21. Srpen 2016
Pokračujeme v seriálu 6 článků o moderních obchodních dovednostech. V minulém díle jsme obecně otevřeli téma Lead generation systému, který primárně slouží k získávání tzv. „teplých“ kontaktů na vaše potenciální zákazníky. Než začnete tvořit tento moderní obchodní systém, neobejdete se bez toho, abyste se správně zamysleli nad sebou jako obchodníkem, indentifikovali se a také si definovali svého zákazníka.
Zvolte si malou „niche“ a najděte problém
Zjistit správnou niku (z anglického slova „niche“), neboli mezeru na trhu, je to nejdůležitější, co musíte na začátku celé obchodní strategie správně určit. Pro mnoho obchodníků je toto naprosto neuchopitelné a často si myslí, že naprosto zbytečné. Opak je pravdou! Je to alfa a omega celého Lead generation systému. Za malou chvíli si řekneme proč. Když se obchodníka zeptám „Kdo je tvůj zákazník?“, dostane se mi většinou těchto odpovědí:
- Všichni, kdo telefonují a potřebují internet
- Lidé, kteří hledají nejlevnější úvěr
- Domácnosti, kde můžu zlevnit náklady za energie
- Všichni multi-level obchodníci
- Manažeři hledající obchodníky
- Ženy, které trápí vrásky a pigmentové skvrny
V případě, že se dostaneme o kousek dál, tj. například k věku, demografickým údajům, koníčkům, zájmům a třeba magazínům, které zákazníci na internetu sledují, nedostává se mi většinou už odpovědí žádných.
„Největší chybou obchodníků při nastavování Lead generation systému
je neznalost vlastního zákazníka“
Celý Lead generation systém je postavený na přesném určení toho, kdo je váš zákazník a jaký řeší problém. Pokud ho totiž správně identifikujete a zacílíte na něj na místech, kde se nachází a kde hledá odpovědi na své problémy, zanechá vám kontakt až v 50% konverzním poměru. Co to znamená? 50 lidí ze 100, kteří navštíví vaši Landing page (leadový web) vám dobrovolně zanechá telefonní číslo za možnost vyřešit svůj problém.
Ve spolupráci s Davidem Kolářem vám přinášíme live webinář,
kde uvidíte konkrétní příklady a ukázky,
jak Lead generation systém postavit a generovat teplé kontakty k obchodování.
Na jaké základní otázky je třeba si odpovědět a proč?
Pokud si odpovíte správně na níže uvedené otázky, dostanete ucelenou představu o tom, kdo je váš zákazník, jaký řeší problém, kde se pohybuje a jak na něj správně své sdělení zacílit. Otázka je, proč bych měl toto vědět? Sociální sítě, kde se váš zákazník pohybuje, vědí o vašem zákazníkovi naprosto všechno a správným naklikáním se dostanete právě ke své cílové skupině.
- je můj zákazník firma/živnostník/retail
- jaké je jeho pohlaví
- věk
- vzdělání
- lokalita
- příjmová skupina
- zájmy
- koníčky
- co čte/jaké sleduje internetové magazíny
- kdo je pro něj autorita
- 10 problémů, které zákazník řeší
- jak je řešil dosud
- jak mu může pomoci můj produkt/služba
- za co je ochoten zanechat svůj kontakt v rámci vyřešení svého problému
Servírujte zákazníkovi jeho problém na zlatém podnose na jeho Facebook Newsfeed
Už víte, kdo je váš zákazník? Skvělé! Teď už zbývá pouze najmout svého virtuálního obchodníka, který nechodí spát, přijde do práce vždycky včas, a když ho nepotřebujete, tak ho jednoduše vypnete. Facebook. Vaším úkolem teď je Facebooku říci o svém zákazníkovi vše, co víte, připravit kreativu (vzhled a nadpis sdělení) a poslat mu ji přímo na Newsfeed. Z tohoto sdělení, které dává vašemu zákazníkovi naději na vyřešení jeho problému, ho odvedete na svůj leadový web a posunete ho tak k druhé části celého systému. Tady už na něj čekáte s jednoduchým a úderným sdělením: „Pomohu ti, ale dej mi za to svůj kontakt.“
Konkrétní výsledky z praxe změní váš pohled na akvizici
Během jednoho měsíce může takový Lead generation systém vygenerovat celkem 531 kontaktů ke zobchodování při nevýrazném konverzním poměru 16 %. 531 kontaktů, které můžete začít obchodovat, volat na ně, rozdávat je svému obchodnímu týmu a rozjet tak obchod na maximum. Zeptejte se kohokoliv, kdo tento systém používá, jak se mu s potenciálními zákazníky telefonuje, a nebudete už chtít nic jiného!
Sci-fi? Nikoli. Realita!
Získávat zákazníky díky moderním technologiím a aplikacím není žádné sci-fi. Chce to pouze změnit svůj postoj, naučit se něco jiného než to, co tady do nás tlačí více jak 20 let pořád stejným způsobem, a využít sociální sítě stejně jako je dnes používáme ke komunikaci a sdílení obsahu s přáteli. Jste ready?
Ve spolupráci s Davidem Kolářem vám přinášíme live webinář,
kde uvidíte konkrétní příklady a ukázky,
jak Lead generation systém postavit a generovat teplé kontakty k obchodování.