Je etické sledovat firmy na internetu?

01. Březen 2022

Prakticky všichni tak nějak počítáme s tím, že Mark Zuckerberg a jeho modrá sociální platforma Meta (zahrnující Facebook, Instagram či Whatsapp) o nás ví skoro všechno. Stejně tak i strejda Google, který bedlivě sleduje každý náš dotaz nebo e-mail. Jak ale funguje trackování firem na internetu? Je to reálné a zároveň etické? V našem dalším článku se podíváme, jak na to a co nám to může přinést.

Na internetu lze firmu sledovat podle její IP adresy. Máte-li k dispozici kompletní seznam firemních IP adres a s tím spojené aktuální informace o firmách, je to hračka. Každá firma za sebou nechává digitální stopu, kterou lze trackovat a také zobrazit. Pokročilé nástroje pro sledování firem jako Leady.cz, zajišťují, abyste měli informace o tom jaká firma navštívila váš web, odkud přišla, co jí konkrétně zajímalo a jak dlouho tam setrvala.

Být o krok napřed a identifikovat potřebu klienta včas

A jak tato data a informace využít v obchodním procesu? Jednoduše, obchodník díky nim dostane do rukou nový zdroj příležitostí respektive seznam firem, které navštívily firemní web a s tím spojené kompletní informace o daném subjektu. Následně stačí provést další akční kroky. Nejčastěji je to nezávazný telefonát do konkrétní firmy, kde byl pomocí návštěvy z dané IP adresy zjištěn zájem nebo chcete-li potřeba.

Obchodník v B2B má potom k ruce jeden z nejúčinnějších nástrojů pro otevření obchodního případu, tedy informace o firmě, která hledala informace o něčem konkrétním na webu. Lidem v obchodním oddělení se pak mění role na telefonu z „volám vám, protože vám chci něco prodat” na „volám vám zpět, abychom neprošvihli příležitost, když zvažujete nakoupit právě u nás”. Obchodník tedy volá do firmy, kde nemůže být odmítnut, což mu dodá nejen sebevědomí a kuráž. Ale také volá a volá a volá, což je přesně to, co od obchodníka firmy chtějí při akviziční činnosti.

hledáme obchodníka

Nyní víme, jak tracking funguje a podporuje B2B obchodní proces. Leady.cz dodávají obchodnímu týmu nové příležitosti, které nikdy dříve nebyly identifikovány, ačkoli přes web dané firmy vždy procházely.

A jak je to tedy s etikou?

Je důležité si uvědomit, že nejsme schopni sledovat pohyb firmy kdekoli na internetu, ale jen identifikovat to nejdůležitější. Tedy situaci, kdy navštívila webové stránky, které máme ve správě resp. v osobním vlastnictví.

Ukažme si to na kamerovém systému. Asi se shodneme, že není etické někoho sledovat jen tak na ulici nebo v parku. Ale je naprosto v pořádku mít kamerový systém na vlastní verandě, protože chcete vědět, kdo vám po ní chodí. Nebo ne? Je pozoruhodné, že z pohledu firem dosud naprostá většina neví, že je možné sledovat, kdo vám chodí po vaší pomyslné verandě, respektive po vašem webu.

Pokud by vás zajímalo, jaké firmy navštěvují vaše stránky, tak není nic jednoduššího než zaregistrovat zdarma váš web, vložit skript do zdrojového kódu a následující 2 týdny v DEMO provozu sledovat, kdo vám chodí po verandě.

Zajímalo by vás, kteří návštěvníci pro vás mohou být klíčoví z firemního pohledu?

© 2024 imper.cz