Jakub Horáček: „Při domlouvání schůzek se zaštiťuji partnerstvím s Googlem, což otvírá dveře v 70–80 % případů“

31. 8. 2015 +

Rozhovory

Ne každý se hrne do onlinu. Často proto, že mají obchodníci pocit, že oboru dostatečně nerozumí a nedokážou si ani představit, jak budou něco tak nehmatatelného prodávat. Faktem ale je, že nás digitální svět bude obklopovat čím dál víc a kdo se naučí v oboru pohybovat, má budoucnost otevřenou. O tom, jak to v online byznysu chodí a že vlastně nemusíte být žádným odborníkem ze Silicon Valley, jsme si povídali s Jakubem Horáčkem, spoluzakladatelem marketingové agentury InCreative. Ta je mimo jiné jako jedna z mála v ČR certifikovaným partnerem společnosti Google, a tak nás zajímalo, jak takové jméno otvírá dveře ke klientům…

Jakub_Web_Small

  • Jakub Horáček, 31 let
  • Společnost: InCreative
  • Pozice: Spoluzakladatel

Jakube, pojďme si hned na začátku říct, pro koho online je a pro koho není.

Z mých zkušeností je obchodník v onlinu úplně stejný jako obchodník v pojišťovnictví nebo kdekoliv jinde – práce obchodníka je daná. Online je věc, kterou v současnosti lidé používají dnes a denně, a pokud obchodník zná alespoň trochu internet, jsme schopní mu vysvětlit pozadí internetu, nástroje atd. A on pak dokáže zase vysvětlovat klientům, jak a proč by ty nástroje měli používat. Ve srovnání s jinými oblastmi je online hlavně budoucnost a je to logický vývoj současného světa, kdy se vše odehrává v telefonech a na síti.

Najděte si práci v obchodu

Budoucnost je v internetu, to by si obchodníci měli uvědomit 

Obchodníci ale mají z onlinu trochu respekt.

Nemají proč. Mě také vůbec nenapadlo, že IT bude můj směr. V roce 2010 jsme s kamarádem rozjeli realitku, kde jsme fotili nemovitosti hodně specifickým způsobem. Chtěli jsme se odlišit a přinést wow efekt. Postupně nás začaly oslovovat jiné realitní kanceláře, abychom fotili i pro ně. Služby se postupně nabalovaly a zhruba před rokem, to už pod hlavičkou InCreative, jsme chytli jiný směr.

Teď jste fullservisová agentura.

V té době nás začaly firmy oslovovat i s tím, zda umíme dělat i weby, e-shopy, sociální sítě a ve finále po nás chtěly marketingové aktivity. Což jsem nikdy nedělal, ale poměrně rychle mi došlo, že obchod je pořád obchod a je jedno, co člověk prodává. A tak jsme se s obchodními partnery shodli, že k naší stávající činnosti můžeme přidat další služby.

Jak je to konkrétně v InCreative? Jak zde vypadá práce obchodníka?

My se snažíme, aby u nás obchodník opravdu jenom obchodoval, tu realizační část se snažíme co nejvíce snížit. Co se týče úspěšnosti, mají obchodníci především velkou výhodu v tom, že se mohou při jednání zaštítit velkou značkou. Google opravdu otevírá dveře. Já osobně se dostanu na 70–80 % schůzek, které si navolám.

Disciplínu pro obchod mám z éry závodního plavání. Na kontě mám mimo jiné 4× bronz

To je vysoká úspěšnost. V čem bys řekl, že tkví tvůj success?

Já se umím sám motivovat. Je to dáno i tím, že jsem od 5 let závodně plaval – viděl jsem nějaký cíl, a i když jsem byl na začátku poslední, tak právě díky píli jsem se vypracoval na juniorského mistra republiky. Mezi dospělými jsem pak získal 4× bronz. Když jsi zvyklá denně před a po škole trénovat a víkendy trávit na závodech, vypěstuješ si disciplínu. A tu pak přeneseš do různých oblastí života.

Wow. K tomu mě napadá, jak těžké bylo získat licenci Google Partner?

Samo o sobě získání jakýchkoliv licencí od Googlu není nic lehkého, ale nám se to povedlo poměrně v krátkém časovém horizontu. Bylo to dáno hlavně širokou základnou klientů, se kterými spolupracujeme a neustále spolupráci rozšiřujeme. Zároveň spolupracujeme s firmou, která má licenci Google Business view Trusted Agency, takže jsme klientům schopni celou prezentaci firmy na Googlu vyladit k dokonalosti.

Sales pitch musí být v tomto oboru praktická a pro klienta hned srozumitelná

Zmínil jsi úspěšnost navolávání 70–80 %. Jakou máte sales pitch?

U všech firem se odrážíme od Google nástrojů, ať už to jsou třeba zápisy v těch mapách, vždy míříme na to, co toho konkrétního člověka zajímá. V dnešní době je Google zápis v mapách docela základní, aby vás lidi dohledali. Klientům proto říkám, že je potřeba aktualizovat jejich zápis, že k tomu potřebuji nastavit určité parametry, což po telefonu nezvládnu, tudíž se u nich na 20 minut zastavím. Během setkání pak navrhnu, co by šlo ještě vyladit.

Kolik vás vlastně v obchodním týmu je a kolik si vydělává ten nejúspěšnější?

Aktuálně máme asi 15 obchodníků v Praze a na Moravě. S výdělky to na začátku samozřejmě bývá těžší. První měsíce si vyděláš třeba 20 tisíc, další měsíc 30 tisíc, a až se do toho dostaneš, pak můžeš dosáhnout výš. Strop nemáme.

 

Chcete být příště hvězdou magazínu vy? Dejte vědět na info@businessanimals.cz!