Jak motivovat (nejen) obchodníky?

sales motivation

03. Květen 2023

Co kdybych se vás teď zeptala, jak to máte u vás ve firmě s angažovaností lidí? Jaká by byla vaše odpověď? Mám nějaké tušení. Ale podsouvat ho nebudu. 😊 Místo toho radši zmíním, že funkční recept na angažovanost lidí vám dnes v tomto článku posdílím.

Víte, proč jsem tušila, jak bude znít odpověď na mou první otázku?

No, ono to totiž obecně lidi v práci moc nebaví. Tak proto. Mám k tomu i data. 😊 Gallup totiž každoročně zjišťuje, jak to lidi s tou angažovaností obecně mají. A co je výsledek? Přes 80% lidí je neangažovaných. V Německu byl dokonce index angažovanosti lidí za minulý rok nejnižší za posledních 10 let. Německá ekonomika tak ztratila na produktivitě až 150 bilionů eur. Dopady neangažovaných lidí jsou obrovské. 

Jak tedy na tu angažovanost?

Jít na to přes smysluplnou práci a pečující prostředí. Zní to celkem jednoduše, viďte? Většina lidí totiž svou práci jako smysluplnou vnímá. Tady je to s tím smyslem ale trošku jinak. Smysl spojený s angažovaností se nachází v kontextu. V tom, že vaši lidé znají strategii firmy. Ví, jak to všechno začalo (příběh firmy), proč to děláte (poslání), kam dlouhodobě míříte (vize), podle jakých pravidel hrajete (firemní hodnoty), kdo je váš cílový zákazník (závazek značky)  a v čem jste jako zaměstnavatel unikátní (EVP). Pokud v tomto mají jasno, pak je máte on the same page. Jsou prostě tzv. vtažení do hry. A aby jim ta angažovanost vydržela, je potřeba, aby znali nejen dlouhodobé cíle firmy, ale i ty krátkodobé a priority, které ukazují směr, na co se nejvíc fokusovat.  

hledáme obchodníka

A jak je to s tím pečujícím prostředím?

Tady hraje nejdůležitější roli střední management. Lídři, kteří každý den komunikují se svými lidmi. Kde „komunikují“ neznamená pouze předávání informací, ale jde o komunikaci aktivní. Co tím myslím? Středobodem všeho je pozornost, kterou lídři svým lidem dávají. Pokud jim začnou naslouchat, všímat si jejich úspěchů a ty oceňovat, dávat jim pravidelnou zpětnou vazbu, aby se mohli rozvíjet, umožnit jim dělat to, v čem jsou dobří a nést za to zodpovědnost. Dalo by se pokračovat. Existuje totiž 12 potřeb, které lidi v práci mají. Když je naplníte, tak angažovanost vašich lidí vystřelíte vzhůru.

Krátce a jednoduše – kontext a pozornost. To jsou ony esenciální ingredience, které potřebujete, aby angažovanost vašich lidí rostla. Ano, je to práce, ale práce, která přináší ovoce nejen vám – lídrům, ale také celé firmě. A to za to prostě stojí. Stačí začít třeba hned. 🙂

Jana Zahradníčková, Tvůrce vztahů v BrandBakers AdvisoryWinWinJob

© 2024 imper.cz