Moderní obchod podle Davida Koláře #Lead generation systém

15. 11. 2017 +

Obchod

My obchodníci chceme praktické rady, a tak přicházíme s článkem nabitým informacemi a konkrétními návody o moderních sales dovednostech. Již delší dobu se mluví o tom, že dnešní obchodník by měl mít svou vlastní prezentaci na internetu, být vidět na sociálních sítích a budovat svůj business brand. Jak to ale celé poskládat a uchopit? Povolali jsme člověka, který je na internetu nejen vidět, ale je na něm také úspěšný. David Kolář aplikuje tento obchodní systém pro své produkty, klienty a zároveň se stal i tvůrcem úspěšného Lead generation systému pro naše obchodní oddělení v BusinessAnimals.cz.

leadgeneration

Obchodovat studené kontakty je čím dál složitější

Jistě všichni vnímáme, že akvizice klientů přes studené kontakty je čím dál obtížnější. Bohužel, realita je taková, že nám zatím nikdo neukázal, jak to změnit nebo jak si cold calling ulehčit. Co s tím? Jak připravit moderní akviziční kanál, který vám bude denně generovat 3–5 kontaktů na potenciální zákazníky, kteří vám na sebe dobrovolně zanechají kontakt?

[member]

Nastavte si Lead generation systém

  • Představte si to jako magnet na nové zákazníky. Stroj, který má své „virtuální obchodníky“ jako je Facebook a Instagram, kteří prohledávají databázi vašich potenciálních zákazníků a následně je oslovují. Naprosto přesně a cíleně, protože o nich vědí naprosto všechno.
  • Ve druhé fázi je odvedou na leadový web, který je alfa a omega následného úspěchu. Tzv. landing pages, několik mikrostránek, které mají jediný cíl – získat kontakt na vašeho zákazníka, poskytnout mu výměnou za tento kontakt řešení jeho problému, popřípadě odpovědi na jeho otázky.
  • Celý systém může být daleko propracovanější, může zákazníky vést přímo k tomu, aby vás požádali o konzultaci, popřípadě přišli na hromadnou online schůzku. Jak takový Lead generation systém postavit a co všechno musí obsahovat, aby byl funkční?

Neprodávejte produkt, ale zákazníkův problém

Než začnete tvořit jakoukoliv leadovou platformu, je potřeba zvolit, jaké sdělení budete potenciálním zákazníkům skrz vaše nástroje (Facebook a Instagram) posílat.

Za co vám kontakt nikdo nedá:

  • Máme pro vás nejlepší hypotéky na trhu.
  • Nejnižší provize při prodeji nemovitosti.
  • Nejvýdělečnější MLM systém.

Vyměňte produkt a cenu za problém:

  • Máte vysokou úrokovou sazbu na hypotéce? Získejte návod, jak ji jednoduše snížit z pohodlí domova.
  • Jak prodat nemovitost bez realitní kanceláře? Návod krok za krokem ke stažení zdarma.
  • MLM vám nefunguje jako dříve? Víme proč! Vstupte do MLM akademie a získejte odpovědi zdarma.

Vidíte ten obrovský rozdíl? Vzbuzujete ve svém zákazníkovi uvědomění si aktuálního problému. Pokud jste si zákazníka dobře pojmenovali (jak na to, si povíme příští týden), měli byste získávat kontakty jak na běžícím páse. Za co? Výměnou za kvalitní obsah, který zákazníkův problém zčásti vyřeší. Na konci celého procesu si klient najme vás, experta, a to hlavně proto, že už k vám díky obsahu získal důvěru – máte vybudovaný vztah.

Call to action neboli výzva k akci

Mnoho webových stránek, které už dnes obchodníci mají, jsou plné skvělého obsahu, ale nevedou zákazníka k žádné akci. Cíl leadového webu = aby zákazník neodešel, dokud nezanechá kontakt neboli lead.

Příklady výzvy k akci:

  • získejte odpovědi,
  • vyřešte problém hned,
  • seznamte se s námi,
  • vstupte do videoakademie,
  • získejte přístup do členské sekce,

V Lead generation systému je tato identifikace ještě důležitější než při klasickém obchodování, jelikož potřebujete oslovovat co nejrelevantnější zákazníky, kteří vám budou přinášet konverze. Tzn. extra teplé leady, které půjdou následně obchodovat téměř samy.

[/member]