Kde ti schopní obchodníci jsou? Nevypařili se? Ne – čekají na příležitost!

03. Duben 2023

Mantra posledních let a situace na trhu práce je: „Lidi nejsou“. Natož pak ti správní. Takoví, které chceme, které jsme si vysnili. Možná se už cítíte z celé té situace bezradně. Že už nevíte, kde nebo jak tyhle lidi hledat? Máte pocit, že jste už zkusili všechno možné a pořád se nic neděje nebo lidi, kteří se k vám hlásí nejsou to “pravé ořechové”? Možná to jen neděláte správně. Pojďme na to spolu přijít.

Hned na začátek mám pro vás jednu skvělou informaci!

Šikovní lidé (a dokonce i vaši vysnění obchodníci), na trhu práce jsou!

Nejspíš jsou jen právě teď zaměstnaní někde jinde. A zároveň nespokojení. Čekají na tu svou příležitost, aby odešli. To, že jsou lidé připravení na odchod, potvrzují i data. Říkají, že v ČR každý rok změní práci přes 600 000 lidí. A to je docela sympatické číslo!:)

Domluvte si konzultaci

Pojďme se teď ale podívat na to, co dělat a kde hledat, když se nám „štěstí“ na šikovné lidi obloukem vyhýbá. Neuvěříte, jak jednoduché to je. Je potřeba se jen naučit rozumět lidem, které do firmy chcete. Stejně jako šikovní obchodníci musí umět pochopit potřeby lidí na trhu. Pak mohou prodat produkt či službu, kterou zákazníci nutně potřebují. A stejně tak vy potřebujete porozumět obchodníkům, které chcete nabrat. Oni čekají to samé zacházení. Všichni to tak chceme. Chceme, aby nám ostatní lidé rozuměli. Protože, když porozumí, tak dokážeme lépe navazovat a budovat vztahy, někomu důvěřovat. A je jedno, jestli v soukromí nebo v práci.

Veškerý dobrý a dlouhotrvající byznys stojí na pevných vztazích. Za slovo byznys si můžete dosadit i třeba slova jako „rodina“, „manželství“, „práce“. Prostě samé důležité věci, které chceme, aby nám v životě fungovaly.

Mám pro vás 2 tipy. Napovím, co dělat, abyste takové pevné a dlouhotrvající vztahy měli se svými lidmi ve firmě. Třeba konkrétně s obchodníky.

1. Vyzpovídejte vaše lidi

Zjistěte od vašich stávajících obchodníků, jaké mají motivace, obavy a potřeby spojené s prací. Čeho si váží, co je pro ně důležité a vy jim to za vaši firmu můžete nabídnout? Prověřte nabídku své konkurence a dozvíte se, v čem jste jako zaměstnavatel na trhu jedineční. Proč si vás vaši současní obchodníci vybrali jako pracovního partnera? Je dost pravděpodobné, že na spoustu z těchto otázek vůbec neznáte odpověď. A tím pádem se ani neumíte správným způsobem prodat – prodat tu skvělou příležitost být součástí vaší firmy. Je to tak. Mluvím o tvorbě Employer Value Proposition – nabídky zaměstnavatele. Velká věda to není. Prostě je jen třeba se ptát a poslouchat. 

2. Zkuste na to jít trochu z jiného konce

A to od propojení těch správných lidí, kteří spolu budou pracovat. Už dávno se ví, že úspěšné vztahy (i ty pracovní, samozřejmě) vznikají mezi lidmi, kteří jsou si podobní. Hodnotově, přístupem k práci, charakterově. Když vám to funguje lidsky, většinou budete happy i pracovně. Propojováním lidí – tj. šéfů a uchazečů, kteří si sednou, se zabývá nový pracovní portál winwinjob.cz. Tady díky unikátní metodě dokážete najít ty správné lidi k sobě. A s velkou přidanou hodnotou. Budou super motivovaní pracovat právě s vámi. A to je paráda! 

Domluvte si konzultaci

Tak co? Kterou cestou půjdete? Já doporučuji nejlépe oběma. 🙂 Každopádně hlavně doporučuji přestat se utvrzovat v tom, že lidi nejsou. Protože oni jsou. Jde jen o práci navíc, kterou je potřeba udělat, abyste uměli lépe komunikovat a přitáhli ty správné lidi.

Držím vám pěsti a přeji spoustu spokojených obchodníků na palubě!

Autor:

Jana Zahradníčková

© 2024 imper.cz