08. Říjen 2015
Už jsme si představili některé z online nástrojů, které obchodníkům pomůžou odchytávat příležitosti a lépe segmentovat klienty. Naposledy jsme si na příkladu firmy využívající program Leady.cz ukázali, že to zkrátka jde. Dnes se proto podíváme na konkrétní návod, jak takový nástroj zakomponovat do obchodního procesu a reálně ho využít v praxi.
To, že jsou nové poptávky pro byznys elementárně důležité, vám nemusíme připomínat. Je to prostě fakt, který je nutné nejen přijmout, ale také se jím řídit. Takže, jak na to? Jak mít neustále přísun nových kontaktů, ze kterých se může vyklubat nový zákazník, jenž u vás koupí a bude nakupovat? Cest je hned několik. Proč se ale vydávat těmi strastiplnými, které obnášejí zvednout telefon a naslepo někomu volat, když můžete zvolit postupy mnohem pohodlnější?
1. Web – brána k novým kontaktům
Začněme ale od začátku. Abyste mohli pozorovat, co se na vašem webu děje, musíte nejprve nějaký web mít. A když ho máte, musíte na něj umět přivést návštěvníky. To bývá občas ta pravá alchymie. Než se pustíte do samotného lovu potenciálních zákazníků, svěřte svůj web do rukou lidem, co znají slova jako SEO nebo PPC. Věřte, že to není seznam exotických nemocí, ale způsob, jak efektivně zvýšit návštěvnost na vašem webu.
2. A jdeme na to…
Web bychom tedy měli. Vrhneme se proto na obchod! Asi se budeme opakovat, ale s aplikací Leady nepotřebujete křišťálovou kouli, abyste zjistili, jaká firma navštívila váš web. Stačí Leady aktivovat, nasadit kód a je to. Ano, tak jednoduše. Pak už jen sledujete identifikované návštěvy v aplikaci nebo reporty, které vám chodí na e-mail.
3. Bod zlomu
Až sem se umí probojovat každý. Obchodní oddělení mají ale často zavedené procesy, do kterých těžko vkládat nové (natož digitální) prvky. Nasadit nástroje je jedna věc, ale jak se získanými daty pracovat dál a zvýšit obrat? K úspěšnému oslovení firmy už vám zbývá opravdu jen krůček. Pojďme se podívat, jak na to.
4. Třiďte a filtrujte
Předtím, než se vrhnete do oslovování potenciálních zákazníků, naučte se správně pracovat s filtry. Věnujte energii jen těm firmám, které jsou pro vás zajímavé. Filtrovat lze totiž dle zdroje, ze kterého firma na váš web dorazila (kampaně, vyhledávače, Facebook), dle produktu/služby, času stráveného na vašem webu, počtu zobrazených stránek, obratu či regionu.
5. Shromažďujte data na tom správném místě
Máte informační systém nebo CRM software, ve kterém pracujete s adresářem firem? Proč byste nemohli tuto databázi neustále rozšiřovat o další kontakty? V Leadech můžete využít API rozhraní a ukládat data do IS/CRM automatizovaně. Zjednodušíte tak práci sobě i celému svému týmu a budete se moci soustředit na to důležité – na získávání nových zákazníků a péči o ty současné.
6. Komunikujte!
Nabízejte potenciálním zákazníkům přesně to, co hledali na vašem webu. Co vám k tomu pomůže? Vhodná strategie. Identifikujte svého typického zákazníka. Než zvednete telefonní sluchátko, ujasněte si, jaké firmy jsou pro vás vhodné k oslovení. Kdo je pro vás ta správná relevantní osoba, kterou potřebujete v rámci firmy oslovit (jednatel, obchodní ředitel, někdo úplně jiný)? Co je cílem hovoru – objednávka, zaslání vzorku, otestování zboží či služby nebo schůzka?
7. Na startovní čáře
Už téměř saháte po telefonu? Ještě než to uděláte, položte pár otázek sami sobě. Podívejte se na celou nabídku očima zákazníka. Jste si opravdu jisti, že je nabídka vhodná právě pro něj? Jaký reálný užitek mu z přijetí vaší nabídky plyne? Máte něco, co vaše konkurence nemá? Něco, kvůli čemu by si měl zákazník vybrat právě vaše řešení?
8. Už jen pár tipů na závěr …
- Zjistěte si nejprve jméno člověka, se kterým chcete hovořit. Až bude volat do firmy, pak chtějte rovnou Martina Nováka k telefonu. Vyvolejte dojem, že se spolu již delší dobu znáte.
- Využijte možnosti doporučení nebo toho, že vás může někdo seznámit (aneb „teplý kontakt“ funguje lépe než „studený“).
- Nemá cenu sáhodlouze představovat firmu, jděte rovnou k věci. (Věděli jste, že na to, abyste zaujali, máte tak 20 s? Nepromarněte je zbytečným tlacháním o tom, jak jste na trhu již dvacet let a že jste firma s tradicí.)
- Pokládejte otevřené otázky, na které se nedá odpovědět stroze ANO/NE.
- Ujistěte se, že „mluvíte stejnou řečí“ – že vy rozumíte zákazníkovi a naopak.
Teď už máte vše potřebné, abyste slavili úspěchy. Napište nám do komentářů, jak digitalizace a online nástroje na lovení zákazníků fungují vám.
Ještě jste Leady.cz nevyzkoušeli? Tak to musíte rozhodně napravit.
Foto: cgeniuslife.com