27. Září 2015
„Nejčastější otázka, na kterou se mě lidé ptají, je: Miku, jak co nejrychleji vydělám co nejvíc peněz?“ svěřoval se nedávno švédský podnikatel roku 2014 a internetová senzace Michel Issa na svém instagramovém účtu. Jeho odpověď na tyto dotazy vždy byla a je velmi prostá: „Vyřeš problém. Čím větší problém vyřešíš, tím větší potenciál peněz se pro tebe uvolní.“ Co z toho vyplývá obchodníky?
Můžete se hádat, že takový přístup je příliš dlouhodobého charakteru a když honíte s koncem měsíce targety, není čas uvažovat nad spasením světa. Nikdo neříká, že váš přístup není správný, vždy je ale potřeba mít na paměti dlouhodobou vizi a ujistit se, že vaše každodenní kroky míří k jejímu naplnění. „Mockrát se mi v životě osvědčilo, že ta zdánlivě nejrychlejší cesta naopak člověka z dlouhodobé perspektivy zpomalí nebo úplně zabrzdí“ říká Issa, který ve 28 letech vlastní sedm firem, hotely a charitu, která staví zdravotní centra po celém světě.
Ještě před pár lety byl rozhodnutý stát se mnichem, rozhodl se však, že světu pomůže mnohem více z pozice moci. Rozhodl se tedy vypracovat v úspěšného byznysmena, vrátil se do rodného Švédska a započal martyrium hledání práce. To trvalo příliš dlouho, Michel byl často označován jako nezaměstnatelný a když ho po neúspěšném pohovoru odmítl i McDonald’s, rozhodl se podnikat na vlastní pěst. O několik let později byl jmenován švédským podnikatelem roku, dostal vyznamenání od švédského krále a na sociálních médiích ovlivňuje statisíce followerů.
Je v zásadě jedno, jestli řešíte problém lidstva, firmy nebo jednoho jediného klienta, který sedí na schůzce naproti vám. Pokud svou energii zaměříte na naplnění jeho palčivé potřeby, máte vyhráno.
Jak se motivujete do práce a vydělávání peněz vy? Jak se změnily vaše výsledky, když jste se začali orientovat na řešení klientových problémů a potřeb?
Foto: Instagram Michela Issy