Jak mohou srovnávače cen pomoci při rozběhu e-shopu?

19. Duben 2023

Jednou z největších výzev, kterým mohou čelit začínající e-shopy, je rozhodně shánění nových zákazníků a nastavení výhodné a efektivní marketingové strategie, která získá první zákazníky a pomůže se stabilním rozvojem podnikání, aniž by vyšla příliš draho. Kanálů propagace se nabízí celá řada a spousta z nich může na provozovatele nových online obchodů působit velmi komplikovaně a nákladně, takže obzvláště ti, kteří mají s digitálním marketingem pouze omezené zkušenosti, mohou váhat, kolem kterých kanálů marketing svého webu postavit.

Jednou z velmi přístupných forem online inzerce jsou srovnávače cen. Používá je více než 80 % českých e-shopům a některým z nich srovnávače generují přes 30 % celkového obratu. V porovnání s jinými oblastmi digitálního marketingu jsou navíc srovnávače cen kanálem, který: 

  • je poměrně jednoduchý na administrativu
  • nevyžaduje tvorbu nové kreativy (srovnávače pracují pouze s obsahem, který už je na webu) 
  • a nepotřebuje velkou investici, aby dávala propagace na něm smysl. 

Jaké jsou ty hlavní cesty, kterými vám a vašemu e-shopu mohou v začátcích srovnávače cen pomoci?

1. Větší viditelnost

Srovnávače cen jako Heureka nebo Zboží.cz každý měsíc navštíví miliony lidí. S takovými čísly se nemůže srovnávat většina zavedených e-shopů, natožpak e-shop, který se teprve rozjíždí. Srovnávače tak mohou být skvělým způsobem, jak na váš e-shop dostat nové uživatele a potenciální zákazníky

Postupně tak můžete vybudovat pro svou značku velkou zákaznickou základnu a dobré jméno. Klíčové je naplno využívat funkce, které srovnávače nabízí. Např. uživatelská hodnocení jsou pro uživatele srovnávačů jednou z nejdůležitějších informací a čím dříve tak i váš e-shop začne shromažďovat pozitivní hodnocení a kvalitně pracovat s těmi negativními, tím lépe pro vás.

2. Nové publikum

Kromě toho, že srovnávače pomáhají s návštěvností, jejich výhodou je i to, že mohou nabídnout mnohem větší záběr, co se zákaznických skupin týče. Protože propagace na srovnávačích cen se točí zpravidla okolo produktu a ne nějaké předem definované cílové skupiny, srovnávače vám mohou odemknout dveře k lidem, kteří sice nepatří do vaší primární “cílovky”, ale o produkt, který nabízíte, mají přesto zájem.

3. Nízké náklady

Na rozdíl např. od reklam na sociálních sítích se na srovnávačích cen neúčtuje poplatek za dosah propagace – platíte pouze za konkrétní prokliky. Nastavení financování kampaně probíhá pomocí tzv. biddingu, kdy určujete, kolik jste ochotni zaplatit za pozici ve srovnání s konkurencí, a podle toho se pak vaše pozice určí. Jde o režim financování, který je velmi flexibilní a při troše experimentování s různými přístupy může i s menším rozpočtem generovat zajímavé výsledky.

Zároveň je ale nutné znát ceník toho konkrétního srovnávače, na kterém chcete s inzercí začít. Některé totiž umožňují kromě biddování na pozici ve srovnání i další možnosti jako placené výsledky vyhledávání atd.

4. Vysoké CTR a konverze

Na srovnávače obvykle míří uživatelé, kteří už aktivně hledají konkrétní produkt (s výjimkou inspirátorů, specifického typu srovnávačů, které jsou zaměřené spíše na impulzivní nákupy) a i z toho důvodů dosahují srovnávače velmi vysokých hodnot poměru prokliků a konverzí. 

5. Snadný proces spuštění

Jak už bylo výše zmíněno, srovnávače cen nepotřebují nově vytvořený kreativní obsah. Stačí si v administraci e-shopu vygenerovat .xml feed (soubor, který obsahuje všechny informace o ceně, dostupnosti, variantách atd. vašeho sortimentu), nebo využít nějakou z předpřipravených API integrací, která data z vašeho e-shopu vytáhne automaticky. Pak už jen nastavíte biddovací strategii a průběžně zkontrolujete, že kampaň generuje výsledky, jaké by měla, a to bude pro malý, začínající e-shop naprosto dostačující!

Tipy a triky na srovnávače při rozběhu e-shopu

Jak snadno zařídit, aby vaše inzerce na srovnávačích cen byla co nejefektivnější? A na jaké věci si dát především pozor?

Na jakých srovnávačích začít?

Dnes už se rozjíždějícím se e-shopům nabízí velký výběr srovnávačů, na kterých mohou své zboží inzerovat. Přestože pro velké online obchody může být reálné spustit kampaň na všech těchto možnostech, pro vás by mělo být prioritou vybrat pár srovnávačů, které nejvíce odráží zaměření a strategii vašeho konkrétního e-shopu. Největší rozdíl mezi různými srovnávači je, do jaké z těchto kategorií patří:

  • univerzální srovnávače – giganti na trhu jako Zboží.cz nebo Heureka, které znají miliony zákazníků
  • specializované srovnávače – menší portály se zaměřením na konkrétní typ zboží jako např. móda (Modio.cz), nábytek (Homago.cz) atd. Mají menší návštěvnost, ale přesněji dokáží oslovit cílovou skupinu a zajistit vysoké CVR

Nezapomeňte na spárování produktů

Kromě nahrání .xml feedu se vyplatí ještě pečlivě zkontrolovat, jestli jsou vaše nabídky spárované s již existujícími produktovými stránkami na srovnávači, aby se nestalo, že se vám vytvoří vlastní produktová stránka.

Jak vybalancovat strategii financování a cenu produktu?

Ukazuje se, že co se ceny produktu i biddingové strategie týče, extrémní hodnoty nemusí být ty nejlepší. Nabídka s nejnižší cenou může mít více konverzí, ale rozdíl s druhou a třetí nebude tak velký a ekonomicky to může být výhodnější pro ty e-shopy s vyšší cenou. A s biddingem to funguje stejně – první pozice bude mít třeba ty nejlepší výsledky, ale v porovnání těmi dalšími bude výrazně dražší.

© 2025 imper.cz