Některé naše silné brandy si vysloužily i maďarskou a polskou verzi. Jak podniká šéf vydavatelství s 60 magazíny?

19. Listopad 2017

Profesní kariéru odstartoval v magazínech o auto elektronice a hi-fi sestavách. Byla to vstupní brána do světa médií. Obchodní ředitel Jan Lidmaňský pracuje pro RF hobby už 14 let a jak sám říká, za tuto dobu se proměnil celý časopisecký trh. „Ty populárně naučné, jako je 21. století, Epocha, Enigma či History Revue v průběhu let doplnily i dámské společenské tituly, jako je Můj čas na kafíčko nebo Moje šťastná hvězda. Portfolio je ale daleko širší, a kromě tištěných titulů nabízíme u mnohých i jejich webovou podobu,“ vysvětluje.

  • Vydavatelství RF Hobby bylo založeno v roce 1998.
  • V současné době vydává více než 60 tištěných titulů na českém trhu.
  • V Maďarsku a v Polsku vychází od RF hobby 11 titulů.
  • Mezi oblíbené časopisy patří magazín Epocha, společenský týdeník Moje šťastný hvězda, Moje chvilka pohody a další.
  • RF hobby se zaměřuje také na online magazíny.

Naše tituly jsou originální, autorské a vznikají pod našima rukama na základě našich vizí.

Honzo, představte nám RF Hobby a jak dlouho je vlastně na trhu?

Vydavatelství RF Hobby vzniklo v roce 1998. V současné době se v České republice vydává více než 50 tištěných titulů, čímž se řadí mezi nejvýznamnější vydavatelství trhu, s tím, že některé silné brandy si dokonce vysloužily i svou polskou a maďarskou verzi. A stejně jako jsou naše tituly originální, autorské a vznikají pod našima rukama na základě našich vizí, tak i inzertní projekty mohou být pestré a nekonvenční, protože nemusíme řešit pravidla stanovená u licenčních magazínů.

Odlišujete se něčím od konkurence? Popište nám unikátní vlastnosti společnosti.
Odlišuje nás to, co děláme. Myslím, že například v sekci populárně naučných titulů máme oproti konkurenci náskok právě díky neuvěřitelně kreativním redakcím a skvělé práci jednotlivých šéfredaktorů.

Na rozdíl od jiných vydavatelů nepracujeme s licencovanými tituly a spoléháme se na vlastní nápady, texty, grafiku. Během posledních deseti let se nám podařilo velmi dobře etablovat společenské a populárně naučné tituly, jako je Epocha, Enigma a 21. století, stejně jako tituly pro ženy, kde exceluje Můj čas na kafíčko a Moje šťastná hvězda.

S jakými překážkami se obchodníci u vás nejčastěji setkávají? To je u každého obchodníka individuální. Asi největší překážkou jsou již rozdělené budgety (smích).

Jak se podle vás trh změnil od roku 2003. Co fungovalo dřív a co funguje dnes?

Během 14 let se trh změnil výrazně. Objevily se nová média a nabídky pro klienty se staly daleko komplexnější. Změnil se i obchod na úrovních mediálních agentur a řekněme, že klientela se stala daleko náročnější. To je na jednu stranu dobře, protože se začíná počítat i kreativita a zároveň se tvoří užší vztah mezi inzerentem a obchodním manažerem, který kampaň vytváří.

Dokážeme obchodníka vyprofilovat a posunout takovým směrem, který mu bude nejvíce vyhovovat.

Co je na pozici obchodníka v RF hobby atraktivní?
Určitě je to práce pro české vydavatelství, v jehož vedení stojí jediný člověk. Většina rozhodnutí, která jinde zaberou týdny, jsou u nás učiněna ihned. Zajímavé je samozřejmě velmi široké portfolio titulů, které umožní kreativním obchodníkům daleko více pracovat s plánovanými kampaněmi a produkty, které klient chce komunikovat. Jak už jsem říkal, dokážeme navíc vyprofilovat obchodníka a posunout ho dál i v jeho osobních zálibách. Já si kdysi zamiloval hodinky a bylo to právě RF Hobby, které mi umožnilo se jim věnovat a rozvíjet tento koníček. Takový přístup se pak samozřejmě vydavatelství vyplatil, když se mi začalo dařit získávat reklamní kampaně, které žádný jiný mediální dům neměl.

Jaký by měl být obchodník, kterého hledáte?

Především by měl být tvůrčí, iniciativní a energický. Klientela, která s námi pracuje, vyžaduje mnohdy unikátní přístup a kreativní řešení svých kampaní či redakčních podpor. Vzhledem k širokému portfoliu titulů je navíc velmi reálná možnost, že si každý obchodník najde segment, který mu vyhovuje a baví ho. Tím se může vyprofilovat i na daleko lepší pozici a vydobýt si dobré jméno na trhu.

Obchodníci se nemusí ničeho obávat. To, co neumí, se naučí. Stačí mít chuť do práce.

Kolik obchodníků k sobě hledáte? Obchodníků není nikdy dost a jelikož máme připravené nové projekty, které chceme brzy odhalit, tak bych si s počty nedělal hlavu.

Několik našich titulů jsme velmi úspěšně transformovali do digitální podoby

Jak se vám podařilo adaptovat se na digitální dobu?

Několik našich titulů se velmi úspěšně podařilo transformovat také do internetové podoby, která je výrazně odlišná od konkurence. Myslím tedy, že se značkami titulů dokážeme zajímavou formou pracovat.

Jaká je všední náplň práce obchodníka v RF hobby?
Abych pravdu řekl, tak to v podstatě závisí na samotném obchodníkovi. Každý má jiný přístup a jiné cesty, které vedou k jeho úspěchům. Ideální je přes den mít dvě, tři schůzky, maily řešit za pochodu a večer si užít na nějakém večírku nebo si dát sklenku vína u večeře s klientem. Je ale velký rozdíl, když obchodník pracuje pro magazín, jakým je třeba Top Class, anebo dětský JUNIOR 21.století. Každý má logicky jiné aktivity a tím pádem i jiný životní styl. Co je ale spojuje, je schopnost neustále komunikovat s obchodními partnery. Náplní práce je tedy prodat co nejvíce reklamního prostoru, přičemž u nás dbáme na to, aby byl pro klienty opravdu efektivní.

Co byste rád vzkázal obchodníkům, kteří se chtějí ucházet o práci u vás? Ať se ničeho nebojí. To, co neumí, se naučí. Stačí mít motivaci a chuť do práce.

Jak trávíte nejraději volný čas?
Kromě mechanických hodinek náleží můj volný čas cyklistice a cestování. Za posledních deset let jsem navštívil opravdu hodně krásných míst planety a další mě lákají. Velmi rád ochutnávám menu slavných kuchařů a stejně tak vyhledávám prémiový alkohol. Samozřejmostí u mě je pak hudba.

Na jaké místo byste se nejraději podíval?
To je komplikovaná otázka. Podívat bych se chtěl asi všude, kde jsem ještě nebyl. Největší protivník je v tomto případě čas. Rád bych detailněji projel Asii a celou Ameriku, tím myslím od Chile až po Aljašku.

Jaké máte vize do budoucna?

V záloze máme několik časopiseckých projektů, ale čekáme na vhodný čas. Nyní rozvíjíme naši digitální divizi.

Foto: Marek Rebroš

© 2024 imper.cz