15. Červenec 2017
Možná jste si všimli, že vaši klienti důvěřují svým známým více než vaší značce. A ti známí neustále sdílejí s dalšími jejich známými, co se jim líbí a co ne.
Přiznejme si, že takový post na Instagramu nebo Facebooku na cokoliv od přátel, co je nám alespoň trochu blízké, vzbudí zvědavost a nevědomě spustí chtíč a pozitivní postoj k dané věci.
Lidé se zkrátka rádi chlubí krásnými věcmi a tím, že je jim dobře nebo že jsou v dobré společnosti. DEJTE JIM TO! Zde je pár příkladů, jak na to:
1. Aperol Spritz
Aperol je snad nejfotogeničtější cool pití poslední doby. Bez fotky na Insta by to s ním nebyl takový zážitek. Ostatně uznejte sami!
2. Barevné wafle z kornoutku
Dejte na vaši promo akci co možná nejbarevnější wafle z kornoutku s logem vaší firmy. Úspěch zaručen!
3. Meetup aneb setkání se zajímavými lidmi
Takto návštěvníci našeho meetupu sami promují s hashtagem #businessanimals. Pravděpodobně se cítí v dobré společnosti a mají potřebu to ukázat dál!
A nyní pár bodů praktického how-to:
1. Nabídněte odměnu
Na začátku nemůžete očekávat, že doporučení získáte jen tak. A bohužel, pouhá žádost o doporučení nemusí fungovat tak, jak byste potřebovali. Lidé potřebují vědět, co získají na oplátku.
Můžete nabídnout slevu, upgrade služby, doplňky zdarma nebo jinou formu odměny. Pamatujte ale, že jakákoli forma odměny musí mít smysl pro váš business. A nemusí pro vás nutně znamenat vyšší náklady.
TIP: Vymyslete firemní hashtag a vyhlaste soutěž o nejlepší foto s vaším produktem.
2. Správně to načasujte
Načasování je důležité pro jakoukoli formu marketingu, ale u doporučení to platí dvojnásob. Požádat o doporučení v nesprávnou chvíli může způsobit, že budete ignorováni nebo dokonce o business přijdete.
Nejlepší je požádat o doporučení ve chvíli, kdy je zákazník s vaším produktem nejspokojenější. Pozitivní postoj zákazníka vůči vašemu businessu pak můžete využít ve svůj prospěch. Může to být těsně po tom, co si zákazník zakoupil váš produkt nebo jste mu poskytli skvělé služby, se kterými byl nadmíru spokojený.
3. Usnadněte to a propagujte to
Poskytnutí doporučení by neměl být složitý a matoucí proces. Klienti by neměli vynakládat zbytečně moc úsilí na to, aby vám poskytli doporučení.
Hlavní myšlenkou je vytvořit takovou zkušenost s vaší značkou, která povzbudí vaše zákazníky k tomu, aby ji sdíleli se svými přáteli.
Tip: Všichni se fotí hned po nákupu s kalhotami Freedy, které se specializují na formování zadečku.
Ústní komunikace je samozřejmě nejmocnější marketingový nástroj, ale je extrémně obtížné jej řídit. Povedlo se vám něco podobného? Budu ráda za další tipy!