Ayming Česká republika, Miloslav Soukup: „Rád vítězím a nejraději, sám nad sebou“

30. Červenec 2017

Miloslav hovoří třemi jazyky, studoval na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity a na ČVUT. V Aymingu si vybudoval kariéru v oboru, který mne naprosto nadchl, protože pomáhá firmám financovat inovace. Je kombinací technické a ekonomické specializace, kterou obchoduje. Co bys odpověděl dítěti, když se tě zeptá, čím táto jsi: „Řekl bych, jsem obchodník, který umí dobře poradit.“

Ing. Miloslav Soukup, Senior Business Developer ve společnosti Ayming Česká republika

„In short“ Miloslav Soukup

Vyzkoušejte leady
  • Pochází z jižních Čech, kde několik let pomáhal rodičům s nabídkou zážitků jejich CK.
  • „To mě bavilo, nabízel jsem pozitivní produkt. Zážitky. Komunikace s klienty a reprezentace firmy mi nedělala potíže ani v čase dospívání“.
  • Miloslavovi je 27 let a kariéru v Ayming buduje přes 4 roky.
  • „V Almě, po propojení sil v Aymingu, jsem začínal jako brigádník. Dnes tu pracuji na HPP.“
  • Trénuje potápění, hraje fotbal, volejbal a rád cestuje.
  • „Potápění je pro mne velký trenažer sebekontroly. Poslední tréning byl do hloubky 7 m. Letos chci s přítelkyní na Bali zkusit ponor do 20 m.“
  • Inspiruje ho David Beckham.
  • „Líbí se mi, jak dokázal úspěch ve sportu využít pro vybudování své „značky“. Má styl a je vidět, že ví, co dělá. Jeho energie je pro mne inspirující.“
  • Studium k titulu Bc. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, obor Řízení a ekonomika podniku a k titulu Ing. České vysoké učení technické v Praze, obor Projektové řízení inovací v podniku.
  • „Studium těchto VŠ, ze mě udělalo takovou „ideální kombinaci“ 😊 pro práci v Aymingu, ale bez zkušeností v terénu, bych výsledků nedosáhl.“
Miloslav se věnuje také horolezectví. Na fotce Alpiner Grat v Žitavských horách obtížnost C/D. Nejnáročnější je stupeň E.

„Rád vyhrávám. Nejen ve sportu a businessu, ale hlavně sám nad sebou“

 V jaké činnosti buduješ svou kariéru konkrétně?

Je to daňový odpočet na výzkum a vývoj. Cílím na jednu z kolonek v daňovém přiznání, na odčitatelnou položku, která nabízí odpočet daně z činnosti-výzkum a vývoj. Naši klienti se činností vývoje a výzkumu zabývají a já jim pomáhám efektivně využít tuto podporu. Za zmíněnou kolonkou v DP je totiž skryta potřeba kvalitní expertízy, je to poměrně rozsáhlá oblast.

Klíčová slova, které dávají naději pro odpočet a tím pro tvůj business?

Jsou to slova konstruktér, prototyp, technická nejistota, testování… jsou to v podstatě slova, která znamenají, že v té firmě prostor pro odpočet existuje.

 Takže ty oslovíš firmu a najdeš u ní příležitost tohoto odpočtu?

Vyzkoušejte leady

😊… To není úplně přesné, příležitost ve firmě musí existovat, firma se prostě vývoji musí věnovat. Využití odpočtu na výzkum a vývoj však má svoje podmínky a přínosy, a ty musím vysvětlit takovým způsobem, aby firma pochopila, že je to dobrá věc. A samozřejmě zdaleka ne každá společnost může nebo umí této příležitosti využít, i to musím zjistit.

Už se ti stalo, že jsi někoho překvapil, že se věnuje výzkumu a vývoji a nevěděl to?

Ano. Stalo. Některé firmy považují své činnosti za rutinní a přesto, že celé roky něco vyvíjí, často velmi zajímavé a unikátní věci, za vývojáře se nepovažují. Výzkum si možná představují jako oddělení, kde se chodí v bílých pláštích v laboratorních podmínkách, jako akademický výzkum do šuplíku.

To bych chtěla zažít! Chtěla bych být v roli toho podnikatele, kterému zavoláš, že za svou píli ušetří! Ale co zbyde tobě, obchodníkovi?

Kromě dobrého pocitu, že další firma získá podporu na další inovace, získám samozřejmě příspěvek do svých osobních obchodních cílů a samozřejmě také zajímavou odměnu. Motivační systém má kvantitativní i kvalitativní složku, s motivací v Ayming skutečně není problém.

Doporučuješ tedy odpočet každému podnikateli?

Ne, to v žádném případě. Jak jsem řekl, je třeba vždy ověřit splnění všech podmínek. Část je dáno pravidly odpočtu, například pokud je vývoj ve společnosti financován z dotací, tak náklady uplatnit nelze. Ale je nutné se podívat i na samotnou firmu, která např. nemusí být po dokumentační stránce na uplatňování odpočtu připravena.

Garantujete klientům vaše doporučení – odpočet čerpat?

Ano, to je naše velká odpovědnost a současně velice silný motiv klientů ke spolupráci.

Terminologie v kontextu vývojářského businessu?

Charakteristické znaky vývoje jsou prototyp, nultá série, vzorek a mnoho dalších.

Jaký je cyklus tvého akvizičního dne? Jak pracuješ?

Nejvíce času věnuji akvizici nových klientů, to je zásadní. Odhaduji, že denně telefonicky zkontaktuji 30 až 40 společností, měsíčně jich cca 20 navštívím. Část dne, nemalou část dne, věnuji péči o stávající klienty, kteří mohou mít různé doplňující dotazy, potřebují poradit a podobně. V obchodním oddělení se dělíme o zhruba tři sta šedesát klientů.

Jak dát 40 hovorů, a ještě schůzku v jednom dni?

Já tomu lidově říkám, že se musíte „hecnout.“ 😊 Ale v pozici Senior business developera už mi perfektně zajišťují schůzky i kolegové. A společnosti nás také kontaktují samy, využíváme různé formy networkingu a dalších obchodních kanálů.

„Domluvit si schůzku ve společnosti, která nerealizuje vývoj, je důvod k tomu, abych si vynadal 😊“

Není totiž důležité si domluvit za každou cenu schůzku, ale domluvit si kvalitní schůzku.“

Co je ve tvém stylu businessu specifické?

Obchodujeme takzvaně „na jednu schůzku“. Vychází nám to v 90 % případů.

Jak to děláte?

Máme zajímavý produkt, formát spolupráce i odměny. Pokud s klientem před schůzkou prověříme základní překážky a dostatečně ověříme zájem, tak je tzv. „transformation“ opravdu hezký. Zjednodušeně řečeno 😊.

Juniorní pozicí jsi začínal, kontaktování po telefonu na téma daňového odpočtu není ale asi pro každého, kdo umí mluvit…

Považuji se za živoucí důkaz toho, že telesales je zde základním trenažerem kariéry. Naučíte se obvyklé argumenty, znáte seznam FAQ, začnete mít díky konzultaci s kolegy naprostý přehled o legislativě, projektech a o tom, jak firmy fungují. Je to senzační exkurze do světa českého businessu. Jsem rád, že se v kariéře posouvám, ale tato startovní pozice, na které jsem byl téměř dva roky, je pro každého-kdo chce být součástí českého businessu v pozici odborného partnera.

Co ti jde hlavou, když ti potenciální klient zamítne setkání?

Ptám se sám sebe proč, jsem přesvědčený, že jsme v tomto oboru nejlepší. Hledám chybu u sebe.

Co nového kolegu na juniorní pozici čeká?

Jsme skvělá parta. Poradíme, pomůžeme. Na dobrých výsledcích jednotlivců záleží všem stejně. Systém jedné schůzky je i o tom, že z prvního kontaktu klienta budeme všichni co nejpřesněji znát možnosti spolupráce. Jsme mladý kolektiv a máme skvělé pracovní prostředí a podmínky.

Nejmilejší akvizice?

Nevím, zda to mohu zmínit, ale je to CK Fischer. Jednak mám od dětství k práci v cestovním ruchu blízko a bylo velmi příjemné najít i v tomto oboru někoho, kdo inovuje.

Ayming je mezinárodní poradenská společnost se sídlem v Paříži, poskytující poradenské služby v oblasti Business Performance Consulting, tj. poradenství v oblasti zvyšování výkonosti firem. Vznikla sloučením společnosti Alma Consulting Group a společnosti Lowendalmasaï a na mezinárodním trhu úspěšně působí již 30 let. Společnost Ayming nabízí své služby v 16 zemích v rámci Evropy, Asie a Severní Ameriky a její tým tvoří více než 1 500 zaměstnanců.

Foto: Čestmír Jíra

© 2024 imper.cz