Aktuálně: Největší akvizice v historii Microsoft. Co to znamená pro největší síť profesionálů LinkedIn?

21. Červen 2016

Minulý týden světem proběhla zpráva o největší akvizici v historii Microsoftu. Odkoupení největší sociální sítě profesionálů LinkedIn vyjde Microsoft na 26,2 miliard dolarů, což v přepočtu čítá 630 miliard korun. Pokud vše půjde dle plánu, k akvizici by mělo dojít do konce roku. Zveřejnění zprávy spustilo lavinu úvah o tom, že LinkedIn je mrtvý, podepsal si ortel smrti a půjde to s ním z kopce. Proto i nás zajímalo, co se s LinkedInem stane a co tato změna přinese obchodníkům.

linked_in_app

hledáme obchodníka

Značka LinkedIn zůstává

LinkedIn na svém Facebookovém profilu hned v pondělí vyslovil radost nad uzavřenou dohodou s Microsoftem a oznámil, že LinkedIn, který známe, bude dále jen růst. Značka LinkedIn by měla zůstat zachována, ve vedení zůstane současný šéf Jeff Weiner, pouze bude reportovat současnému řediteli Microsoftu, kterým je Satya Nadella. Otázkou však zůstává, do jaké míry si LinkedIn dokáže zachovat svou svobodu, strategickou vizi a jak moc se bude podřizovat cílům Microsoftu.

Akcie LinkedIn vystřelily

Akvizice za 26,2 miliard dolarů zamávala s burzovním prostředím. Akcie LinkedIn se dlouhodobě pohybovaly na nízké úrovni. Během pondělí, kdy byla akvizice oznámena, se vyšplhaly o víc než 47 % předchozí hodnoty. Šťastní to lidé, kteří stihli nějaký kousek nakoupit předem. Jiná byla reakce LinkedIn guru Josefa Kadlece. Když jsme se zeptali na jeho úplně první reakci na akvizici, zněla doslova takhle: „SAKRA! Zrovna v pondělí jsem měl v plánu nakoupit nějaké akcie LinkedInu. Nebyl to žádný strategický investiční záměr. Jako jeden z pragmatických ambasadorů LinkedInu jsem chtěl pouze symbolicky kousek vlastnit. Takže rozhodně to byl adrenalin.”

A co nám tato změna přinese?

Teorie a úvahy jsou různé. My jsme se na názor zeptali Josefa Kadlece, který je prvním certifikovaným LinkedIn profesionálem v CEE: „Nemám moc rád tyhle predikce, protože jsou to většinou věci ovlivněné různými business rozhodnutími, které běžnému uživateli nemusí dávat smysl. Softwarovému vývoji, který je teď dost děravý, to může přinést větší stabilitu. Ale také to může LinkedInu ublížit. Nebyla by to první firma, kterou Microsoft pohřbil. Pokud se objeví smysluplné integrace do consumer produktů Microsoftu, dá se očekávat, že akvizice LinkedIn uživatelů by mohla být rychlejší než doposud. V kuloárech se také hovoří o odlivu uživatelů, já si však nemyslím, že k něčemu takovému dojde. Oni dle mne dlouho ani nic nepoznají.“

Co tato změna opravdu přinese, se uvidí časem. Nemyslíme si, že se v blízké době objeví někdo větší, kdo LinkedIn nahradí. Nicméně i internet začíná reagovat více komunitně a je dost možné, že těžkopádným gigantům začnou na paty šlapat progresivní sociální sítě, které se zaměřují na konkrétní cílovky a témata. Něco jako je BusinessAnimals.cz pro obchodníky. 🙂

A jak tato informace zapůsobila na vás? Co si o akvizici myslíte?

hledáme obchodníka

© 2024 imper.cz