Informační detox? Zkuste ho, je to balzám na duši!

10. 9. 2014 +

Lifestyle

Stresují vás zprávy z rádia, zatímco jedete na schůzku?  Povzdechnete si často nad aktualitami na internetu a z výběru televizních zpráv získáte pocit, že je na světe všechno špatně? Zdržuje vás, že jste neustále online a z neustále zvonícího telefonu začínáte bláznit? Ukazuje se, že většina důležitých věcí vůbec tak důležitá není to jen naše hlava z nich urgentní dělá.

techno detox

Už 4 roky absolutně nesleduji televizi, nečtu zpravodajská periodika a na zpravodajské weby zabrousím, jen pokud to má činnost přímo vyžaduje – tedy zhruba 2× do měsíce. A aby toho nebylo málo, tak „urgentní“ maily a hovory vyřizuji jen v době, kdy se mi skutečně chce. Výsledek? Méně stresu, kvalitnější práce, lepší výsledky a výrazně více volného času!

  • „Je celkem zřejmé, čím se informace živí: pozorností těch, kteří je přijímají. Důsledkem příliš velkého množství informací je proto nedostatečná pozornost a potřeba rozdělovat ji mezi nadbytek informačních zdrojů, jež ji pohlcují.” Herbert Simon, držitel Nobelovy ceny za ekonomii.

 

Barbarství? Ne, jen chytrý přístup…

Že nesleduji zpravodajství, neznamená, že nevím, co se děje. To skutečně podstatné se dozvím od kamarádů (začínat hovor větou „Co se ve světě děje?“ je o mnoho lepší než nic neříkající „Jak se máš?“) a to, co by jen zbytečně zatěžovalo mou hlavu, jde úplně mimo mě. Bez zbytečných negativních zpráv je den hned o něco hezčí!

 

24 hodin na telefonu je cesta do pekel

Informační šum se dá výborně eliminovat i disciplínou při vyřizování e-mailů a hovorů. Pokud mám rozdělanou jakoukoliv práci, neberu telefony, ani neodpovídám na e-maily. Vše vyřizuji až v momentě, kdy je nejdůležitější práce hotová.

Žádné rozptylování v pauze mezi jednotlivými obchodními schůzkami, při přípravě prezentace, administraci nebo vytváření objednávky pro klienta. Máte-li handsfree, doporučuji nechat vyřizování hovorů na dlouhé minuty až hodiny, které trávíte jinak neproduktivním řízením.

 

Jen překonat strach, že vám něco uteče?

Děsíte se, že vám uteče důležitý obchod? Přijdete o významného klienta? Většinou se nestane vůbec nic. A i kdyby – není náhodou mnohem důležitější dlouhodobý výsledek a celkový pocit z práce?

U mě jsou navíc klienti i spolupracovníci zvyklí, že se od práce vyrušovat nenechám a „urgentní situace“ díky tomu téměř vůbec nevznikají. Zkuste to také! Poděkuje vám nejen vaše hlava, ale i kolegové, rodina, přátelé a ve výsledku i klienti, kterým se díky tomu budete věnovat skutečně naplno.

 

Text: Matouš Vinš

Zdroj fotografie: santosha-community.blogspot.cz