Dobrým řečníkem se člověk nestane automaticky. Jak trénují profi spíkři z akcí a televize?

21. 8. 2017 +

Jak na to?

Úkolem obchodníka je přesvědčit zákazníka, aby jeho produkt koupil. Verbální, ale i neverbální komunikace jsou klíčem k úspěchu. Nehledě na situace, když máte prezentovat před nastoupenou jednotkou u klienta nebo ve vlastní firmě strhnout tým pro svou ideu. Mluva je součást komunikace, která vytváří první i celkový dojem o obchodníkovi a produktu. Někdo se jako řečník narodil, ale většina z nás na sobě musí pracovat.

V ČLÁNKU SE DOZVÍTE:

  • Může být dobrým spíkrem každý?
  • Proč je důležité vtáhnout publikum do hry?
  • Proč musíme mít kontrolu sami nad sebou?
  • Může být tréma přínosná?
  • Jak se zbavit nervozity?

PUBLIC SPEAKING je dřina, ale naučit se dá

„Nikdo nemá rád mluvení na veřejnosti. Můžete zkusit namísto toho napsat email, článek, dokonce knihu. Ale nakonec si stejně budete muset stoupnout před lidi a mluvit.“

Ano, PUBLIC SPEAKING je dřina. Ale ano, může ho dělat každý. S uměním mluvit na veřejnosti se člověk nenarodí, vše se dá naučit.

Jsou k tomu potřeba „ostré lokty“? „Nemyslím si. Občas mohou být dokonce příliš ostré lokty na škodu. Stačí lokty, které vás zvednou ze židle a donutí mluvit před lidmi,“ vysvětluje prezidentka klubu Professional Toastmasters a koučka Petra Boušková.

Když hovoříte před publikem, musíte jej vtáhnout do hry

„Mít kvalitní informace a zkušenosti, vědět, co publiku říkám. Naučit se mluvit před publikem zvládne každý, jsou na to kurzy. Je důležité mít s daným tématem osobně prožité zkušenosti, nebo být odborníkem a mít přehled,“ říká David Kolář z Business Animals, který má s mluvením před publikem bohaté zkušenosti.

A jaké konkrétní kurzy by David doporučil? „Abyste se odnaučili říkat „plevelová slova“, doporučuji kurz MINUTOVÝ ŘEČNÍK nebo TOASTMASTERS,“ říká. Dále upozorňuje na to, že je důležité v průběhu své řeči vyvolávat v lidech otázky a postupně na ně odpovídat.

Když hovoříte před publikem, je třeba je zapojovat do hry, to je strašně důležitá věc, aby vás vnímali. Můžete to trénovat i tím, že si začnete natáčet doma videa a postupně je sdílet na sociálních sítích.

Je důležité mít kontrolu nad svým tělem

Ať už hovoříte před více lidmi, nebo třeba s obchodním partnerem, je důležité mít pod kontrolou sebe sama. „Jednou za čas se zkontrolujeme všichni, ale my chceme udělat z této občasné kontroly návyk,“ říká podnikatel a obchodník Jan Laibl ve svém článku o verbální a neverbální komunikaci. Upozorňuje na to, že je důležité si uvědomovat svá gesta, mimiku, držení těla, představování se atd.

Zaměřte se tedy na tyto aspekty:

  • Základem všeho je být vzpřímený.
  • Mluvený projev doplňují gesta, nejlépe otevřená gesta – tedy dlaně nahoru a ukazujeme rukama, co říkáme.
  • Pokud je projev kladný, pokyvujeme hlavou.
  • V neposlední řadě aktivně nasloucháme druhým, dáváme najevo, že nás jejich řeč zajímá.

Věřme v sami sebe a nezapomínejme, že tréma nám může pomoci

Petra Boušková má s tímto tématem velké zkušenosti. Její příběh z konference si ostatně můžete přečíst ZDE. „Z vlastní zkušenosti bych ráda předala několik tipů,“ říká Petra a předává zajímavou inspiraci.

  • Věřte v sami v sebe, mějte zdravé sebevědomí.
  • Tréma je důležitá. Bez trémy by vám vše bylo jedno, díky adrenalinu podáváme vyšší výkony, mozek nám lépe myslí, reakce jsou pohotovější. Nenechte se trémou paralizovat, dýchejte, před vystoupením se vyskákejte, ukotvěte se, poslouchejte muziku…A pak jděte do toho!
  •  Prvních 7 vteřin. Je dokázáno, že máte 7 vteřin na to, abysteudělali první dojem. Extrémně řečeno, publikum po prvních 7 vteřinách nevědomky ví, jestli je jako řečník budete bavit, nebo ne.
  • Mějte co říci. Steve Jobs tvrdí: „Lidé, kteří ví, o čem mluví, nepotřebují PowerPoint.“ Buďte si jisti svým tématem. Často se mě lidé na workshopech ptají: „Jak mám přesvědčivě odprezentovat něco, o čem nic moc nevím?“ Já vždy odpovídám: „Těžko.“ Googlete, hledejte, přemýšlejte. Vždycky vás někdo může nachytat a nachytá, ale čím si budete jistější tématem, tím si budete jistější na pódiu.
  •  Obraťte reflektor na publikum. Jde o vaše publikum, ne o vás! Co by je mohlo na mé prezentaci hlavně zajímat? Je potřeba jít do detailu, nebo spíše představit obecně rámec celé věci?
  • Trénujte. Vystupte z komfortní zóny. Zvedněte se ze svého komfortního místa za počítačem, stoupněte si před lidi a prostě mluvte. Budete se každým dnem cítit lépe a každým dnem se zlepšovat. Je to práce, je to něco navíc, ale stojí to za to.
  • Neberte se vážně. „Mluvení na veřejnosti je prostě jen mluvení na veřejnosti. Nic víc a nic míň,“ dodává Petra s úsměvem.

„Lidé, kteří ví, o čem mluví, nepotřebují PowerPoint.“

Mluva je součást komunikace, která vytváří první i celkový dojem o obchodníkovi a produktu

„Aby někdo byl dobrý řečník, je v první řadě potřeba, aby měl dobrou hlasovou techniku = správné dýchání (pomáhá při nervozitě), správnou výslovnost (sykavky, ráčkování, drmolení), používání bránice (šetří námahu hlasivek),“ říká herečka Alena Mudrová, která hovoří před kamerou a mnoha lidmi den co den.

Na hlase a projevu se odrazí psychické procesy obchodníka. Stres, zlost, radost z práce apod. Pokud si tohoto je obchodník vědom, může s tím lépe pracovat (např. v telefonu je slyšet, když se člověk při mluvení usměje).“

Dále ještě poukazuje na to, že dobrým řečníkem se člověk nestane automaticky, stejně jako dobrým obchodníkem. A na tom se shodují všichni odborníci. Oboje je spojené s tréninkem a důslednou přípravou. Jaký bude váš první krok?

 

 


Podobné články

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => post [post_status] => publish [posts_per_page] => 3 [ignore_sticky_posts] => 1 [orderby] => rand [order] => ASC [post__not_in] => Array ( [0] => 3432 ) [category] => Array ( [0] => 31 ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => post [post_status] => publish [posts_per_page] => 3 [ignore_sticky_posts] => 1 [orderby] => rand [order] => [post__not_in] => Array ( [0] => 3432 ) [category] => Array ( [0] => 31 ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_key] => [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 [no_found_rows] => ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => businessanimals96967654_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => [meta_table] => [meta_id_column] => [primary_table] => [primary_id_column] => [table_aliases:protected] => Array ( ) [clauses:protected] => Array ( ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS businessanimals96967654_posts.ID FROM businessanimals96967654_posts WHERE 1=1 AND businessanimals96967654_posts.ID NOT IN (3432) AND businessanimals96967654_posts.post_type = 'post' AND ((businessanimals96967654_posts.post_status = 'publish')) ORDER BY RAND() LIMIT 0, 3 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 515 [post_author] => 101 [post_date] => 2019-01-16 22:54:11 [post_date_gmt] => 2019-01-16 21:54:11 [post_content] => Chcete podnikat, nebo máte vizi, kterou chcete začít naplňovat? Pak potřebujete opravdu dobrý business plán, díky kterému si ujasníte, jakou cestou se vydat a vaši potenciální investoři rozhodnou, zda budete výhodná investice. Kvalitní business plán je základem vašeho úspěšného podnikání, tak se pojďte podívat, jak má vypadat a jak rozhodně ne. pracovní plán Opravdu dobrý podnikatelský plán je žijící dokument, ke kterému se budete stále vracet a postupně ho upravovat podle toho, co zjistíte o svých zákaznících, zohledníte nové taktiky a sales trendy a možná i realističtěji nastavíte své cíle a předpovědi.

Jak napsat business plán krok za krokem

  1. Napište, jaký máte cíl

V knize se zápletka nevyzrazuje hned na začátku, ale v business plánu by měla být tím prvním, co investor nebo spolupracovník uvidí. Napište, co je vaším cílem, jaké je poslání a jaké problémy řeší váš produkt či služba zákazníkovi a  vyberte cílovou skupinu zákazníků.

2. Komu je podnikatelský záměr určen

Vždy berte v úvahu, pro koho je podnikatelský záměr určen a tomu přizpůsobte tón a volbu slov. Pokud bude text plný žargonu a termínů, které čtenář nezná, pak nedokáže ocenit vaši vizi. Úspěšní lidé doporučují připravit si několik verzí business plánu a způsob vyjadřování zvolit podle toho, komu je určen.

3. Připravte důkazy k podpoře svých tvrzení

I když si myslíte, že produkt, který máte, je tak jedinečný, že brzy ovládne trh, měli byste si připravit i nějaké podklady, které vaše tvrzení podpoří. Oháníte-li se skvělým a zkušeným týmem, který stojí za vynaložené náklady, ve zkratce představte jejich zkušenosti apod.

4. Buďte realističtí

Při podnikání jsou optimismus a pozitivní myšlení nezbytné, nicméně v business plánu se striktně držte reality. Dejte si raději více času na jednotlivé fáze (úspěšní lidé radí, přidat si k vašemu odhadu vždy 15 %).

5. Používejte logiku

Přemýšlejte jako bankéř a napište to, co by chtěl vidět.

6. Poznejte svou konkurenci

Znejte jména konkurenčních firem a napište, v čem jste vy a váš produkt jiní/lepší.

7. Zmiňte role investorů

Někteří investoři chtějí být pouze informováni o progresu na pravidelných schůzkách, jiní by se rádi stali aktivní součástí. Většina z nich ale chce vědět, kdy a jakým způsobem budou vyplaceni. Navrhněte možnosti a způsob vyplacení.

Čeho se ve vašem business plánu vyvarovat?

1. Forma převažuje obsah

I když vypadá překrásně, pokud nemá solidní základy, neobsahuje fakta a výsledky průzkumů, nepomůže vám uspět.

2. Prázdná tvrzení

Prázdná tvrzení jsou jen výkřiky do tmy, když nemáte nic, co by je podpořilo. Vyhledejte čísla, nebo statistiky, či doložitelné podobné případy na trhu.

3. Vyhněte se superlativům

Nepřehánějte a nepoužívejte barvitá přídavná jména. Vyhněte se také slovům unikátní, jedinečný apod. pokud nemáte podporu ve faktech.

4. Nepište román

Podnikatelský plán, který bude mít desítky stran, nikdo číst nebude. Strukturovaný a velmi přehledný text by měl mít maximálně do 20 stran. Pokud budou chtít čtenáři více informací, požádají vás. Plán je také nástrojem, který budete v průběhu podnikání používat a vylepšovat. Čím delší bude, tím hůře se vám s ním bude pracovat.

5. Vyhněte se přehnaně optimistickým předpovědím

Udělejte si průzkum na internetu a LinkedInu. Pokud většině firem trval rozjezd 6 - 12 měsíců,  bude to podobné i  u vás, i když si teď myslíte, že ne. Občas ale přijdou věci, které neovlivníte, a jestliže jste při rozjezdu závislí na mnoha lidech nebo na výrobě prototypu, zdvojnásobte dobu, kterou jste si zprvu mysleli. Máte zatím jen myšlenku, která by se mohla za čas proměnit v úspěšné podnikání? I tak si napište svůj vlastní podnikatelský záměr. Nevadí, když bude jen na A4. Setřídíte si myšlenky a možnosti. Pak už budete vědět, zda se vyplatí váš nápad někam posunout, nebo snít dál. [post_title] => Tipy, jak vytvořit opravdu dobrý business plán - do's and don'ts [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => jak-napsat-dobry-business-plan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-05-20 16:34:38 [post_modified_gmt] => 2020-05-20 14:34:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=114035 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 6640 [post_author] => 34 [post_date] => 2016-06-16 22:04:33 [post_date_gmt] => 2016-06-16 20:04:33 [post_content] => Letní sezóna s sebou velmi často nese i sezónu okurkovou. Méně schůzek, méně obchodů a méně prachů, ale za to jste víc free a z práce můžete klidně vypadnout v 5. Během léta vám budeme přinášet vychytávky a tipy, jak si s klientem užít i neformální čas. Dnes všichni žijeme sales lifestyle, kde se hranice mezi prací a soukromým životem přirozeně stírají, klienti se mohou stát kamarády a vztahy jsou čím dál autentičtější a lidštější. A to nás na salesu baví. K tomu často patří nějaký ten drink. Co vychlazený cider, trend posledních let? Checkovali jsme, kde mají v Praze  ten nejlepší.

1. Petrohradská 1,2,3 galerie, Vršovice

perohradska Radši než naškrobená a luxusní místa máte alternativu? Vítejte v Petrohradské galerii. Jedná se přesně o ten typ prostorů, kde si nejste jistí, co se bude dít. Zda můžete vstoupit a jestli vám někdo vůbec udělá kafe. Na pití tady toho moc není, cider ale mají a celkem slušný. Vypít si ho můžete v hezké galerii a pozorovat přitom umění nebo vyjděte ven na zaprášený dvorek a relaxujte, pracujte nebo couchserfujte, pravidelné meetingy zde pořádají international komunity.

2. Bajkazyl, Náplavka

[caption id="attachment_90585" align="aligncenter" width="565"]bajkazyl Foto: Facebook Bajkazyl>náplavka[/caption] Je tady někdo, kdo nezná Bajkazyl? Davy lidí, hipsteři, hudba, drinky, cigáro, chillout hudba a nepopsatelná atmosféra. A taky jeden z nejchutnějších ciderů v Praze. Za čepovaný kelímek sice zaplatíte pálku v podobě 75 Kč, ale u obchodníků se na každou korunu nehledí. Na tomhle místě nadchnete pro Prahu (a business) i zahraničního klienta.

3. Containall, Malá Strana

[caption id="attachment_90587" align="aligncenter" width="565"]cider3 Foto: Facebook Containall[/caption] Malý Berlín na druhé straně řeky. Velmi zajímavý prostor na břehu Vltavy, který slouží také jako letní kino a místo dalších zajímavých kulturních akcí a koncertů. Dáte si tady přesně ty typy letních drinků, na které se těšíte celý den v práci. Pivo od malých pivovarů a skvělý cider, který nás nezklamal. Do toho kafe a vegan sendviče. Vychutnat si je můžete vyvalení na lehátku nebo na střeše kontejneru, jenž slouží jako bar.

4. In-cider bar, Krymská

[caption id="attachment_90588" align="aligncenter" width="565"]cider4 Foto: Facebook InCider Bar[/caption] Když je řeč o cideru, nemůžeme vynechat In-cider bar na Krymské ulici ve Vršovicích. Nikde v Praze jich nenajdete tolik jako tady, jedná se totiž o jediný cider bar v Praze. V nabídce mají kolem 40 ciderů, českých i zahraničních. Nebuďte překvapení, že některé známé značky tady nefrčí, majitelé totiž záměrně nenabízejí ty průmyslově vyráběné. Skvělá volba pro originální cider-tasting s klienty. Každý den mají na čepu 3 druhy, a pokud se nevyznáte, před objednáním celého půl litru zkuste ochutnat. Každý cider je totiž chuťově jiný a naposled nám naše volba dost nechutnala. K jídlu toho příliš nemají, a proto jim nevadí, když si přinesete něco z okolních podniků.

5. Svět cideru, Praha 2

[caption id="attachment_90592" align="aligncenter" width="565"]cider7 Foto: Facebook DOBRÝ CIDER[/caption] Sehnat opravdu dobrý cider se stává čím dál tím jednodušší. My jásáme a děkujeme všem průkopníkům, kteří sem k nám přivážejí ty nejlepší kousky ze světa i od domácích výrobců. Společnost Dobrý cider, která dodává cider do restaurací, si zvýšeného zájmu o tento nápoj všimla, a tak otevřela i kamennou prodejnu na Praze 2, kde můžete vybrané cidery ochutnat a v libovolném množství si je odnést domů nebo rovnou někam do parku na garden party.

6. F. H. Prager, Dejvická

[caption id="attachment_90590" align="aligncenter" width="565"]cider5 Foto: Facebook F.H. Prager - jablečný cider[/caption] Tradiční podnik vyrábí poctivý cider z českých jablek bez přidaných cukrů, barviv a konzervantů. Do výrobního procesu se snaží vnášet vlastní prvky, díky čemuž vzniká lokální alternativa. Kromě cideru vyrábějí i limonády, které najdete v barech po celé republice. Pokud se chcete dozvědět něco víc o výrobě tohoto jablečného zázraku, zajděte se podívat do jejich obchodu a showroomu, který otevřeli na Praze 6. Cool prostředí, kde nehrozí, že váš oblíbený drink dojde.

7. Beergeek, Praha 3

[caption id="attachment_90591" align="aligncenter" width="565"]cider6 Foto: beergeek.cz[/caption] Už od pohledu je jasné, že tohle je místo pro milovníky piva. Jelikož však má cider k pivu hodně blízko, najdete ho i v nabídce Beergeek. Líbí se nám, že nenabízí pivo, které seženete v každém supermarketu. Naopak, zaměřují se na minipivovary a značky, které nenajdete v každé restauraci. A tu samou ideologii jedou i u cideru. Navíc, vždy mají nějaký i na čepu. Sem berte klienty svého věku a skvěle se bavte!

8. Slavnosti cideru, Smíchovská náplavka

Spešl tip na víkend, protože je rozhodně co oslavovat, samotný fakt, že kult cideru si konečně hledá své pevné místo i v Česku. Vsadíme se, že všichni pražští cider lovers se na tento víkend přemístí na druhou stranu Vltavy. Kromě pití budou k dispozici stánky s jídlem a hudební doprovod. Je načase zabalit práci a vyrazit oslavovat léto, nemyslíte?   [post_title] => Letní speciál: Kde vám v Praze načepují nejlepší cider? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => letni-special-cidery [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2016-06-16 22:04:33 [post_modified_gmt] => 2016-06-16 20:04:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=90584 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 9078 [post_author] => 68 [post_date] => 2017-12-28 16:20:15 [post_date_gmt] => 2017-12-28 15:20:15 [post_content] =>

Rok 2017 je už pomalu za námi a před námi se otevírá rok 2018 plný nových zážitků, možností, dobrodružství, zvratů i vzdělávacích akcí. Je načase pořádně oslavit Silvestr a pak už se vrhnout do svého byznysu naplno. A ruku na srdce, nikdo z nás neví vše a je potřeba se neustále vzdělávat. Ideální příležitostí jsou různé akce, workshopy, semináře či konference zaměřené na různá témata. Připravili jsme si pro vás opět průřez tím, co nás zaujalo nejvíce za první měsíc roku 2018. Tak vzhůru do toho a půl je hotovo. Buďte vždy o krok napřed.

JAK ÚSPĚŠNĚ KOMUNIKOVAT ZMĚNY - CHANGE MANAGEMENT PRO TY, KDO ZMĚNY UVÁDĚJÍ DO ŽIVOTA

  • Kdy: 3. ledna
  • Kde: Praha
Naučte se vzbudit v lidech pozitivní přístup ke změnám Hrnou se na vás ve firmě seshora inovace a změny a vy je musíte komunikovat dále? Na vymýšlení a řízení změn se příliš podílet nemůžete. Na vás je „jen“ to, abyste těmito změnami provedli svůj tým, abyste změnu uvedli do praxe. „Jen“ ale bývá velmi náročné a bez dobrého know-how, jak se změnou pracovat a co vlastně obnáší, často také končí neúspěšně. Přijďte se k nám naučit, jak o změně mluvit a jak zařídit, aby k ní lidé včetně vás měli pozitivní přístup. Kurz je určen: střednímu a nižšímu, liniovému managementu interním mentorům, trenérům, koučům HR pracovníkům na nižší a střední úrovni pracovníkům oddělení kvality, IT a dalších oblastí, které jsou často těmi, kdo lidem něco mění operátorům zákaznických center a pobočkovým pracovníkům, kteří jsou často posly špatných zpráv úředníkům a pracovníkům státní správy a organizací, odpovědným za komunikaci novinek a změn Přidaná hodnota tohoto kurzu pro Vás: ujasníte si, co se to vlastně v lidech (včetně vás) v průběhu změn děje a jak s tím zacházet naučíte se a natrénujete, jak zvládat důležité momenty a fáze změny zjistíte, z čeho pramení odpor, bolest a obavy ve změně a jak je můžete ze své pozice zmírnit osvojíte si důležité techniky pro řízení a komunikaci změn z pozice nižšího a středního managementu získáte tipy „první pomoci“ pro práci se stresem, který je obvyklým průvodcem změny.

Seminář „Motivační rozhovory"

  • Kdy: 3. ledna
  • Kde: Praha
Seznámení s úspěšnou a výzkumem ověřenou metodou terapeutické a poradenské práce s klienty. Účastníci kurzu by měli porozumět vybraným faktorům ovlivňujícím motivaci lidí ke změně a nacvičit základní techniky vedení motivačních rozhovorů. Důležitá je schopnost reflexe interpersonálních aspektů motivace a jejích změn. Kurz je zaměřen tak, aby bylo možné nově nabyté poznatky a dovednosti přímo využít v praxi.

První dámy, mezi námi: debata žen prezidentských kandidátů 2018

Jsme přesvědčeni, že role první dámy, která bude stát po boku příštího prezidenta, je velmi významná. Proto bychom rádi dali prostor manželkám, partnerkám, či jinak důležitým ženám prezidentských kandidátů. Debata se dotkne role žen ve veřejném prostoru v České republice, vztah k filantropii a spoluvytváření zdravé občanské společnosti a v neposlední řadě i představě o roli první dámy. Na setkání budou pozvaní významní představitelé byznysu i občanské společnosti, debata bude zároveň otevřená pro širokou veřejnost podle kapacity Pražské křižovatky. Pozvání na debatu prozatím potvrdily Eva Drahošová, Klára Fischerová, Michaela Horáčková, Lucie Talmanová, Eliška Hynková, Bohumila Bračíková a Monika Hilšerová. Debata se bude konat v pátek 5. 1. 2018 od 19:00 hodin v prostorách Pražské křižovatky (Zlatá 211/1, 110 00 Staré Město). Akci bude moderovat Petr Šimůnek, šéfredaktor časopisu Forbes Česko

Impact Hub #Mastermind

Potřebujete získat feedback na svůj nápad? Zasekli jste se při řešení problému? Potřebujete inspiraci? Jste aktivní a vyhovuje vám diverzita nápadů? Přidejte se k Impact Hub #Mastermind!
Co získáte?
  • různé pohledy, kontakty, inspiraci a tipy od ostatních na svůj nápad nebo problém
  • vzájemnou podporu ve skupině
  • motivaci a energii k uskutečnění akčních kroků

Přípravka budoucí podnikatelky

Začínající podnikatelky Už dlouho si pokládáte otázku zda vůbec začít podnikat? Sdílíte neustále motivační hlášky na fcb a instagramu, ale nic ve svém životě nejste schopna sama změnit? My ženy často váháme a cítíme strach udělat změnu ve svém životě. Pojďte s námi zažít uvolněný večer plný inspirací a sdílení informací.

Autenticita a opravdovost při vedení týmu

Chceme upozornit na to, že vedle tradičních manažerských návodů, jak stanovovat lidem cíle, úkoly, jak delegovat a pracovat s časem je také klíčové, jak se manažer ve své pozici cítí. Nakolik je jeho manažerská práce v souladu s jeho přirozeností, hodnotami a přesvědčeními. A jak naopak práce s lidmi v týmu jeho postoje, přesvědčení a život ovlivňuje.

GDPR & Co změna v ochraně osobních údajů obnáší pro vaši organizaci?

Seminář je vhodný pro všechny, kteří chtějí být připraveni na příchod GDPR, potřebují zjistit, co změna v ochraně osobních údajů obnáší pro jejich organizaci. Není nutná předchozí znalost problematiky. Seminář je zároveň vhodný pro budoucí pověřence pro ochranu osobních údajů (DPO) a všechny, kteří potřebují získat znalost problematiky GDPR a ochrany osobních údajů.

Bitcoin a kryptoměny pohledem investora

Impact Hub Share, to je vzdělávací akce, na které se zajímaví lidé dělí o své zajímavé zkušenosti a dovednosti. Tentokrát je pro ty z vás, kteří nehledají jen jednoduchá řešení („koupit Bitcoin“), ale rádi se nad věcmi zamýšlí a hledají souvislosti.

Impact First: Informační setkání

Impact First je akcelerační program pro projekty se společenským dopadem. Projekty podporuje pomocí konzultací, mentoringu, workshopů a spolupráce se zajímavými lidmi. Pomůžeme vám ověřit správnost byznys modelu, nastavit potřebné akční kroky a společně s mentory a konzultanty také najít cestu k dlouhodobé udržitelnosti vašeho projektu.

7 tipů pro fungující firemní kulturu

7 tipů pro fungující firemní kulturu Jste start-up nebo řídíte firmu či tým? Ukážeme Vám, na jakých 7 oblastí se zaměřit, jaké otázky si klást a jakých chyb se vyvarovat, pokud chcete budovat dlouhodobě úspěšnou firmu. Jedním z předpokladů pro dosažení dlouhodobého úspěchu je zdravá firemní kultura. Dostane-li od zakladatelů do vínku pevný základ, vytváří zaměstnancům prostředí, ve kterém podávají ty nejlepší výsledky, jsou motivovaní a loajální. Dobrá firemní kultura dokáže fungovat jako magnet na nejlepší lidi na trhu. Špatná firemní kultura odrazuje talenty, dusí nápady, demotivuje a odráží se negativně na výsledcích.

Networkingové setkání - Business oběd Praha, Smart Network

Networkingové setkání - Business oběd Praha, Smart Network Business oběd je akce, kde poznáte nové lidi ze světa podnikání a zároveň máte příležitost utužovat vztahy, které jste si již vytvořili. Na našem podnikatelském setkání máte jedinečnou možnost využít vůli aktivních lidí ve svém okolí a budovat tak své dobré jméno.

Na co je dobrý Twitter - rychlá nalejvárna

Nechápete, co ostatní mají na twitteru? Proč byste vůbec měli být na další síti? Pro koho je vhodná a pro koho ne? Jak se s ní zachází? Co všechno se tam můžete dozvědět? Kdo jsou hvězdy twitteru a proč? Koho sledovat a co postovat? Založení účtu pro ty, kdo ho zatím nemají a rady pro ně i pro ty, kdo už "štěbetají", ale nejsou si jisti, co na této síti vlastně podnikat. Workshop povede Pavlína Kvapilová, která pracuje na strategiích pro sociální sítě a vede tréninky pro účastníky z byznysu i veřejné správy, moderátorka a autorka projektu Elegantní Česko, jinak také bývalá ředitelka divize ČT Nová média.

Den, kdy se budu mít ráda 2018

Den, kdy se budu mít ráda 2018 Zdraví je to nejdůležitější, co v životě máme. Jsme-li zdravé a šťastné uvnitř, odrazí se to i na naší kráse a tudíž na našem sebevědomí. Proto se v roce 2018 zaměříme na dva aspekty tvořící harmonii v nás - zdraví a duchovno. Pojďte si s námi v tento den připomenout, že se musíme na prvním místě mít skutečně rády takové, jaké jsme… uvnitř i vně.:-)

Vaše online vizitka - základy LinkedIn

Při probirání osobní značky na sítích jsme samozřejmě narazili i na LinkedIn. Je to síť, která bývá někdy podceňována, přitom pro náš pracovní život může být velmi cenná. A to nejen v případě, že zrovna hledáme práci. Proto NOVĚ přidáváme i toto téma. Tento workshop je určen pro ty, kdo neví, co si se svým už založeným profilem počít nebo ty, kteří se teprve na tuto síť chystají. Podíváme se na to, jak vybrat profilovku, jak vyplňovat jednotlivé sekce, zkrátka jak vypiplat co nejlepší "permanentní online vizitku". Ale také na další funkcionality LinkedInu, na to, jak proaktivně síť používat, budovat si svoji pracovní expertní image i dobré kontakty i se dozvídat co nejvíce o trendech v jednotlivých branžích.

Vaše osobní značka na na sítích - workshop

  • Kdy: 21. ledna
  • Kde: Praha
Vaše osobní značka na na sítích - workshop

Říká se, že první dojem je důležitý. Čím dál častěji ovšem dnes k prvnímu "setkání" dochází virtuálně, spíš než osobně. Proto je důležité, jak se na sítích a v celém online prostoru profilujete. Je to vaše stálá "vizitka", ke které se kdokoli může kdykoli dostat a udělat si na vás názor. Můžete nad tím mávnout rukou, ale pak třeba zjistíte, že jste kvůli tomu měli problém v práci nebo o ni přišli. Či že vám to způsobilo jiné nepříjemnosti. Přitom to vše jde využít pozitivně. Ať už osobně nebo třeba při podnikání.

GDPR - ochrana osobních údajů - co to vlastně

  • Kdy: 23. ledna
  • Kde: Roztoky u Prahy
  • Facebook
Zveme vás na seminář „GDPR – ochrana osobních údajů – co to vlastně je“, který se koná v Městské knihovně v Roztokách u Prahy, dne 23. 1. 2018 od 17 – 20 hod. Podivná zkratka GDPR na nás vyskakuje ze všech stran:
  • Co to je?
  • Co nová ochrana osobních údajů přináší?
  • Koho se týká a kdo by se o ni měl opravdu vážně začít starat?
Seminářem nás provede lektorka Lída Dušková. Počítačová specialistka, která se věnuje implementaci systémů, jejich nasazení ve firmách a tedy i firemním procesům a pravidlům. Ochrana dat je tedy součástí její práce.

PUX - Průběh prací na webu pro úspěšný výstup - 4/5 série

Průběh prací na webu pro úspěšný výstup - 4/5 série Čtvrtý seminář z řady přednášek „Jak na nový web chytře." V tomto odpoledni vás naučíme, co vše budete potřebovat za podklady, které bude nutně výrobce vašeho webu potřebovat. Respektive, bez jakých podkladů se skutečně profesionální webař téměř neobejde. A také, co vy sami pro úspěšný start nového webu, i e-shopu velmi oceníte.

Startup Weekend

V průběhu workshopu bude probíhat spolupráce účastníků nejen s mentory, ale i mezi sebou navzájem. Vznikne tak kreativní prostředí otevřené nápadům a motivaci. Těšit se účastníci mohou na inspirativní přednášky, skutečné příběhy i v začátcích tolik potřebné konzultace s odborníky.

Pavlína Louženská/Dan Klíma: Business plán pro vaši značku - I

Pavlína Louženská/Dan Klíma Zbožňujete módu či design a chcete prorazit se svou vlastní značkou? Zní to jak skvělý plán a velký sen. Ale nohy na zem: jak na to, aby fungovala a vydělávala? Workshopy opět povedou guru módního marketingu u nás Pavlína Louženská a Daniel Klíma, který je jedním ze spoluautorů mimořádného úspěchu Alex Monhart.

Proměna vašeho života

Přejete proměnit váš život od základů, anebo ho jakkoliv vylepšit? Chcete se cítit lípbýt spokojení sami se sebou, svou prací a celkově se svým životem? Řešíte, jak skloubit práci a rodinu a mít více času pro sebe a ne jen běhat z práce do práce? Chcete si svůj život užívat a zpříjemnit, dělat, co vás baví nebo se seberealizovat?

iPad: Fotografie na cestách

  • Kdy: 29. ledna
  • Kde: Praha
Připravili jsme pro Vás praktický workshop pokrývající všechny fáze práce s fotografiemi na iPadu. Postupně projdeme:
  • Tipy na aplikace pro fotografování iPhonem a iPadem
  • Jak importovat fotografie z paměťové karty pomocí Camera Connection Kitu
  • Jak fotografie třídit, promazávat a označovat
  • Jak zpracovat snímky pomocí aplikací Fotky, Snapseed a dalších
  • Jak přenášet fotografie do počítače a na sociální sítě
  • Photostream, iCloud knihovna a jeho využití
  • Jak prezentovat nejlépe fotografie na iPadu

Ecommerce Expo

Provozujete e-shop? Pak byste neměla chybět na největší e-commerce akci roku 2018, prvním veletrhu v ČR zaměřeném na technologie, marketingové nástroje a agentury. Veletrhu, který je zde hlavně pro růst vašeho internetového obchodu. A co se tam bude dít? Je to veletrh, kde se bude představovat cca 70 a více firem, které nabízí právě těm e-shopům technologie a řešení (mj. Google, Seznam, Heureka, Shoptet, ...) Kromě jiného tam bude konzultantský stánek, kde bude cca 10 českých předních konzultantů a budou dávat celý den rady (konzultace) zdarma

iOS 11: Zefektivněte svou práci

  • Kdy: 31. ledna
  • Kde: Praha
Naučíme Vás používat iPhone a iPad mnohem efektivněji než dosud. Ukážeme si jak zrychlit, zefektivnit a zpříjemnit každodenní používání mobilních zařízení. Kromě novinek iOS 11 se můžete těšit i na řadu méně známých funkcí a postupů ze starších verzí systému. Konkrétně se budeme věnovat následujícím oblastem:
  • Jak využít nový multitasking a pracovat s více aplikacemi najednou
  • Jak zefektivnit osobní agendu
  • Jak lépe využít iCloud a efektivněji spravovat soubory a dokumenty
  • Jak pohodlněji komunikovat a spravovat emaily
  • Jak naplno využít multimediální funkce
  • Jak efektivněji psát text
  • Jaké nové možnosti přinášejí periferie
[post_title] => Kam vyrazit v lednu 2018? Tipy na vzdělávací akce, které nesmí uniknout vaší pozornosti [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => kam-vyrazit-lednu-2018 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-28 16:20:15 [post_modified_gmt] => 2017-12-28 15:20:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=107048 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 515 [post_author] => 101 [post_date] => 2019-01-16 22:54:11 [post_date_gmt] => 2019-01-16 21:54:11 [post_content] => Chcete podnikat, nebo máte vizi, kterou chcete začít naplňovat? Pak potřebujete opravdu dobrý business plán, díky kterému si ujasníte, jakou cestou se vydat a vaši potenciální investoři rozhodnou, zda budete výhodná investice. Kvalitní business plán je základem vašeho úspěšného podnikání, tak se pojďte podívat, jak má vypadat a jak rozhodně ne. pracovní plán Opravdu dobrý podnikatelský plán je žijící dokument, ke kterému se budete stále vracet a postupně ho upravovat podle toho, co zjistíte o svých zákaznících, zohledníte nové taktiky a sales trendy a možná i realističtěji nastavíte své cíle a předpovědi.

Jak napsat business plán krok za krokem

  1. Napište, jaký máte cíl

V knize se zápletka nevyzrazuje hned na začátku, ale v business plánu by měla být tím prvním, co investor nebo spolupracovník uvidí. Napište, co je vaším cílem, jaké je poslání a jaké problémy řeší váš produkt či služba zákazníkovi a  vyberte cílovou skupinu zákazníků.

2. Komu je podnikatelský záměr určen

Vždy berte v úvahu, pro koho je podnikatelský záměr určen a tomu přizpůsobte tón a volbu slov. Pokud bude text plný žargonu a termínů, které čtenář nezná, pak nedokáže ocenit vaši vizi. Úspěšní lidé doporučují připravit si několik verzí business plánu a způsob vyjadřování zvolit podle toho, komu je určen.

3. Připravte důkazy k podpoře svých tvrzení

I když si myslíte, že produkt, který máte, je tak jedinečný, že brzy ovládne trh, měli byste si připravit i nějaké podklady, které vaše tvrzení podpoří. Oháníte-li se skvělým a zkušeným týmem, který stojí za vynaložené náklady, ve zkratce představte jejich zkušenosti apod.

4. Buďte realističtí

Při podnikání jsou optimismus a pozitivní myšlení nezbytné, nicméně v business plánu se striktně držte reality. Dejte si raději více času na jednotlivé fáze (úspěšní lidé radí, přidat si k vašemu odhadu vždy 15 %).

5. Používejte logiku

Přemýšlejte jako bankéř a napište to, co by chtěl vidět.

6. Poznejte svou konkurenci

Znejte jména konkurenčních firem a napište, v čem jste vy a váš produkt jiní/lepší.

7. Zmiňte role investorů

Někteří investoři chtějí být pouze informováni o progresu na pravidelných schůzkách, jiní by se rádi stali aktivní součástí. Většina z nich ale chce vědět, kdy a jakým způsobem budou vyplaceni. Navrhněte možnosti a způsob vyplacení.

Čeho se ve vašem business plánu vyvarovat?

1. Forma převažuje obsah

I když vypadá překrásně, pokud nemá solidní základy, neobsahuje fakta a výsledky průzkumů, nepomůže vám uspět.

2. Prázdná tvrzení

Prázdná tvrzení jsou jen výkřiky do tmy, když nemáte nic, co by je podpořilo. Vyhledejte čísla, nebo statistiky, či doložitelné podobné případy na trhu.

3. Vyhněte se superlativům

Nepřehánějte a nepoužívejte barvitá přídavná jména. Vyhněte se také slovům unikátní, jedinečný apod. pokud nemáte podporu ve faktech.

4. Nepište román

Podnikatelský plán, který bude mít desítky stran, nikdo číst nebude. Strukturovaný a velmi přehledný text by měl mít maximálně do 20 stran. Pokud budou chtít čtenáři více informací, požádají vás. Plán je také nástrojem, který budete v průběhu podnikání používat a vylepšovat. Čím delší bude, tím hůře se vám s ním bude pracovat.

5. Vyhněte se přehnaně optimistickým předpovědím

Udělejte si průzkum na internetu a LinkedInu. Pokud většině firem trval rozjezd 6 - 12 měsíců,  bude to podobné i  u vás, i když si teď myslíte, že ne. Občas ale přijdou věci, které neovlivníte, a jestliže jste při rozjezdu závislí na mnoha lidech nebo na výrobě prototypu, zdvojnásobte dobu, kterou jste si zprvu mysleli. Máte zatím jen myšlenku, která by se mohla za čas proměnit v úspěšné podnikání? I tak si napište svůj vlastní podnikatelský záměr. Nevadí, když bude jen na A4. Setřídíte si myšlenky a možnosti. Pak už budete vědět, zda se vyplatí váš nápad někam posunout, nebo snít dál. [post_title] => Tipy, jak vytvořit opravdu dobrý business plán - do's and don'ts [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => jak-napsat-dobry-business-plan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-05-20 16:34:38 [post_modified_gmt] => 2020-05-20 14:34:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=114035 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 1962 [max_num_pages] => 654 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_privacy_policy] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => da7305afbc253ebf6f3682668e0f669a [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

© 2020 Business Animals s.r.o.