7 kroků k úspěchu v roce 2017 COO Deloru Jana Vančury

15. 12. 2016 +

Inspirace

Chcete jít v novém roce konečně naproti svým snům? Zvolte moderní obchod jako nejlepší nástroj k vybudování kariéry vašich snů. Abychom vás inspirovali konkrétními kroky, oslovili jsme spolumajitele módního domu Delor. Jan Vančura vybudoval ve 36 letech úspěšný byznys na základě sedmi kroků, které můžete využít ve vlastní kariéře.

vancura-delor

1. Chodit v dobrém obleku a oblékat vkusně sladěné módní doplňky

Dobře padnoucí oblek říká o svém nositeli, že mu záleží nejen na tom, jak vypadá, ale také jak působí na své okolí. Umí tedy být vůči lidem ve svém okolí zodpovědný a můžeme se na něj spolehnout.

Pro byznysové schůzky dnes doporučuji buď denní oblek (např. modrý, nebo šedý), případně kombinaci sako – kalhoty.

button registrace obchodnika transparent

2. Pečovat o klienty a mít zákaznický servis na úrovni

O naše zákazníky pečujeme v podstatě na „všech frontách“. Náš servis je naprosto komplexní. Pokud si to naši zákazníci přejí, jezdíme za nimi, aby nemuseli oni k nám. Tím to ale nekončí. O oděv, který klientům dodáme, se dále staráme, a to včetně jejich dalších oděvů, které nejsou z naší dílny. Také jim radíme, jak o oděv pečovat. A pokud se našemu klientovi změní postava, oděvy mu upravujeme. Jestliže naši klienti nemají oblek a předem víme, že se nestihne zhotovit do doby, kdy ho budou potřebovat, půjčujeme jim dočasný oděv.

Vše se u nás v Deloru v podstatě točí kolem zákaznického servisu. Zmíněné služby nám pomáhají budovat zákaznickou loajalitu, takže lidé se k nám s radostí vracejí. Komplexní služby mají i pozitivní ekonomický efekt, protože zákazník si za ně rád připlatí. Například pokud je někdo vytížen a nemá čas se u vás zastavit, tak prostě nepřijede. Pokud však přijedete vy za ním, objedná si.

3. Jít s dobou

Každý rok přicházíme s novým střihem. V našich kolekcích jsou věci, které se v českých krejčovstvích běžně nenajdou. Například casual saka bez podšívky nebo svatební program.

Velkou výhodou je pro nás partnerství s LOUIS PURPLE, což je francouzský koncept, který také řeší módu a módní trendy. Všechny nejaktuálnější prvky se projevují 2x ročně v nových kolekcích, které díky této spolupráci máme v nabídce. Nehovoříme zde pouze o materiálech a designu, ale také o střihu.

Co se týče startupů, máme k nim respekt. Na druhou stranu jsme si vědomi složitosti našeho oboru a ta se zatím na trhu plně projevuje. Většina nových firem v našem oboru tedy neuspěje, nebo ustoupí ze svých plánů a vystřízliví. Vzpomínám si, kolik už jsem četl článků na téma, že ta či ona firma z našeho oboru má v plánu expandovat, že otevírají pobočku v Moskvě, či ve Vídni a zatím to nikdy nebylo realizováno a firma zůstala u jedné adresy, nebo dokonce trh opustila. V souboji se startupy nám hrají do karet dlouholeté zkušenosti z oboru. Oni zpravidla neoslovují velké a náročné klienty a vice versa. Jsme tedy vůči startupům sice na pozoru, ale momentálně je nepovažujeme za žádnou velkou hrozbou.

4. Být vidět a komunikovat

Nejlepší reklama je spokojený klient v perfektním padnoucím obleku. Občas se někdo rád zmíní, občas si zase někdo všimne, pochválí a zeptá se, odkud oblek či košili dotyčná osoba má.

Opět se zde ukazuje, jak je důležité, aby byli klienti spokojení i se zákaznickým servisem a poradenstvím, protože muži jsou obecně v případě módy dnes stále spokojeni i s podlepeným sakem a například ještě nevyzkoušeli tradiční pikírované, tzv. full canvas. Ani takový oděv nepoptávají, protože ho neznají.

Proto je pro nás důležitá komunikace a tu pro zvýšení efektivity dáváme na starost profesionálům, tedy PR agenturám. Naše firma rozumí oblékání na míru a šití oděvů, nejsme odborníci na komunikaci. Vždy je lepší dát přednost profesionálům před amatérským způsobem řešení problematiky in house a jsem přesvědčen, že to platí ve všech oblastech.

5. Strategicky rozvrhnout své síly

S Delorem máme velké plány a pokud chceme růst, je potřeba zapojit do našeho snu další nadšence a také na ně přenést část zodpovědnosti a tím mimo jiné zvýšit jejich motivaci. Klíčovou záležitostí k úspěchu je u nás perfektní zákaznický servis, proto potřebujeme nízkou fluktuaci a velkou angažovanost týmu. To jsou důvody, které nás nasměrovali k franšízovému modelu podnikání.

6. Udržovat osobní vztahy s klienty

Z pohledu našeho řemesla je vztah mezi krejčím a jeho klientem relativně dost osobní. Musíme o klientech dost vědět, abychom jim mohli být dobrými rádci a správci jejich garderoby. Neformální setkávání a vůbec co největší poznání našich zákazníků nám dává prostor o ně ještě lépe pečovat.

Rozvinuté vztahy v byznyse zpravidla přinášejí další obchody a doporučení. Klient má větší motivaci být vám nápomocen. Nejste standardní dodavatel, jste přítel a přátelům rádi pomáháme.

7. Připomínat se klientům trvalým dárkem

Pro významné obchodní partnery a zákazníky, klíčové lidi z týmu či přátele se vždy snažíme vymyslet pozornost či dárek, který je zaujme a potěší. V případě zákazníků je to samozřejmě navíc snaha se připomínat.

V dnešní konzumní době není jednoduché něco vymyslet, ale my nemusíme chodit daleko: košile, sako, či obuv na míru jsou poměrně trvalé a užitečné dárky. Právě na to jsme vsadili a bezpochyby to byla perfektní strategie, která má přínos pro všechny tři zúčastněné strany.

A o to podle mne vždy jde. Přijít s něčím, co bude mít pro zákazníka skutečnou přidanou hodnotu. To je vždy ta nejlepší strategie. Pochopitelně často není jednoduché takovou věc, a ještě k tomu novinku, přinést na trh, ale chce-li být obchodník úspěšný, nemá jinou možnost.