5 knih, které jsou pro obchodníky povinnou četbou, 2. díl

6. 10. 2014 +

Inspirace

[velikost_textu]

V 1. díle knižního seriálu jsme se dozvěděli, jak působit na klienty, hospodařit s časem, odškrtávat si ty nejtěžší úkoly hned zrána jak důležité je začít s proč. Dneska jdeme víc do hloubky!

knihy2

1. Největší obchodník na světě, Og Mandino

Myšlenky obsažené v knize Oga Mandina symbolizují prodej jako jednu z klíčových dovedností pro rozvoj celé lidské civilizace. Bez prodeje, jak se vyvinul ve starověku, by neexistovalo nic z dnešního bohatství.

Kniha poskytuje prostřednictvím pomyslných 10 starověkých svitků nejdůležitější praktické rady pro obchodníky, přičemž je úplně jedno co a v jaké době prodávají. Celá filozofie je postavena na velkých cílech a pevné víře, po kterých musí následovat činy. V obchodních kruzích jsme zaslechli, že máte-li číst jen jednu knihu o obchodě, zde máte vítěze!

 

2. Myšlením k bohatství, Napoleon Hill

Kniha, která odstartovala obrovský boom osobního rozvoje a vzdělávání. Mnoho velmi bohatých lidí i nejlepší světoví kouči, jako například Bob Proctor, ji označuji za nejdůležitější knihu svého života a hlavní impulz změny přístupu k penězům. Právem patří k nejprodávanějším knihám všech dob.

Hill zkoumal na podnět Carnegieho nejbohatší Američany své doby a hledal recept na úspěch. Dospěl k tomu, že myšlenky jsou věci a že cokoliv si lidská mysl dokáže představit a čemu dokáže uvěřit, toho lze dosáhnout. Hill nám v knize dává praktický návod na úspěch, a i když se může z knihy zdát, že úspěch se podle něj vyjadřuje jen penězi, není tomu tak. Metodu lze aplikovat do všech oblastí života. Jen na penězích se to jaksi líp vysvětluje…

 

3. Kraď jako umělec, Austin Kleon

Napiš knihu, jakou bys sám chtěl číst, říká Austin Kleon. A my přidáváme: „Prodávej zboží/službu tak, abys ji sám chtěl koupit.“ Bestseller New York Times s podtitulem “10 věcí, které ti nikdo neřekl o kreativitě,” není navzdory názvu určen jen uměleckým oborům. Čtvercový formát knihy přímo do ruky, vtipné obrázky a časté citace zaručují přívětivé čtení mezi meetingy.

Co vám kniha vnukne? Že kreativita je pro úspěch v obchodě klíčová. Inspirujte se svými vzory, nejlepšími obchodníky století i vaším školitelem. Hltejte prezentace, workshopy, knihy, příběhy klientů, staré filmy, stromy, přírodu… vyberte si ke svým loupežím pouze to, co vám promlouvá přímo do duše. Spojte vše, co vám dává smysl, do „zlodějského pytle“, vyberte si z postupů ty, které vám sedí a fungují, pojměte je po svém – a vaše obchody už nikdy nebudou jako dřív!

 

4. Mít vše hotovo: Jak zvládnout práci i život a cítit se při tom dobře, David Allen

Z knihy pochází moderní metody time-managementu (možná znáte pod označením GTD, tedy Getting Things Done). Allen vychází z předpokladu, že vytvoříme-li si systém toho, CO dělat, zbyde nám mnohem více energie na to to skutečně udělat. Doporučuje rozdělit si velké úkoly na dílčí kroky, které nás nestresují a vidíme díky nim postupné výsledky.

Díky GTD se vám může podařit výrazně zvýšit produktivitu, oddělit osobní život od pracovního, a tím pádem si i více užívat. Ale samozřejmě i zde platí, že nestačí knihu přečíst, její postupy je potřeba začít do života vědomě aplikovat.

 

5. Myslete velkoryse, David J. Schwartz

„Cestujte v životě první třídou.“ Tak by se dal obsah shrnout do jedné věty. Ve vlaku, v letadle, v práci i ve vztazích. Velkorysé myšlení je jeden ze základních předpokladů úspěchu a hnacím motorem veškeré práce. Myslete velkoryse je vhodný adept k zařazení mezi povinnou četbu na školách, protože učí, jak si stanovovat velké cíle a dosahovat jich. Čtivá kniha se spoustou velkých myšlenek. Rozhodně doporučujeme!

 

Text: Matouš Vinš

Foto: Museoffire.hypotheses.org

[/velikost_textu]