7 pravidel úspěchu Garyho Vaynerchuka, #1 sales influencera současnosti

27. 6. 2016 +

Inspirace

Má čtyři křížky na krku, je excentrický, neustále nadává a pochází z Běloruska. Přesto válí Gary Vaynerchuk na YouTube víc než o polovinu mladší motivátoři a Amerika ho miluje. Jeho videa o salesu, businessu a sociálních médiích mají statisíce zhlédnutí. Není divu, byl jedním z prvních YouTube vlogerů vůbec (začínal s vinařskými vlogy, aby promoval firmu svého otce), natočil už přes 1 000 videí a svůj um tím vypiloval k dokonalosti. Dneska sociální média pro sales školí po celém světě, přednáší na konferencích a na kontě má bestseller na Amazonu. Na čem svůj úspěch zakládá? 

Gary_Vaynerchuk

  • Gary Vaynerchuk, 40 let
  • CEO a spoluzakladatel marketingové společnosti VaynerMedia s 5 000 zaměstnanci
  • Pochází z Běloruska
  • V dětství emigroval s rodinou do USA
  • Původně podnikal s alkoholem, zejm. s vínem v rodinné firmě otce, kde byl nejlepší, prémiový obchodník 
  • V roce 2009 vydal knihu Crush It! Why Now is the Time to Cash in on your Passion, která se během prvního týdne dostala na první místo bestsellerů na Amazonu.

1. Když chcete být anomálie, musíte se jako anomálie chovat

Skutečný úspěch v obchodě potká jen malé procento těch, kteří se nebáli jít svou cestou a makat. „Co do počtu jsou úspěšní spíš anomálie než pravidlo, a když chcete anomálie být, musíte se tak chovat,“ říká Gary, „přestaňte se učit všechno, co se učí ostatní, zdokonalovat se ve skills jen proto, že se to od vás očekává. Přestaňte se vzdělávat v oblastech, kde nechcete, jen abyste si odškrtli různé kurzy a školení. Zaměřte se na své silné stránky, protože takový unikátní mix jako vy nikdo jiný nemá.“

2. Svůj BRAND budujte po práci

„Dneska je moderní jít si za svou vášní, dělat, co vás baví. To je BLBOST!“ nechal se slyšet Gary, „já takhle ztratil zatraceně hodně peněz. Věc se má tak, že se tím málokdy hned zkraje uživíte. Buďte vděční, že máte job, který vás živí, a pilujte své řemeslo po práci, o víkendech. Když budete mít dost odhodlání a trpělivosti, jednou se to překlopí. Do té doby ale laskavě pracujte od 9 do 5.“

3. Podnikání je přítelkyně, na kterou není spoleh

Podnikání je prekérka. Vysoce riskantní kariéra, kdy jste často osamělí, vyčerpaní, ve stresu. Nevíte, zda se na něj můžete spolehnout. Vlastně víte, že ne. 95 % podnikatelských záměrů je odsouzeno k zániku. Je to jako přítelkyně nebo přítel, které nechcete,“ používá Gary trefný příměr. „Všechno záleží na tom, jak jste nastavení. Já jsem člověk, co tu bolest preferuje. Když jde něco těžce, probouzí mě to k životu. Jestli to máte podobně, podnikejte dál.“

4. Samotná myšlenka je sh*t – dokud ji nezrealizujete!

„Nápady nejsou nic. Každý má milionové nápady. Jen málokdo z nich ty miliony udělá,“ říká běloruský podnikatel. „Uber nepřinesl nic nového. Stejná služba se před 3 lety jmenovala Magic Cab, ale týpek, který ji provozoval, nezvládl exekuci. Uber neměl super myšlenku – ale uměl ji skvěle zrealizovat, a tak vyhrál.“

5. Storytelling prodává

„Lidi se rozhodují na základě emocí. Pokud porozumíte, co zákazník chce, a dokážete v nich prostřednictvím vyprávění příběhu přesně tuhle emoci vyvolat, máte closed deal. Takhle prodáváte, ať už v obchodě, nebo marketingu.“

6. Buďte hrdí na to, že neustále měníte názor

„Nepeskujte se za to, že neustále měníte názor nebo směr, neznamená to, že opouštíte, čemu jste předtím věřili. Naopak, tuhle schopnost adaptovat se na změny v sobě pěstujte. Je základem úspěšného podnikání,“ říká Gary a přidává historku z vlastního života: „Když jsem vedl otcovu firmu, dokázal se na mě vždycky nehorázně naštvat za to, že neustále měním názor. Třeba za mnou přišel a nadával, že před 3 měsíci jsem říkal, že Ricky bude náš nejlepší zaměstnanec, a teď ho sakra vyhazuju. Že jsem byl skálopevně přesvědčen, že šumivá vína půjdou na odbyt, a teď je vyhazuju z portfolia. No a co?! Tak měním názor! Trh se neustále mění a já jsem sakra rád, že se tomu chaosu umím neustále přizpůsobovat.“

7. Nenechte se rozhodit špatným dnem, nikdy není špatný celý

Určitě jste několikrát zažili takový den, ve které se jedna věc pokazila a zbytek dne podle vás nestál za nic. Podle Vaynerchuka špatné dny neexistují. Když mu špatně jde business, řekne si, jak má skvělé děti a že je rád za to, co má. Když má problémy doma, zaměří se na firmu a je rád, že tam vše vychází. Nedovolte, aby vám jedna špatná událost zkazila celý den. Nikdy není špatné všechno, nedovolte tedy jedné špatné událost vaše dne, aby vám ho zkazila celý.

Jak to máte vy? S čím nesouhlasíte? Taky nás zajímá, kdo je vaše sales inspirace – koho sledujete na YouTube, Twitteru, Instagramu nebo Snapchatu?

Foto: Huffingtonpost.com