Podle čeho vybírat místo schůzky? 5 faktorů, na které se zaměřit

04. Květen 2015

Správný výběr místa může být alfou a omegou úspěchu vašeho setkání s klientem. Problémy s parkováním, přelidněný prostor, hluk, nekvalitní káva a závěrem padající wi-fi – to vše může vašeho obchodního partnera natolik otrávit, že na jakékoliv jednání nebude mít náladu, ať vytahujete argumenty jako kouzelník karty z rukávu sebevíc. Jaké faktory se tedy vyplatí ohlídat?

schuzky

1. Dostatek prostoru

Představa, že se se svým obchodním partnerem snažíte uzavřít důležitý obchod, zatímco osazenstvo vedlejšího stolu sedí tak blízko, že byste si mohli všichni dohromady z fleku udělat „selfíčko“, je skoro děsivá. Stísněný prostor, kdy musíte každou chvíli uhýbat svojí židlí, aby mohla obsluha či další hosté projít, zkrátka nevytváří zrovna ideální byznys atmosféru. Zvažte proto vždy, zda vám místo poskytne dostatek komfortu a soukromí. Na druhou stranu sedět v naprosté izolaci také nepůsobí úplně dobře. U vašeho partnera to může vyvolat pocit nejistoty a u slabších povah možná až strach z toho, co může následovat…

2. Hluk vs. ticho

Hospodský hluk na úrovni čtvrté cenové skupiny by na obchodní schůzce ocenil asi málokdo.  Nicméně přirozený ruch, typický pro každý solidnější podnik, je rozhodně žádoucí. Váš protějšek se bude cítit zcela jistě uvolněněji, když nebude mít pocit, že každé jeho slovo musí slyšet i kuchař v kuchyni.

Při výběru místa se musíte tak trochu pasovat do role chytré horákyně – restaurace či kavárna by neměly být ani příliš hlučné, ani sterilně tiché. Pro běžnou schůzku taky nevolte osamocená zákoutí, ovšem přelidněným prostorám je logicky rovněž dobré se vyhnout.

3. Věčný problém parkování

Faktem je, že většina obchodníků se přepravuje autem. Komfort vlastního vozidla je sice pochopitelný, ovšem řidič se často musí potýkat s problémem parkování. A jsou místa, kde se do takových problémů dostane zcela jistě – a to historická centra měst.

Typickým příkladem je samozřejmě Praha. Ta ve svých historických částech nabízí na jedné straně nenapodobitelné a okouzlující genius loci, což se vašemu obchodnímu partnerovi musí líbit, na straně druhé však způsobuje potíže s tím, jak se vlastně na schůzku dostat. Zvete-li proto zákazníka do takovýchto lokalit, vždy ho předem na pravděpodobné útrapy upozorněte a zároveň navrhněte varianty, kde nejblíže auto zanechat, případně jak se na místo dostat MHD. Anebo vyberte pro schůzku místo vzdálenější od centra, kde se už parkuje přece jen snadněji.

4. Bez wi-fi to nejde?

Být neustále online – to je v dnešní době už takřka samozřejmost. I u restaurací a kaváren téměř automaticky předpokládáme, že disponují wi-fi připojením, které budete moci při schůzce využít. Nedá se však říci, že by se bez něj schůzka neobešla. Jde spíše o to, vědět o absenci wi-fi předem a nestavět koncepci schůzky např. na ukázce vašich webových stránek.

5. Je libo cigaretu či doutník?

A jak je to při výběru místa s otázkou kouření? Tady je nejlepší nebát se zeptat. Vzhledem k trendu kouření z restaurací a kaváren spíše vytlačovat, je pravděpodobné, že odehrává-li se schůzka během oběda, nebude kouření u stolu tak jako tak povoleno. Pokud zvete na kávu nebo na večeři, zeptejte se předem, zda vašemu protějšku nevadí nekuřácké prostory. V opačném případě pak místo schůzky změňte dle jeho přání.

Vyzkoušejte leady

Co je totiž naprosto nejdůležitější – váš obchodní partner se musí cítit co nejkomfortněji, pak bude totiž zcela jistě ochotnější posedět, poslechnout si všechno, co mu chcete říct, a nakonec třeba i uzavřít obchod. A o to přece jde!

Foto: www.vi-hotels.com

© 2024 imper.cz