Jak vnímají lídři vývoj pozice obchodníka v posledních letech, a které moderní technologie používají?

24. Leden 2018

Moderní obchodník využívá moderních technologií, které mu usnadňují a také značně urychlují práci. A protože nás zajímají konkrétní názory těch nejpovolanějších, oslovili jsme lídry z několika společností, se kterými spolupracujeme a rádi bychom se s vámi o jejich odpovědi podělili. Lídři odpovídali na následující otázky. 

Jaké technologie a nástroje používáte v rámci online komunikace?

Jak vnímáte změnu povolání obchodního zástupce za poslední roky?

Kamil Kricner řídí pražskou pobočku Cyrrus, jež se právem pyšní dvacetiletou historií na trhu a je také největším nebankovním obchodníkem s cennými papíry se sídlem v ČR. Mimochodem rozhovor s ním si můžete přečíst ZDE.

Na otázku ohledně moderních technologií odpověděl Kamil poměrně jednoduše. „Pro nás je stále primárním nástrojem komunikace s klientem telefon. Je to nejrychlejší, a hlavně máte okamžitou zpětnou vazbu. Máte jistotu, zda ten člověk vaši informaci obdržel. Případně si po telefonu jednoduše vyjasníte vše, co je potřeba. Nicméně pracujeme i s naším internetovým portálem pro klienty, používáme chaty, automatické SMS aletry a emaily,“ vypočítává Kamil.

„Letošní rok bude podle mě dalším milníkem v konsolidaci trhu, nová regulace MiFID II zpřísňuje pravidla na všech frontách a tak dojde k dalšímu oddělování zrna od plev.“

Co se týká druhé otázky, zde se rozpovídal o něco více. „Vždy jsme se snažili, aby byli naši makléři odborníci, profesionálové, rozuměli trhu i produktům. Dnes je to o to více důležité, protože klienti jsou stále vzdělanější, mají zkušenosti, více se ptají. Klientela je také náročnější z pohledu serióznosti komunikace, i když stále bohužel občas vidíme, jak jsou někteří klienti schopní skočit na lep neseriózním „slibotechnám“ jenom díky opojení z očekávání zázračných zisků. To bohužel asi jen tak nevymizí. Obecně platí, že investiční nálada mezi investory je dobrá, projevuje se to i v počtu klientů, objemu spravovaného majetku, výnosu společnosti. Všechny tyto hodnoty jsou de facto na nejvyšších hodnotách za 20-letou historii firmy,“ vysvětluje.

Jiří Šrámek, Business Development Director Ascari připouští, že moderní technologie využívají aktivně. Přesto říká, že přímý kontakt je zkrátka nenahraditelný. „U nás je byznys především o vztazích, osobní schůzku nemůže žádná moderní aplikace či technologie nahradit. Přesto samozřejmě využíváme mobilní telefony, skype – konferenční hovory a z marketingového hlediska především internet/web, Facebook, Linkedln a jiné,“ říká.

„Dobrý obchodník má vždy budoucnost bez ohledu na obor či produkt, protože obchod není o produktu nebo oboru, ale o schopnostech vnímat protistranu, identifikovat potřeby či motivy a umět je vhodně nabídnout.“

U druhé otázky se více zamýšlí nad tím, o jaký obor se jedná. „Pokud se vymezím na náš byznys – agenturní zaměstnávání, tak mohu bez nadsázky říci, že práce obchodního zástupce je jedna z nejsnazších vůbec, a to zejména díky trendovosti našeho oboru a vysoké potřebě pracovní síly na trhu práce. Obchodník v tomto byznysu je tedy závislý pouze na tom, jak umí pracovat s informacemi a potenciálním klientem, který sedí naproti němu, přičemž obchodník ví, že jeho produkt protistrana potřebuje a jednají “pouze o tom” za jakých podmínek,“ vysvětluje Jiří.

Eva Pitrová, HR manager AV MEDIA nám prozradila, že každodenní součástí firemní praxe jsou samozřejmě aplikace v podobě Skype for Business a videokonference Cisco jako nástroje pro vzdálenou komunikaci. „Pro prezentace a jednání s klienty v prostorách AV MEDIA pak slouží interaktivní LCD displeje, digitální flipchart a bezdrátová prezentace ClickShare,“ upřesňuje.

„Jednou z oblastí, kterou se v AV MEDIA zabýváme, je moderní komunikace. Takže je pochopitelné, že vše co nabízíme našim klientům k usnadnění a zefektivnění komunikace, sami aktivně používáme.“

Jak ona jako HR vnímá změnu povolání obchodního zástupce v posledních letech? „Za sebe dramaticky nevnímám velké změny ve způsobu práce našich obchodníků. Pokud se něco mění, tak je to rostoucí tlak zákazníků na kvalitu a cenu (často i v opačném pořadí😊), což klade na práci obchodnic a obchodníků AV MEDIA a jejich kompetence stále větší nároky. Aby byli schopni těmto nárokům dostát, musí umět pochopit core business klienta a pracovat s každým ze zákazníků na individuální úrovni. Jinak určitě platí, a v oboru moderních technologií dvojnásob, že dobrý obchodník na době musí neustále pracovat a učit se, aby neztratil kontakt s trhem. Ale to určitě není nic nového,“ uzavírá Eva.

A jak byste na tyto dvě otázky odpověděli vy? Budeme rádi, když napíšete do komentářů.:-)

© 2024 imper.cz