Firmy lákají na benefity jako supermarkety na laciné slevy! Jako obchodník znám lepší cestu

12. Červenec 2016

Ať už firma hledá obchodníka s technickým zaměřením, do banky nebo FMCG, inzeráty se příliš neliší a člověk z nich nic moc nepozná. Většina obchodníků tak kouká jen na dvě věci: 1) co musím umět a 2) co za to dostanu. Právě druhý bod firmy využívají k tomu, aby nalákaly obchodníka na hory doly místo toho, aby více pracovaly s HR marketingem a ukázaly potenciálním obchodníkům svou kvalitu, vizi, pracovní prostředí a v neposlední řadě – jací jsou lidé, kteří ve firmě pracují. Co s tím? Tentokrát blogguje obchodník BusinessAnimals.cz Jakub Jágl.

02H74368

Hledání kvalitního obchodníka je stejné, jako když akvizujete klienta. Buď ho zahltíte slevami ve formě stravenek, měsíčních masáží a luxusním firemákem, nebo ho můžete strhnout svým nadšením, vizí, férovostí a zapálením pro to, co děláte – a on i ten luxusní firemák oželí. Tím nezískáte jen obchodníka, ale také partnera, který se pro vaši firmu zapálí a bude pro ni dýchat dnem i nocí. Já se svými klienty docházím k následujícímu:

  • Samozřejmě, že má obchodník za odvedenou práci dostat odměnu, která mu právem náleží, ale je to opravdu dnes ten hlavní bod, proč si vybíráme svou práci?
  • Opravdu chceme být velmi dobře placeni za práci, která nás nebaví, nenaplňuje a každou neděli už máme zkaženou, protože víme, že na dveře opět klepe mizerné pondělí a s ním celý pracovní týden? Jasně, že ne!
  • Každý rozumný obchodník si dokáže spočítat, že v práci, která ho baví, odvede mnohem více práce, a tím pádem dostane i mnohem lepší ohodnocení.

Přestaňte investovat peníze a čas do lidí, kteří nemají páru, o čem práce u vás je

Když jsem si našel první práci v obchodu, vůbec jsem nevěděl, co budu dělat a jak to bude probíhat. Ani po prvním pohovoru mi to stále nebylo jasné (i přes to, že mi to bylo celkem důkladně vysvětleno), natož abych věděl, jací budou mí kolegové, jaká je myšlenka společnosti a vůbec firemní kultura. Všechno to pro mě byla velká neznámá až do chvíle, kdy jsem nastoupil a strávil první den v práci. Předtím jsem absolvoval ještě další dva pohovory a zkušební půlhodinu, nežli první den vůbec přišel. Uvědomujete si, kolik je to stráveného času s úplně nejasným výsledkem, zda se mi bude ve firmě líbit? Neexistuje jiná cesta?

Já vím, že ano. Je to právě HR marketing, který dnes můžeme dělat mnoha způsoby. Články v novinách, reklamy na plakátech, text od stávajících zaměstnanců na kariérních stránkách. Jenže jak moc je tato reklama cílená? Opravdu tak oslovíte všechny potenciální obchodníky? Dnes také můžete využívat moderních komunikačních kanálů jako je Facebook, Instagram, Snapchat a jít s moderními trendy. Ať hodí kamenem ten, co nemá profil na alespoň jedné z těchto platforem. Možná pár kamenů přilítne, ale výjimka potvrzuje pravidlo.

Jakým způsobem akvizujete potencionální obchodníky vy? Neztraťte kontakt s moderními trendy a získejte odpovědi, jak na nábor obchodníků, v rámci bezplatné konzultace!

Domluvte si konzultaci

button baa konzultace

© 2024 imper.cz