Jakub Hladík: „Obchodníky nelimitujeme, na trhu se prodej a pronájem stanů počítá na tisíce“

17. 4. 2017 +

Rozhovory

Asi si nejdřív řekněme, proč vám chceme představit zrovna prodej a pronájem stanů…  Co je na tom vlastně tak cool? Jakub Hladík, generální ředitel společnosti, nás přesvědčil během pár minut. Potenciál na trhu je obrovský, firma se zákazníkům dostala do povědomí a obchody již fungují referenčně. Po dohodě se společností MASTERTENT o zastoupení pro Českou republiku prodávají a pronajímají Mercedes mezi stany, který svou kvalitou s přehledem poráží konkurenci! BASE GANG, s.r.o. na trhu startoval v roce 2009 a zajištoval zázemí filmovým štábům. Dnes je jejich hlavním záběrem prodej a pronájem stanů všech velikostí, zajišťování zázemí pro natáčení reklam a filmů a dále eventový byznys od půjčení židlí po osvětlení a ozvučení celého eventu na klíč. Jako mentor ve startupovém akcelerátoru potkal Jakub svého současného obchodního ředitele Jakuba Housku, který hledá obchodníky s podobným DNA, kteří se nebojí riskovat, rádi se baví a do byznysu jdou po hlavě. Podnikání jedou pohodově a své obchodníky nijak nelimitují.

basegang
Zleva Jakub Hladík, Jakub Houska

Jakub Hladík, 31 let, generální ředitel BASE GANG, s.r.o.

  • Jakub za svou kariéru založil mnoho firem, naopak korporátem si nikdy neprošel.
  • Aktuálně má 12 projektů, mezi které mimo jiné patří Česká footgolfová asociace nebo společnost LUXIOM, která vznikla z unikátní práce designéra Tomáše Hovorky a která momentálně expanduje na japonský a americký trh. Ve volném čase se potápí, kajtuje, lyžuje nebo relaxuje s přáteli.

Jakub Houska, 37 let, obchodní ředitel BASE GANG, s.r.o. 

  • Celý život fungoval v korporacích a to především v salesu. Prošel si od prodeje hodinek, HW, telekomunikací, systémovou integrací až po eventový business, u kterého zůstal.
  • Jakub má tři děti a jeho velkým koníčkem je právě rodina. Ve volném čase se věnuje adrenalinovým sportům. Jeho srdcovkou je rogalo.

[leads_ id=”99363″]

 

Jakube, firma funguje od roku 2009, jak jste se k podnikání dostali? Jak vznikl brand BASE GANG?

K podnikání jsem se dostal v roce 2007 po založení malého virtuálního operátora, abych svým přátelům pomohl optimalizovat náklady za telekomunikace. Pár jsem jich oslovil a zjistil, že to funguje, protože se informace šířila dál. Díky tomu jsem se spojil s člověkem, který fungoval u filmu, nakonec jsme se stali společníky a začali pro film zajišťovat zázemí. Byla to velmi zajímavá příležitost a tak vznikl BASE GANG.

„Jde nám především o kvalitu, naše stany nám drží při denním používání již 9 let“

Říká se, že nabízíte Mercedes mezi stany, jak si to mám vysvětlit? V čem jste jiní než konkurence?

Jde o kvalitu a životnost stanů, které i po 9 letech firmy stále fungují jako nové. Jako každá začínající firma, která předchozí zkušenost se stany neměla, jsme zkoušeli všechny druhy stanů, od levných po drahé, vyzkoušeli jsme prakticky všechny konkurence, až jsme se dostali k firmě MASTERTENT. Stany, které jsme kupovali zhruba před devíti lety, stále drží. Nakupovali jsme i konkurenční stany, ale ty po půl roce až roce odešly nebo se s nimi nepracovalo jednoduše, což nebyl náš cíl. Chceme svou práci dělat dobře a po akci odpočívat, ne opravovat. 🙂

basegang 2
Jednou z předních českých firem nebyli vždy, začínali jako typická garážová firma: „Byli jsme firma bez začátečního kapitálu. Na podnikání jsem si půjčil prvních 50K od mámy. Pronajali jsme si garáž, nakoupili pár stanů, pivních setů a začali jsme ‚podnikat‘. První rok jsme živnostničili, než se to rozjelo až do dnešních rozměrů.“

„V Itálii jsme získali zastoupení firmy MASTERTENT pro Českou republiku“

Je BASE GANG pouze o prodeji a půjčování stanů nebo máte i jiný záběr?

Jak šel čas a firma rostla, tak jsme kromě filmu začali dělat další divize. Nejprve jsem zajel do Itálie, proběhla jednání a získali jsme zastoupení firmy MASTERTENT pro Českou republiku. Na základě tohoto zastoupení jsme mohli naši firmu posunout i do pole působení v rámci svateb, eventů, festivalů, sportovních událostí. Takto vznikla třetí divize firmy BASE GANG.

basegang 3
Jedete klasický model podnikání nebo to máte hozené punkověji, vzhledem k prostředí, v jakém se pohybujete? „Snažíme se, aby to až takový punk nebyl, máme nastaveny interní procesy firmy. To nám ale prostředí, ve kterém se pohybujeme, občas nedovolí. Mnohdy dostaneme objednávku i 5 hodin před začátkem akce a to teprve začne pořádný frmol, kde občas nějaký ten proces obejdeme.“ 😉

„Hledáme samostatného člověka, který se rád baví“

Co dalšího kromě občasného punku prozradíte k atmosféře ve firmě? Jaké lidi k sobě hledáte? Co se s vámi dá zažít?

Hledáme samostatného člověka, který se rád baví. Má u nás poměrně široké pole působnosti přes prodej až po organizaci a produkci samotné akce. Je na něm, pro co se rozhodne. Hledáme někoho, kdo je samostatný, umí se rozhodovat, funguje v rámci nepsaných pravidel. Atmosféra je spíš neformální, naše práce nás baví. Když někoho nebaví dělat nabídky a komunikovat, ať se nehlásí. Historek máme mraky, od těch zábavnějších, kdy se u nás můžete podívat na hudební festival, do zázemí filmového štábu nebo zajít na pořádný večírek. Z těch zábavnějších – tedy když je složeno – je třeba vítr, kdy musíme stany rychle zajistit či zbourat. Každý stan má duši rogala.

„Počet obchodníků nelimitujeme a to ani v odměnách“

Kolik vás ve firmě je a kolik obchodníků hledáte? Jste spíš komunitou z pohledu lidí, kteří se kolem festivalů pohybují?

Obchodní tým začínáme budovat, máme dva nové lidi, jednoho v Plzni a jednáme o zastoupení v Hradci Králové. Celkem nás je pět, ale rosteme a potenciál je velký, proto chceme tým rozšiřovat a to obzvlášť teď, když začíná sezóna. Naše prodeje jsou aktuálně v rámci stovek stanů, ale víme, že konkurence jich dokáže prodat tisíce a má v každém kraji jednoho až dva obchodní zástupce. Počet zkrátka nelimitujeme a to ani v odměnách.

basegang 4
Propagace BASE GANG probíhá především on-line. „Nyní spouštíme nový web, který je optimalizovaný, aby vypadal dobře ve vyhledávačích. Překvapilo mne, kolik lidí již brand BASE GANG zná, to mě jako majitele velmi potěšilo.“

„Máme férový systém odměňování, obchodník si vždy vydělá 20 % ze zisku“

Kolik si u vás může obchodník vydělat, máte nastavený odměňovací systém?

Máme nastavený odměňovací systém, který je velmi jednoduchý a férový, nemáme kvóty ani fix. Obchodník si vydělá vždy 20 % ze zisku, který přinese. Zisk u přímých prodejů se pohybuje od 10–20 %, u eventů je to velmi rozdílné. Záleží na tom, zda pouze pronajímáme či celou akci i produkujeme. Nejprodávanější stany se pohybují kolem 30–50 tisíc, ale prodáváme i několikanásobně dražší stany.

basegang 5
„Největší část byznysu v současné době dělaly filmové produkce, vytváříme zázemí pro filmy, reklamy. To tvoří asi 50 % obratu firmy. Pak máme divizi půjčovny, spolupracujeme s cateringovými, eventovými a svatebními agenturami, což tvoří 35 % obratu. 15 % dělá prodej, který chceme zvednout. Je to sezónní záležitost, v létě je víc prodejů, víc pronájmů. Před vánočním obdobím prodeje opět narůstají.“

„Dnes již fungujeme i referenčně, klienti nás doporučují dál“

Jak vypadá den obchodníka, hledá si klienty sám?

Je tam několik typů. Pracujeme s databází českých firem, tam vytypováváme segmenty, na co se budeme zaměřovat. Vždy vyhlásíme tematický měsíc – měsíc hotelů, zahrady, svateb. Nebo děláme cílenou kampaň dle typu stanů. Například nabízíme ozdobné stany s volány na svatební agentury či luxusnější venkovní prostory, obvykle na 100+ adres. Cílené kampaně komunikujeme on-line a z toho se generuje potenciál, dále si obchodníci jedou akvizice v terénu. Snažíme se nechat lidem prostor, ať si najdou to svoje. Jsou obchodníci, kteří výborně zvládají poptávky a baví je to, jiní radši telefonují a pak jezdí po schůzkách. Dnes již fungujeme i referenčně, klienti nás doporučují dál.

Zmínili jste, že je váš byznys ovlivněn sezónností, mohou s vámi obchodníci pracovat i na jiných projektech v rámci vašeho portfolia?

Ano, je to tak, nejvíce byznysu je na jaře a v létě, ale obchodník si může výdělkem vykrýt i zimu. Teď vstupujeme s dalším zajímavým projektem na japonský a americký trh, což je firma LUXIOM, která se zaobírá světelnými systémy, naši obchodníci nás mohou podpořit i zde.

Proč do toho jít s BASE GANG?

  • Sezóna začíná být v plném proudu a potenciál v prodeji stanů je obrovský!
  • BASE GANG je firma s pohodovou atmosférou, která nekončí pouze u jednoho projektu.
  • Navíc – kde jinde zjistíte, že i stany mají vlastní duši a to duši rogala! 😉

[leads_ id=”99363″]

 

Foto: Čestmír Jíra