Hledejte nové zaměstnance podle trendů pro rok 2016

28. 2. 2016 +

Jak na to?

Ať už si to chceme uvědomit či ne, lidé tvoří klíčovou hodnotu každé společnosti. V tomto roce můžeme směle říct, že je pryč doba klasického náboru. Statický inzerát a přístup k náboru jako k jednorázové marketingové kampani vám nepřinese tížený efekt ani v oblasti náboru, natož pak v oblasti budování firemního, zaměstnavatelského brandu, který se stává hybnou silou v plánování náborové strategie. Pokud chcete být v náboru nových zaměstnanců úspěšní, měli byste být moderní a začít pracovat s trendy současného období, které reflektují stav trhu práce. Pojďme si říct, jak na to.

Image of four successful business partners working at meeting in office.Group of business people discussing.They are working on a new project.

1. Mějte zajímavé kariérní stránky společnosti

Věděli jste, že kariérní stránky s video obsahem mají o více než polovinu více interakcí? Ano, je tomu skutečně tak. Kariérní stránky, ze kterých obchodník nezíská jasnou představu o své budoucí práci, ani o zaměstnavateli, nemají žádný smysl.

  • Pracujte s video formátem, představujte jednotlivé členy managementu, zveřejněte kariérní příběhy zaměstnanců. To vše vám výrazně usnadní cestu k novým zaměstnancům.
  • Rozhodně nepodceňte mobilní verzi kariérních stránek. Než však takové stránky vytvoříte, určitě se zamyslete nad skutečnou jedinečností společnosti, nad tím, čeho si cení zaměstnanci, kteří u vás setrvávají několik let, a čeho chce společnost opravdu dosáhnout.
  • Komunikujte skutečnost. Nevytvářejte marketingovou kampaň, která by v samotném důsledku byla kontraproduktivní. Lidé dnes hledají skutečnou hodnotu, vizi a misi společnosti.

2. Prezentujte se na sociálních sítích

Lidé dnes intenzivně sledují sociální sítě, skrze ně komunikují, jsou členy zájmových skupin. V tomto roce v souvislosti s využíváním sociálních sítí a jejich možnostmi vzroste i nábor, který bude těchto možností využívat. Udržujte tedy tempo, ať se o vás ví.

Základem je LinkedIn a Facebook, komunikujte život ve vaší společnosti. Než začnete komunikovat prostřednictvím sociálních sítí, určitě si předem rozmyslete strategii komunikace. Je důležité vědět, co bude obsahem, jaké informace máte k dispozici, co vás odlišuje od konkurence a jakým způsobem chcete informace publikovat. Použijte i vhodné fotografie a videa, třeba z firemních akcí.

3. Analyzujte spokojenost současných zaměstnanců

Když věnujete čas, energii a zdroje do kvalitní práce se současnými zaměstnanci, tak to má okamžitý efekt i na získávání nových zaměstnanců. Řada nových pracovních portálů už totiž pracuje s propojením na sociální sítě, kde zaměstnanci hodnotí své zaměstnavatele. Existují také servery, které přímo pracují s hodnocením zaměstnavatele. Člověk, který hledá novou práci, tohle vše sleduje.

Dbejte tedy na svá skutečná hodnocení, která v rámci společnosti nejsnáze získáte pravidelným dotazováním spokojenosti současných zaměstnanců. Provádějte pravidelné průzkumy spokojenosti a pracujte s výsledky v rámci budování interního brandu. Nakonec právě ten je následně důležitý pro samotnou komunikaci značky směrem k budoucím zaměstnancům.

4. Komunikujte s talenty

Máte například IT společnost a víte, že určité pracovní pozice budete obsazovat pravidelně v dlouhodobém časovém horizontu? Nejen v takovémto případě byste měli svou energii směrovat k dlouhodobé strategii práce s budoucími talenty. Na začátku této činnosti by mělo stát sledování trhu a chování vašich budoucích kandidátů, nejlépe prostřednictvím sociálních sítí. Lidé dnes oceňují interaktivní formu komunikace. Zabavte je prostřednictvím soutěží, které korespondují s požadovanou znalostí. Nebo je otestujte na klíčové dovednosti. Soutěž nebo test značně pozvednou váš náborový obsah.

5. Inzerujte s rozmyslem a efektivně

INDEED dokázal v Americe úspěšně porazit Monster – dlouhodobou jedničku na trhu. Proč? Lidé už jsou doslova otráveni množstvím statických inzerátů, které nemají jakoukoliv vypovídající hodnotu. Hodně času tráví na sociálních sítích a už pro ně přestává být zajímavý zaměstnavatel, který vyžaduje, ale vlastně nic zvláštního nenabízí. Lidé touží po pohledech do zákulisí společností, dostatku informací, rozhovorů. Pakliže tohle vše mají, nebojí se doporučit do společnosti i svého známého. Před samotným hledáním nových zaměstnanců si proto jasně nadefinujte pracovní pozici, zamyslete se nad tím, jakého člověka opravdu hledáte, a to nejen z hlediska požadavků na praxi a dovednosti, ale též s ohledem na firemní kulturu, komunikaci a samozřejmě osobnost. Teprve potom si chytře zvolte inzertní zdroje, které vám nejlépe pomohou se zacílením.

TIP: Kde jinde hledat obchodníky než přímo v největší obchodní komunitě v Česku BusinessAnimals.cz?