CEO úvěrové appky Fundera Jared Hecht: „Svou první firmu jsem ve 23 letech prodal Skypu za 80 milionů $“

20. 6. 2016 +

Inspirace

Přestože je Jaredovi Hechtovi teprve 27 let, dokázal toho za svůj život obdivuhodně hodně. Svou první „businesovou“ zkušenost zažil už na škole, kde založil hudební marketingovou společnost, protože chtěl dostávat lístky na koncerty kapel zdarma. Jeho zatím největší úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Společnost GroupMe postavenou na aplikaci sloužící k posílání zpráv prodal ve svých 23 letech Skypu za 80 milionů dolarů. Přestože už měl na několik let o příjem postaráno, neváhal a založil další společnost, Funderu, která se zaměřuje na poskytování úvěrů pro malé podniky. Příběh jeho úspěchu je ohromující, on sám však necítí, že by dělal něco výjimečného. Jen se drží několika základních pravidel:

Jared Hecht Headshot

  •  Jared Hecht, 27 let
  • CEO a spoluzakladatel společnosti Fundera
  • Původně chtěl být rockovou hvězdou či organizátorem hudebních koncertů
  • Vystudoval politickou vědu na Columbia University
  • Dostal se na americký Forbes seznam 30 Under 30
  • Svou předchozí společnost GroupMe prodal Skypu za 80 milionů dolarů

1. Hledejte nápady všude

Častým problémem lidí, kteří by rádi začali podnikat, je to, že neví, kde přijít na ten správný nápad. Podle Jareda Hechta je řešení jednoduché: Stačí sledovat svět okolo sebe.

„Můj bratranec vlastní velmi úspěšný řetězec sushi restaurací v Ohiu a požádal mě, abych mu poskytl úvěr, aby mohl otevřít další pobočku a zároveň si udržet část svého podílu ve společnosti. Přišlo mi divné, že ode mě žádal půjčku a řekl jsem mu, aby šel do banky. On mi poté vysvětlil, jak těžké je získat bankovní úvěr a že i navzdory tomu, že se mu v businessu daří, byl několikrát odmítnut.“

Tato příhoda inspirovala Hechta nakolik, že se rozhodl na základě problému svého bratrance postavit celý nový business. Nedlouho poté založil společnost Fundera, která spojuje malé podnikatele s těmi nejvhodnějšími soukromými půjčovateli peněz. Na této příhodě lze dobře vidět, že na začátek svého businessu nemusíte mít nějaký skvělý nápad, stačí jen sledovat svět kolem sebe a příležitost přijde sama.

2. Nebojte se malých společností

Přestože spousta lidí pohybujících se v businessu by nejraději pracovala ve velkých zavedených společnostech, je důležité se nebát i těch malých. Příběh Jareda Hechta je skvělým důkazem. On sám začínal s aplikací na posílání zpráv, u které rozhodně žádný velký úspěch nečekal.

„GroupMe začalo jako smsková aplikace. V žádném případě jsme nikdy nečekali, že to bude nějaká moc přitažlivá věc,“ říká Hecht, „byla to prostě správná věc v ten správný čas… Osobně si myslím, že malé a střední podniky byly dost zanedbávány. Myslím, že mají potenciál být hodně úspěšné… a přitažlivé.“ Proto se nezaměřujte jen na velké zavedené firmy, ale zkuste obchod i s těmi menšími. Nikdy nevíte, která z nich to nakonec dotáhne na nadnárodní úroveň.

Přečtěte si také: CEO Tumblr David Karp: „Nebojte se dělat šílené věci“

3. Naučte se delegovat

V případě, že už máte vlastní business či pracujete na nějakém velkém projektu v práci, možná máte problém jako mnoho lidí: Chcete všechno dělat sami. Přestože člověk často cítí, že všechno zvládne sám, je dobré naučit se práci delegovat. Nejen, že si tím ušetříte nervy, ale zároveň vám zbude spousta času na to, co je opravdu důležité. Za schopnost delegovat vděčí Hecht hlavně práci v Inside New York, na kterou nostalgicky vzpomíná.

„Myslím, že klíčovým momentem v mé kariéře bylo získání místa vydavatele v Inside New York, což je průvodce po New Yorku pro vysokoškoláky. Bylo to poprvé, kdy jsem měl veškerou zodpovědnost za to, abych nashromáždil všechen materiál a zároveň najal tým, který by to se mnou dokončil. Byla to ta nejlepší zkušenost. Naučit se delegovat. Nemůžete dělat všechno, i když budete chtít.

Nebojte se požádat ostatní o pomoc nebo si pomoc zaplatit. Ušetří vám to nejen čas, ale i vaše nervy. Obzvláště ve větších projektech schopnost delegování obzvláště oceníte.

4. Buďte lidští

Přestože je to jedna ze základních věcí, je dobré si ji připomenout. Jak sám Jared Hecht připomíná: „Buďte dobrým člověkem. To, že budete milí, vám v dlouhodobém horizontu vyplatí dividendy.“ Hecht za úspěchem vidí hlavně to, že se člověk nad nikoho nepovyšuje a chová se ke všem mile. Nikdy totiž nevíte, kdy se vám dobré vztahy s někým mohou hodit.

Znáte někoho, kdo má za sebou v poměrně brzkém věku velký obchodní úspěch? Dejte nám tip do zpráv na Facebooku nebo na pavla@businessanimals.cz! 

Foto: FastCompany.com