27. Říjen 2015
Přáním správného obchodníka je stoupat na kariérním žebříčku, dostávat se ke stále zajímavější top klientele, vybudovat s ní dlouhodobý sofistikovaný vztah a posouvat podnikání na vyšší úroveň. K tomu je velmi potřebná nejen dobrá komunikace a co nejlepší osobní vystupování, ale i znalost těch správných míst, kde můžete obchodní partnery získat, případně kde na ně můžete zapůsobit a vyjednat obchod roku! Která to jsou?
1. Obchodní schůzka v dostihovém prostředí
Koňské dostihy vždy platily a stále platí za významnou společenskou událost, kterou nepohrdne ani Bill Gates. Právě proto jsou skvělým místem pro posunutí vašeho podnikání zase o krok dál.
Proč? Dostihy dodají jednání punc elitní záležitosti
Obchodního partnera můžete překvapit například pronajmutím dobře vybavené lóže, která zajišťuje klidnější a hezké prostředí, ve kterém se vám budou dobře sjednávat podmínky vaší spolupráce. Lóže navíc nabízí atraktivní výhled a náležitý komfort. V očích vašeho obchodního partnera tak stoupnete na ceně a budete působit sofistikovaně, stylově a vkusně.
Jak vyladit detaily?
Základem jednání na úrovni je dodržení dress codu, který je pro toto specifické prostředí samozřejmě předepsán. Správným oděvem vyjadřujete úctu k dostihu samotnému, ale také k vašemu obchodnímu partnerovi. Doporučujeme zvolit šedý oblek, košili s dlouhým rukávem a ladící kravatu.
Určitě se vyhněte krátkému rukávu košile, která je pod sako nevhodná, krátkým nohavicím a hnědému obleku. Nevkusná je také samotná košile bez kravaty, a to i v parném horku.
2. Luxusní podnik je klasika, na kterou se zapomíná
Obecně platí, že uspořádáte-li pracovní schůzku ve vaší kanceláři, dáváte tím obchodnímu partnerovi jasně najevo, kdo je tu pánem. Jste na své domácí půdě, cítíte se zde lépe, můžete si sám určit, jak dlouho na vás bude partner čekat.
Proč? Restaurace jako neutrální půda
Tuto nerovnováhu byste neměli dopustit, a proto je na osobní schůzku ideální prestižní a kultivovaná restaurace. Ukažte styl a pozvěte klienta do luxusního podniku. Volte nejlépe inspirující a kreativní místo, které bude ve vašem partnerovi podněcovat touhu s vámi spolupracovat a radost z toho, že vás vidí. V restauraci automaticky volíme tišší hlas, a proto se vám v takovémto prostředí bude snáze jednat o možných překážkách a problémech společného obchodování.
Jak vyladit detaily?
Co se týče alkoholu, řešení tohoto problému se můžete vyhnout ihned, a to pokud jste oba přijeli vlastním vozem. Bude-li vám však sklenička něčeho ostřejšího nabídnuta, neodmítejte ji. Přípitek většinou znamená jen symbolické zdárné sjednání a uzavření obchodu.
3. Společně na golf
Etiketa, která se při hraní golfu dodržuje, vrhá velmi dobré světlo na samotné hráče. Právě proto je společná hra golfu dobrou volbou, jak správně navázat obchodní kontakty a podpořit své podnikání. I zde však kromě dobrého vychování a vkusu musíte dokázat, že jste znalec, a být na hru dobře vybaven. Kvalitní a profesionální golfové vybavení a oděv o vás totiž při hře mnohé vypovídají.
Proč? Hrajete čestnou hru v příjemném prostředí
Vše ostatně dobře vystihuje obchodní ředitel reklamní agentury Hi Promotion Tomáš Pecník: „Obchodování při hraní golfu je příjemná věc. Krásně se projdete, hrajete čestnou hru se svým obchodním partnerem a popovídáte si nejenom o podnikání. Součástí těchto schůzek bývá zpravidla nějaký aperitiv před hrou, oběd a po hře káva nebo něco ostřejšího na oslavu radosti ze hry a uzavření spolupráce. S klientem se tvoří osobní vztah.“ Veškeré golfové vybavení pro vás i vašeho obchodního partnera můžete pořídit na stránkách profesionálního e-shopu Digital Golf.
Co se vyplatilo vám při sjednávání high-class obchodů? Letěli jste někdy s klientem do zahraničí nebo jste vyjednávali na nějakém VIP místě? Napište nám o tom v komentářích a inspirujte ostatní!
Foto: laowaiblog.com