Zakladatel WordPress Matt Mullenweg: „Firmu v hodnotě 1 mld. $ řídím výhradně přes Skype“

4. 9. 2016 +

Inspirace

Začínáte podnikat a potřebujete založit jednoduchý a funkční web? Většinu lidí hned napadne WordPress. Přestože firma působí ve 43 zemích po celém světě, její řízení je mnoha lidmi viděno jako trochu netradiční. Firma nemá po světě skoro žádné pobočky a většina firemních meetingů se odehrává přes Skype. I přes toto netradiční řízení má firma v současné době hodnotu přes 1 miliardu dolarů a každým dnem se její hodnota zvětšuje. Zakladatelovi WordPressu, Mattovi Mullenwegovi, je teprve 32 let. První společnost však stihl založit už v 21 letech. Často ho přirovnávají k Marku Zuckerbergovi, on to ale nemá moc rád. Je velkým zastáncem home office a work-life balance se snaží opravdu držet v rovnováze.

13945303387_ca1ee58444_b_mullenweg-2014

  • Matt Mullenweg, 32 let
  • CEO a zakladatel firmy WordPress.com
  • Společnost spadá pod technologickou firmu Automattic, kterou také založil a řídí.
  • Na univerzitě studoval politologii, nikdy však studium nedokončil.
  • Pracoval pro několik technologických společností, dokud nezaložil Automattic.
  • Přednášel na konferencích po celém světě. Například na Lean Startup Conference nebo na mezinárodních WordCampech.
  • Často bývá přirovnáván k Marku Zuckerbergovi.
  • Pravidelně přispívá do charitativních organizací.
  • V roce 2012 byl ve Forbesu umístěn na list nejvlivnějších investorů. Ve stejný rok se dostal také na legendární list „30 pod 30“ v oblasti médií.
  • V současné době má jeho firma Automattic rozvíjející software WordPress hodnotu přes 1 miliardu dolarů.

1. Nebojte se práce na dálku. Může fungovat i ve velkých společnostech

Matt Mullenweg je jedním z nadšených průkopníků trendu home office. Jeho společnost Automattic má v současné době téměř 500 zaměstnanců rozmístěných ve 43 zemích, aniž by v každém státu byla jakákoliv oficiální pobočka společnosti. Jednoduše nevidí důvod, proč by všichni měli sedět ve stejné budově. Pracují z domova, a tak Matt některé své zaměstnance nikdy nepotkal osobně. Schůzky přes Skype považuje za stejně efektivní jako osobní setkání v kanceláři. „Když jsme přemýšleli o tom, jak pracujeme a jak vytváříme produkty, zjistili jsme, že vážně není nutné, aby všichni chodili do kanceláře na 8 hodin denně. Vytvořili jsme si proto vlastní styl práce a já věřím, že v budoucnu bude jedinou metodou práce.“ Přestože lidé ve firmě neudržují osobní kontakt, pořád mezi sebou mají velmi blízké vztahy: „Jsme jako taková širší rodina. Stále všechny milujete, jen je nevidíte tak často.“ Aby však měli možnost se jednou za čas potkat i v offline prostředí, pořádá Matt každoroční setkání společnosti, kde mohou vztahy ještě víc utužit a konečně se vidět naživo. O úspěchu Mattova systému práce svědčí i odhadovaná cena společnosti, která činí přes 1 miliardu dolarů. Nebojte se proto vystoupit ze zajetých pracovních kolejí a zkuste práci na dálku. Může fungovat stejně efektivně jako společná práce v kanceláři a navíc vám nabídne mnohem větší svobodu rozvrhnout si vlastní pracovní rozvrh.

2. Dodržujte work-life balance. Jen tak budete dávat své práci to nejlepší

Pojmem work-life balance se ohání každý life kouč a snaží se vám vysvětlit, jak je důležité žít v rovnováze. Pravdou je, že pokud budete pracovat 16 hodin denně a do práce chodit nevyspalí a unavení, nemůžete pracovat naplno. I pro Matta je proto rovnováha klíčová: „Je pravda, že business může jednoduše zabrat každou minutu vašeho života. Jedna z věcí, kterou jsem se naučil, je přinášet ze sebe do práce to nejlepší. Aby to bylo možné, musíte být zdraví ve všech aspektech svého života. Vaše vztahy, cvičení, stravování a spánek, to všechno k tomu patří. Cvičím každý den, snažím se každý den číst část nějaké knížky. Každý den medituji. Nestačí jen začít meditovat dvě minuty denně a myslet si, že všechny problémy vašeho života jsou vyřešené. Je to jen část, která přispívá ke zdravějšímu životu.“ Proto nezapomínejte, že i odpočinek je důležitý. Obyčejná 5minutová procházka během polední pauzy vaší produktivitě značně pomůže.

3. Nebojte se zapojit zákazníky do procesu. Lépe tím zjistíte, co opravdu chtějí

Matt Mullenweg je díky svému působení v oblasti internetu často přirovnáván k Marku Zuckerbergovi. Matt sám však mezi nimi vidí zásadní rozdíl. Zatímco WordPress funguje jako open source a jeho uživatelé mohou svou prací kdykoliv zasahovat do samotného fungování WordPressu, tvůrci Facebooku předpokládají, co uživatelé chtějí, a dle toho ho naprogramují. Matt nechá své zákazníky, aby si upravili WordPress tak, jak vyhovuje jim samotným a tím jim dává možnost volby a svobodu vybrat si jen to, co chtějí. Má to i své výhody, ušetříte mnoho peněz. Navíc nehrozí, že špatně odhadnete potřeby zákazníků. Oni sami totiž ví nejlíp, co je pro ně nejlepší.

[poll id=”10″]

Foto: Kompass.im