29. Říjen 2014
Trocha party ještě nikoho nezabila, stejně jako nahlédnutí do technik, kterými se dokázal prodat proslulý gentleman a lev salonů. Omrkněte self promotion ve velkém stylu:
1. Buďte tématem konverzací
V dobrém i ve zlém – o kom se mluví, ten žije. Zvykněte si na to, protože pokud chcete být úspěšným obchodníkem, vždycky se najde někdo, komu se nezavděčíte. A koneckonců, i špatná reklama je pořád reklama. A jak se dostat lidem do hlavy (a potažmo konverzace)? Skvělými výsledky, jiným přístupem. A vůbec tím, že konečně vystoupíte z řady.
2. Objevte v sobě party animal
Uspořádejte večírek, networkingové setkání, neformální poradu či teambuilding. Kolegové ocení trochu zábavy a uvolnění, mohou vzniknout nové nápady a vazby. Vy sice budete mít práci s organizací, ale víte, kdo bude hrdinou večera? O kom se budou všichni bavit? No přece o vás! Takže zase, bod pro vás. Navíc tentokrát si vás asociují s dobrou náladou.
TIP: Nejste organizační typ? Choďte na party, kde znáte organizátora a užívejte si pozornosti lidí, kteří vás budou brát jako prodlouženou hvězdu večera. Výhody? Seznámíte se, aniž riskujete zničení drahého koberce a nedělní úklid bytu!
3. Vytvořte silnou emocionální vizi
Prakticky z ničeho dosáhl až k milionům. Jak to dokázal? Tím, že měl neuvěřitelně jasnou emocionální vizi o tom, kam jde. Chcete-li se někam dostat, logika a její racionální argumenty nepomůžou. Dům, peníze ani auto nevydrží jako motivace dlouho a zaseknou se na prvních překážkách. Zapojte do hry city (prostě si představte, jak se v autě vezete!) a získáte vnitřní motor, který vás bude hnát i těžkými časy.
4. Věřte, že jste stvořeni ke skvělosti
Gatsby věřil, že bude bohatý, úspěšný a dostane ženu svých snů již od dětských let. Jeho neochvějná víra podpořila jeho vizi a vyšvihla ho na vrchol. Jaký je váš obchodní talent? Pracovitost, i když to ostatní vzdali, kreativita, spontánnost, charisma, schopnost naslouchat? Důvěřujte svým silným stránkám.
„Protože sebejistota prodává, vy už nemusíte.“
5. Mějte plán
Gatsby si každý večer psal do deníku svůj to-do list na následující den. Budíček, jídla, schůzky, sport. Hodinu po hodině. Jedině tak měl jistotu, že neinvestuje čas špatným směrem, a každý den se posouvá blíž a blíž své vizi.
Text: Pavla Lokajová
Foto: Tcdailyplanet.net