Těchto 5 knih vám pomůže ve vedení obchodní komunikace!

2. 8. 2015 +

Inspirace

Jak zdolat časté problémy neúspěšného jednání, udržet si pozornost klienta, vědět, co si myslí, a na co se soustředit, se člověk dočte v knihách. Úspěšná komunikace přitom není nic těžkého, stačí se jen soustředit na ty správné věci a poslouchat. A jelikož drahocenného času je málo, jednu takovou pětici jsme si za vás proklepli. Jak to dopadlo?

knihy_uvod

1. Umění přesvědčivé komunikace – Jak ovlivňovat názory, postoje a činy druhých

  • Autor: James Borg

Kniha pro ty z vás, kteří chtějí být přesvědčiví a vést lidi z bodu A do bodu B. Nejde o manipulaci, ale využití přesvědčivosti k pozitivním výsledkům. Pokud jste sečtělí, tak mnoho z těchto pravidel už znáte, ale málokdo je má vyzkoušené v praxi jako James Borg. Ten v knize ukazuje, jak snadné je některé informace špatně pochopit, nejen na straně klienta, ale i té vaší.

Co nás zaujalo?

  • Empatie a upřímnost: S těmito vlastnostmi přesvědčíte každého, protože rozhodnutí je vždy o emocích. Musíte se naučit naslouchat (ne poslouchat) a říct, co chcete. Nechodit okolo horké kaše.
  • Udržení pozornosti: Uvědomíte si, kolik rušivých elementů se v praxi může objevit a za jakých okolností mají vaše informace váhu. Vždy je lepší schůzku přeložit než mluvit s někým, kdo vás neposlouchá. Rozpoznání těchto situací vám ušetří do budoucna mnoho času.
  • Řeč těla: Lidé věří tomu, co má vždy největší hodnotu v komunikaci. Nepřesvědčí-li vás slova, je na řadě hlas. Když ten nedokáže vyjádřit, jak to myslíme, vnímáme body language.

Mohlo by vás zajímat: 5 knih o leadershipu pro ty, kteří to chtějí dopracovat daleko

2. Jak prokouknout kolegy i obchodní partnery

  • Autoři: Joe Navarro, Toni Sciarra Poynter

Joe Navarro je bývalý agent FBI se spoustou zkušeností z terénu a v mžiku změnil naše představy o tom, jak takové vyšetřování probíhá. Celý proces je o navázání pozitivního kontaktu s podezřelým, a nutno podotknout, že získat doznání je stejné jako prodat. Navarro umí odhadnout osoby a udělat si obrázek o tom, s kým se setkáváte, ještě před tím, než ho potkáte. Po ukončení kariéry agenta FBI nyní pomáhá firmám s tvorbou image, prvním dojmem a chováním, které je důležité pro získání klienta. V knížce vám tak prozradí mnoho informací, které už pravděpodobně znáte a víte, že byste se podle nich měli řídit. Otázkou ale je, zda to tak skutečně děláte?

My se zamysleli nad tímhle:

  • Vše je o prvním dojmu: Ten nepřichází pouze tváří v tvář, utváří ho čas vašeho příchodu i vzhled objektu, kde sídlí vaše firma, či její umístění ve městě.
  • Osoba před vámi je nejdůležitější: Cokoliv ostatní může počkat, telefon zazvoní znovu, čekající zákazník se vrátit nemusí.
  • Kdo se stará o své okolí, ten se stará i o klienta – to je zlaté pravidlo této knihy.

knhy

3. Jak poznat, když vám někdo lže

  • Autor: Joe Navarro

Kdo ví, že se mu neříká pravda, může promptně reagovat a neodejít s prázdnou. Tuto příručku vytvořil Navarro nejen ze známých podkladů, ale hlavně z poznatků své dlouholeté kariéry, kdy měl možnost vyslýchat vrahy, špióny a běžné zločince.

Co jsme si vzali?

  • Příznaky stresu neznamenají nutně lhaní: Sám Navarro tuto skutečnost zmiňuje na začátku knihy, aby uvedl na pravou míru nebezpečnou fámu, kvůli které bylo nevinně odsouzeno mnoho lidí.
  • Čtyři šance, jak poznat lež: Lež lze odhalit podle reakcí dotázaného, když se ho ptáme, když otázku zpracovává, když odpovídá, a podle toho, co odpoví. Sledujte, jak dotázaný reaguje v každé fázi.
  • Naše tělo, oči, ústa, mluva, hmaty, obličeje a pohyby prozradí až 216 příznaků lhaní. Jde o vyčerpávající počet, ale jakmile je znáte, neuniknou vám.

4. Jak to se mnou mluvíš?!

  • Autoři: Joachim Engl, Franz Thurmaier

Krátká kniha o partnerské komunikaci, která však může pomoci vyřešit i vztahy pracovní. Dva zkušení němečtí autoři jasně a srozumitelně představují závadné způsoby komunikace a připomínají pár jednoduchých pravidel pro úspěšný dialog. Druhá půlka knížky se věnuje partnerskému programu. Kniha vám připomene, že to, co platí v obchodu, platí i v osobním životě.

Co nás zaujalo?

  • Chyby v komunikaci: Spousta z nás už od mala trpí špatnými komunikačními návyky, které nám připadají normální, ale hází nám klacky pod nohy.
  • Naučte se vyjadřovat: Říkejte své pocity a nemaskujte je za urážky, obvinění nebo nevyslovená přání. Mluvte o pocitech, které ve vás partner vyvolává. To se netýká pouze žen, ale i mužů.
  • Pravidla pro úspěšnou komunikaci: Jsou jednoduchá a zahrnují klasické naslouchání, ptaní se, udržování pohledu, soustředění se a pochvalu za sdílení informací s námi. Nic víc, nic míň.

knihy2

5. Jak působit na druhé, aby vám šli na ruku

  • Autor: Vladimír Svatoš

Tentokrát jediný český reprezentant v našem přehledu. Vladimír Svatoš svým způsobem uplatňuje známá komunikační pravidla na budování osobní značky v českém prostředí a daří se mu to více než dobře. Spousta z nás čte knihy pro osobní růst od amerických autorů, které sice mají pravdu, ale jsou často orientované na americké prostředí, avšak to české má svá specifika a s tím je potřeba počítat. V případě, že vás zajímá, jak aplikovat nově získané zkušenosti v našich podmínkách, pak knížku zcela jistě zkuste.

Nás upoutalo:

  • Buďte nadšení a pozitivní: Ale ne příliš mnoho, my Češi moc nevěříme maximálně nadšeným a pozitivním lidem, u nás všeho s mírou.
  • Jak budovat svou značku a čemu se vyhnout, abyste ji nepoškodili? Vezměte si příklad od osobností jako Jaromír Jágr, který svou značku poctivě vytváří a udržuje.
  • Tvořte vlastní síť kontaktů: Ohrané téma, ale přiznejme si, kdo z vás opravdu kontroluje své kontakty, zapisuje si osobní informace a přeje k narozeninám a Vánocům. Přitom tyto maličkosti vám mohou otevřít dveře k úspěšným dlouhodobým obchodům.