Jak udržet vztah se zákazníkem, který od vás na schůzce nekoupil?

06. Listopad 2018

Pracně si domluvíte schůzku s klientem, o kterém sníte, schůzka se vám povede, ale z nějakého důvodu nedopadne spoluprací? Stává se vám to často? Pak mám pro vás jednoduchý návod, jak s takovými klienty v ideálním případě pracovat.

Ambassador Business Animals Petr Němeček

Vezměme za příklad zákazníka, kterému se vaše řešení líbí, jen nedokáže v tuto chvíli najít dostatek financí k jeho akceptaci. Co s tím? Mám pro vás jednoduchý tip ze své praxe a tím je osobní web, respektive jedna jeho součást. Aktuality s rozesíláním e-mailů.

Jak to funguje a jak to využít v praxi?

Jakmile končíte schůzku, kde jste neprodali, požádejte zákazníka o poslední laskavost se slovy: „Pane Zákazníku, vidím, že se vám řešení líbí a z toho důvodu bych s vámi rád zůstal v kontaktu. Souhlasíte?“

Počkáte si na odpověď, která bude z 99 % kladná.

„Všem svým zákazníkům jednou za čas odesílám e-mail, ve kterém jim radím s tím, jak se v naší oblasti nenechat napálit, co se aktuálně děje a je natolik důležité, abyste tyto informace měl k dispozici. Mohu vás teď přidat na svůj osobní web mezi své zákazníky. Díky tomu získáte tento zajímavý obsah.“

A zaregistrujete jej s jeho souhlasem k odběru novinek z vašeho osobního webu.

Co se děje dál?

Jednou za 14 dní, měsíc (což je tak maximální doba, během které byste měli publikovat) mu odejde e-mail, v jehož hlavičce budou 2 zásadní věci. Vaše jméno a obor, který děláte. Například „Petr Němeček – webové stránky“. Klient kolikrát ani e-mail neotevře (open rate se pohybuje v řádu jednotek procent), ale každý měsíc mu přijde 1 až 2 zprávy od Petra Němečka, který se věnuje webům.

Jaký je výsledek?

Vyzkoušejte leady

Je rok po schůzce, která nedopadla a zákazník najednou potřebuje řešit vaši službu. Protože mu od vás často chodí mail a v hlavě má zkratku „služba -> vaše jméno“ budete první, na koho si vzpomene. Dává to smysl? Tento jednoduchý tip přináší každý měsíc mému týmu objednávky v řádu stovek tisíc korun, které by jinak nepřišly.

Foto: Marek Rebroš

………………………………………………….

Petr Němeček

33 let, ANTEE s.r.o., Sales director
www.nemecekpetr.cz
Instagram

  • Nejlepší rada: Věnuj se něčemu, co tě bude bavit a vytrvej v tom – rada od rodičů – podnikatelů. Jako poslušný syn se jí držím.
  • Co pro mě znamená sales: Je to pro mě všechno, doslova. Miluju to od okamžiku, kdy jdu na schůzku, užívám si tu obchodní hru, jsem šťastný, když se zákazníkem najdeme win-win řešení, a po čase realizace odcházím s pozitivní referencí k dalším zákazníkům. Jinak sales je odrazem mé životní filozofie být svobodný a odpovídat si za svůj život sám, nebýt na nikom závislý.
  • Moje mise: Dělám lidi šťastnějšími. V pomoci druhým vidím největší smysl života. V roli obchodníka jsou to zákazníci, kterým pomáhám online marketingem k plnění obchodních cílů, které mají přesah do rodin majitelů i zaměstnanců firmy. V roli sales directora jsou to obchodníci, kterým pomáhám, aby se jim lépe dařilo a plnili si sny nejen svoje ale i svých rodin. Když jsou lidé v pohodě a spokojení, je to pro mě zpětná vazba, že tu práci děláme dobře, což mi dělá radost.

 

© 2024 imper.cz