Jsme největší na trhu, kdo nabízí služby realit a financí pod jednou střechou, shodují se lídři MM Reality

19. Únor 2018

V „Emkách“ už jsme dělali rozhovor vloni v létě. Tentokrát jsme se zaměřili na propojení realit a financí, které jdou ruku v ruce. V M&M reality se totiž mohou pochlubit tím, že poskytnou klientovi veškeré služby od A do Z. Protože konkurence je velká, je potřeba být stále o krok napřed. „Investovali jsme hodně peněz do nové elektronické platformy, která usnadňuje a hlavně urychluje obchody, jak z pohledu našich lidí, tak i klientů,“ říká Zdeněk Samek.  O co přesně se jedná a v čem tkví ty hlavní výhody? Napovíme vám, obchodník bude mít možnost reagovat na veškeré požadavky klienta tady a teď. Vyzpovídali jsme regionální ředitele a zároveň manžele Joannu a Zdeňka.

Joanna Samková, regionální ředitelka M&M finance (vpravo uprostřed) a její manžel regionální ředitel M&M reality Zdeněk Samek (vpravo). Pro Joannu a Zdeňka se stala společnost M&M reality holding doslova osudová. Oba zde našli práci, která je baví, a navíc i partnera na celý život. A jejich cílem je maximálně propojit a zefektivnit spolupráci mezi realitami a financemi, neboť vše spolu úzce souvisí.

Na jaké pozici jste začínala?

Vyzkoušejte leady

J: Do Emek jsem nastoupila hned po střední škole jako operátorka. Byla to tehdy spíše brigáda, protože jsem k tomu ještě studovala vysokou. Postupem času jsem se vypracovala, nejprve jako šéfka callcentra, později jsem přešla do financí, které mě zajímaly, a dostala jsem na starost celé oddělení M&M financí v rámci podpory back-officu.

Jak jste se dostala k pozici regionální ředitelky financí?

Po nějaké době odešel regionální ředitel pro Moravskoslezský kraj a otevřelo se výběrové řízení na tuto pozici.  Řekla jsem si, že se zkusím přihlásit, a vyhrála jsem to. Tak jsem se z centrály, kde jsem pracovala přes deset let, dostala na tu druhou stranu barikády – přímo do sítě. Bylo to pro mě něco zcela nového. Potom jsem se zamilovala, našla si přítele v Praze a dojíždění pro mě začalo být velmi náročné. Dokonce jsem uvažovala o odchodu, ale náhoda tomu chtěla, že Michal Pitucha, výkonný ředitel MM financí, mi nabídl místo regionální ředitelky pro Jižní a Střední Čechy. To jsem s radostí přijala a nedávno k tomu přibrala ještě Prahu.

Vnímáte, že jako žena to máte těžší? Mám velké štěstí na lidi kolem sebe. Nikdy mě neshazovali jen proto, že jsem žena. Vždy koukali na to, co jsem dokázala a jaké mám za sebou výsledky. Ano, myslím si, že to máme na takových pozicích jako ženy těžší, ale zase máme takové vlastnosti, které mužům chybí. Jsme intuitivní, máme instinkt a takový trochu jiný pohled na svět. Někdy je to prospěšné, jindy méně.

Jsme jediní na trhu v ČR, kteří nabízí klientům služby realit i financí

Popište mi váš produkt, jak to u vás přesně funguje. Prezentujete se tak, že jste jiní než konkurence, v čem je tedy ta hlavní odlišnost?

J: My jsme v podstatě největší finanční realitní holding v České republice. Je to nastavené tak, že máme zvlášť skupinu makléřů a finančních specialistů. Snažíme se jít cestou, že budeme mít samé profesionály, kteří se budou zabývat vždy tím svým oborem. Nikoliv lidi, kteří dělají od všeho něco. U nás pracují lidi, kteří se zaměřují na ten svůj byznys – reality, finance a jsou to profíci. Dokážou vyřešit jakoukoliv situaci, která nastane. Ať už jsou to dluhy, zástavy, různé novinky v legislativě. Například, když realitní makléř udělá prodej, my za finance mu můžeme pomoci vyřešit třeba hypotéku. Zkrátka klient má u nás vše od A do Z a nemusí už nic řešit. V tom vidím tu obrovskou přidanou hodnotu.

Domluvte si konzultaci

Jaká je vaše náplň práce?

J: Je to velmi různorodé. Školím, vedu porady, akvizuji lidi. Akvizice je v tuto chvíli naší prioritou celkově za holding. Takže jí věnuji spoustu svého času. Také občas pracuji na osobních plánech svých kolegů. Té práce je hodně, pokaždé je jiná, ale především je to o komunikaci s lidmi, a to mě velmi baví.

Kde všude mají MM finance pobočky?

J: My jsme vlastně všude, kde jsou MM reality, naše kanceláře jsou spojené. Centrála je na Karlově náměstí. Já cestuji po všech pobočkách, které mám na starosti, konkrétně tedy Jižní a Střední Čechy včetně Prahy.

Máte toho opravdu hodně, věřím, že je důležité plánování. Jak si vedete svůj časový harmonogram?

J: Tím, že mám pobočky docela daleko od sebe, musím hodně plánovat, kam a kdy pojedu. Je to samozřejmě dané tím, kde mám ty své klíčové lidi, se kterými potřebuji něco řešit a nastavovat procesy. Snažím se vždy v dané lokalitě objet ty lidi ve stejné době, abych tím maximálně ušetřila čas a bylo to pro mě efektivní. Tyto schůzky plánuji hodně dopředu.

Zdeněk Samek, regionální ředitel pro Středočeský, Ústecký kraj a hlavní město Prahu. Se Zdeňkem jsme dělali rozhovor vloni, můžete si přečíst ZDENyní se rozpovídal o automatizaci v Emkách, konkrétně o novém programu, který urychlí a usnadní práci makléřů i finančních poradců.

Svým způsobem nemovitost prodáváme ve chvíli, kdy s klientem spolupracujeme

Pojďme přejít k největší novince v Emkách, kterou je STORMBOOK. Jde o aplikaci, která posunuje váš byznys mílovými kroky kupředu. Můžete mi ji Zdeňku prosím popsat?

Zdeněk: Stormbook je novinka, kterou jsme vyvinuli pro realitní část holdingu tak, aby makléř měl kompletní přípravu a všechny potřebné informace, které potřebuje na první schůzku s klientem. Výrazně zjednodušuje jakoukoliv administrativu. Odpadá vyplňování papírů, protože vše stačí zadat do stormbooku. S klientem tam máme nastavený také elektronický podpis. Vše je propojené také s financemi, což znamená, že když makléř na prohlídce prezentuje nemovitost, může klientovi hned vše propočítat. Na místě snadno vyřeší i nestandardní situace. Je to rychlé a pohodlné pro obě strany. Do stormbooku mají přístup všichni naši zaměstnanci.

Můžete uvést nějaký konkrétní příklad, který makléř urgentně řeší a díky stormbooku nemusí s klientem chodit na další schůzku, ale vyřeší vše ihned?

Zdeněk: Pokud klient má o nemovitost zájem a nemá například celou hotovost, makléř už během prohlídky odesílá informace hypotečnímu specialistovi, se kterým spolupracuje na dané pobočce. A díky této aplikaci prakticky ihned získá informace o tom, jaké jsou možnosti financování. Klient nemusí obcházet všechny banky a zjišťovat si informace sám. Tohle je velmi jednoduché, rychlé a efektivní. Náš specialista mu jednoduše namodeluje, co by pro něho bylo výhodné, a ukáže všechny možnosti.

Nebo například v případě, že se vyskytne další problém v podobě zástavy, exekuce. Tuto informaci přes stormbook okamžitě dostává investiční specialista, který to může hned řešit.

Co to vlastně přesně stormbook je, můžeme jej popsat jako aplikaci?

Zdeněk: Je to naše rozhraní, náš interní systém, ve kterém funguje celá naše společnost. A podle toho, co kdo dělá (zda se jedná o hypotečního specialistu, realitního makléře, pojišťovacího specialistu či investičního specialistu) všichni dostávají do svého stormbooku data, která potřebují ke své práci, protože jsou centralizovaná.

Můžeme být takto aktivní přesně tam, kde je potřeba. A klienti to samozřejmě ocení.

Mohu uvést zase příklad. Klient byl s makléřem z pobočky na Praze 6 na prohlídce bytu 2 + 1, který se mu nelíbil, protože byl moc malý. Tomuto klientovi tak mohou ostatní makléři, kteří dostanou podobný byt, ale větší do své nabídky, hned volat nebo napsat a říci mu, že jsme jej zařadili mezi VIP klienty a nabízíme mu hned lepší byt za výhodnější cenu přesně podle jeho představ.

Je ten program pro uživatele snadný, nebo je třeba se s tím dlouhodoběji sžívat?

Zdeněk: Uživatelsky je velmi intuitivní. My tomu říkáme „na dotyk“. Zkrátka stačí pár kliků, všechno vás navede, takže je to opravdu hodně snadné a nikdo s tím nemá problém. Ovšem vyvinout tento systém bylo naopak hodně složité a lze říci, že je to unikátní program.

Jak dlouho ho používáte?

Zdeněk: Co se týče realitního Stormbooku, tak my jsme začali s testovacím vývojem někdy v březnu 2017 a do sítě se to pustilo +/- v létě. Velké představení bylo na summitu v říjnu v Kongresovém centru v Praze. Tam jsme předvedli i propojení mezi Stormbookem finančním a realitním.

J: Máme výhodu před konkurencí v jednotnosti informací

Joanno, jak tento model funguje ve financích?

J: Když pracujeme s klientem, tak to většinou funguje tak, že finanční specialista si se zákazníkem zavolá, zjistí konkrétní informace, aby mohli vytvořit konkrétní nabídku a s tou poté jít na osobní schůzku. Velmi často se mi stávalo, že jsem si připravila nabídku a na té schůzce jsme vymysleli úplně jiné financování, jiný způsob řešení. Protože klienti často při osobní schůzce povědí mnohem více, než pouze do telefonu, a člověk se tak ty zásadní informace dozví až na místě. Musela jsem to řešit tak, že jsem si znovu přepočítala veškeré údaje a s klientem se sešla ještě jednou. Potřebovala jsem na to čas. Díky Stormbooku tohle zcela odpadá a já mohu přímo před klientem vytvořit hned několik nabídek. Dokonce se mi i stává, že klient si sám zadává informace do té aplikace.

Naděžda Lážová, ve firmě M&M reality pracuje na pozici realitní makléřky a investičního specialisty pobočky 6 let. „Náplní mé práci je pomoci klientům s prodejem a koupí nemovitostí. V případě, že mají některé nemovitosti zadlužené, tak jsem jim k dispozici ve spolupráci s makléři,“ popisuje Naďa svou práci.

Naďo, proč jste zvolila zrovna „Emka“? Čím vás tato firma zaujala?

N: Před šesti lety jsem se rozhodla, že bych ráda dělala práci s flexibilní pracovní dobou. Již nějakou dobu mě lákaly reality, začala jsem si zjišťovat možnosti a náhoda tomu chtěla, že jsem narazila na internetu na inzerát, kde nově otevřená pobočka na Praze 6 hledala makléře, které si sami zaškolí. Zaujalo mě to pro to, že jsem neměla žádné zkušenosti, ale velkou chuť to zkusit.

Takže jste odpověděla na inzerát a šla na pohovor?

N: Ano, říkala jsem si, že to zkusím… A ono to vyšlo. Domluvili jsme se hned na pohovoru, že nastoupím. Ovšem musím přiznat, že začátek mé práce v realitách nebyl vůbec jednoduchý, nejtěžší bylo získat všechny potřebné zkušenosti a znalosti, abych si získala důvěru klientů. Dnes jsem moc ráda, že jsem vydržela, náročnější období ustála a dnes mohu dělat práci, která mě hodně baví a naplňuje.

Co vás na své práci nejvíce baví?

N: Ta pestrost a různorodost. Neustále se setkávám se zajímavými lidmi a poznávám je, jejich příběhy. Každý klient a obchod je jiný, obojí vyžaduje individuální přístup. Nejdůležitější je pro mě spokojený klient, snažím se mu po celou dobu obchodu vycházet maximálně vstříc, nezklamat jeho důvěru a když má po ukončení obchodu radost z dobře prodané nebo koupené nemovitosti a doporučuje mě dalším klientům, tak je to pro mě ta nejlepší odměna a ujištění, že má práce má smysl.

Naďo, vybavíte si nějaký komplikovanější případ, který jste musela vyřešit a posunula se tak dál?

N: Ano, bylo jich více. Napadá mě jeden domluvený obchod, kdy se jednalo o prodej bytu. Před podpisem smlouvy však majitelka zemřela, což bylo velice nepříjemné. Trvalo nějakou dobu, než se veškeré náležitosti vyřídily. Naštěstí paní, která byt měla koupit, byla trpělivá a počkala, o byt měla velký zájem. Jakmile se vyřešilo dědické řízení a měli jsme zase před podpisem kupní smlouvy, tak se bohužel objevily problémy v podobě exekuce, které souvisely se synem zesnulé paní. Považuji za velký úspěch, že se mi povedlo celou situaci vyřešit, oddlužit nemovitost a zdárně dokončit obchod, aby byli všichni spokojení.

Pavel Šuchma ve firmě pracuje 1,5 roku. Začínal jako standardní úvěrový specialista. „V současné době mám na starosti pobočku na Praze 7. Moje práce spočívá klasicky ve financování nemovitostí pro klienty. Dále se zabývám náborem lidí a vedením celého týmu,“ říká.

Pavle, říkáte, že vedete tým. Kolik lidí tedy máte pod sebou?

P: Momentálně bohužel jen jednoho člověka. V blízké době by měla nastoupit ještě jedna kolegyně. Jak jste se k této práci dostal?
P: Řadu let jsem pracoval v bance, tedy na opačné straně barikády v oddělení úvěrového rizika. Postupně jsem se vypracoval na vedoucí pozici. Později jsem si řekl, že potřebuji změnu a chtěl bych vyzkoušet také tu druhou stranu. A tak jsem se dostal do „Emek“ přes mou kamarádku, která zde dva roky pracovala. Ona mě seznámila s mou skvělou šéfovou.

Vzpomenete si, co pro vás bylo nejtěžší?

P: V těch začátcích určitě překonat ostych. Tím, že jsem pracoval v bance, tak jsem byl zvyklý komunikovat převážně s finančními poradci, ale ne přímo s klienty. Takže to první navolávání klientů a osobní schůzky pro mě nebylo úplně snadné. Ale postupně jsem získával zkušenosti a dostal se do toho. Dnes mě to moc baví a neměnil bych.

Jaká si myslíte, že je vaše nejsilnější vlastnost v tomhle oboru?

P: Myslím, že po těch letech, co jsem dělal v oddělení úvěrového rizika v bance, jsem schopný hodně předvídat různé věci, které by se mohly stát. Teď jsem četl například pracovní smlouvu klienta, ve které bylo, že nemá nárok na jistou finanční odměnu. Už tedy začínám přemýšlet, jestli to v risku uvidí, že by mu tu bonitu nemuseli celou přiznat. Snažím se těmto nepříjemnostem předcházet a jednat dopředu. Klienti to oceňují, protože vidí, že mě to zajímá. Hlavně člověk potom věnuje energii raději něčemu jinému.

Vloni jsme vyhráli ,,Nejdůvěryhodnější značka“ mezi realitními kancelářemi a to značí o tom, že o nás ty lidi prostě ví.

Pojďme ještě zabrousit trochu do marketingu a reklamy. I když jste jako firma známí, asi investujete do reklamy, je to tak?

Zdeněk: Ano, to je pravda. Naše PR oddělení je velmi kreativní a neustále vymýšlí něco nového. Ta marketingová podpora je silná. Ovšem zkušenosti jsou takové, že dokud klienti s ,,Emky“ nic neřeší, tak si nevšimnou ani velkého plakátu nebo zeleného auta M&M reality. Ale jakmile jednou vědí, kdo jsme, mají pocit, že jsme všude. 😊 Reklamu máme přímo na Seznamu. Teď od nového roku jsme spustili soutěž ohledně zájezdu do Dubaje. Diváci nás mohou vidět také v nekonečném seriálu Ulice, kde jsou různé záběry například na naše auto. V minulém roce jsme se také účastnili projektu „Mise nový domov“ na TV Nova, kde jsme pomáhali lidem zrekonstruovat jejich bydlení.

Foto: Marek Rebroš

© 2024 imper.cz