Instagramu se dá využít aplikace Instagram Stories, která umožňuje chytlavě vyprávět příběhy o vaší společnosti,“ radí Hugo Crispim z firmy Socialbakers, jež se zabývá marketingem na sociálních sítích.

Vtipná kampaň nestojí skoro nic

Například obchodník s elektronikou Alza.cz s oblibou využívá k náboru Facebook. „V první řadě využíváme náš firemní Facebook (We are Alza) a LinkedIn (Alza.cz), kde sdílíme nejen posty pro jednotlivé pozice na míru, ale zveřejňujeme i obsah přibližující potenciálním uchazečům naše startupové prostředí. Zároveň testujeme i další sociální sítě, jako například Instagram, Snapchat nebo Twitter,“ upřesňuje Iveta Volfová, personální ředitelka Alza.cz.

Závěrem ještě pár užitečných tipů: 

  • Nebojte se potencionální zaměstnance oslovit přímo.
  • Jděte za hranice sociálních sítí – využijte například některý z těchto kanálů: YouTube, About.me, GitHub, Bitbucket, Stack Overflow.
  • Odlište se pomocí originálního videa – statistiky ukazují, že až 60 % uchazečů raději sleduje videa, než psaný text
  • Budujte firemní tvář vůči potenciálním zaměstnancům – jasně si definujte, co vás na trhu odlišuje jako zaměstnavatele, a zařaďte to do denní komunikace na sociálních sítích.

Zdroj: Archiv Hospodářské noviny – text převzatý z tohoto článku, který vyšel na ihned.cz

Zuzana Keményová – redaktorka

© 2024 imper.cz