Freelo šetří čas pro více jak 60.000 uživatelů, přidejte se k nim

28. Únor 2022

Měsíc únor jsme v Business Animals zasvětili time managementu, produktivitě a tipům jak být efektivnější obchodník či obchodnice. Bílé místo nám zůstává u aplikací, které firmám pomáhají organizovat práci. Zalovili jsme proto v českých vodách a oslovili zakladatele pardubického start-upu Freelo. Prozradili, jak jejich aplikace funguje, v čem se odlišuje od konkurence a jaké výzvy si team stanovil na tento rok.

Mohli byste nám službu/appku Freelo popsat? Jak funguje a v čem je nejvíc nejlepší?

Freelo je online aplikace, která pomáhá firmám a týmům efektivně organizovat práci a komunikovat. Na trhu projektových nástrojů jsme více než 7 let. V Česku máme 60.000 uživatelů a úspěšně konkurujeme zahraničním gigantům, jako je Trello, Asana nebo Basecamp. Kromě projektového řízení je Freelo skvělé v tom, že uchovává firemní know-how v procesních šablonách a umožňuje vykazovat práci a fakturovat. Freelo má všechny důležité funkce a přesto je natolik jednoduché, že se s ním každý rychle skamarádí. S organizací práce a komunikace v týmu pomáhá Freelo firmám jako Olympus, CZC.cz, FotoŠkoda, Kärcher a další.

Jak funguje prakticky a v čem je nejvíc nejlepší? Jednoduchost a všechny potřebné funkce na jednom místě. Členové týmu si můžou přiřazovat úkoly, měřit čas strávený na úkolech, nastavit rozpočet pro projekt, vykazovat práci a mít tak absolutní přehled.

Jak, kdy a proč Freelo vzniklo? Na která čísla jste nejvíce pyšní?

Hlavním důvodem vzniku Freela bylo, že nám samotným chyběl na trhu dobrý nástroj na řízení projektů a úkolů. Pár jsme jich vyzkoušeli, ale vždycky nám chyběla nějaká důležitá funkce, kterou jsme si sami interně doprogramovali. Tak jsme si řekli, proč to neudělat po svém od úplného základu. Karel Borkovec si vzal na starost vývoj, Honza Kulda se postaral o uživatelskou přívětivost a Karel Dytrych o byznys a marketing. V roce 2015 jsme Freelo vypustili do světa. Postupně se ke třem kapitánům přidávali další námořníci a dnes je Freelo posádka více než desetičlenná a stále se rozrůstá, stejně jako počet uživatelů Freela.

Freelo v číslech

  • Máme více než 60.000 registrovaných uživatelů.
  • Denně je v aplikaci 9.000+ lidí online.
  • Freelo pomohlo odbavit 4,5 milionu úkolů na 180.000 projektech.
  • Celkově uživatelé ve Freelu odpracovali přes 9.000.000 hodin. 

Jaké fuckupy jste museli překonávat? Co vás nejvíce naučilo a posunulo dál?

Velké fuck-upy se nám naštěstí vyhýbají, ale párkrát už jsme najeli na mělčinu, asi jako každá firma. Třeba hned v začátcích – původně jsme si mysleli, že Freelo budou používat hlavně freelanceři, ale brzy se ukázalo, že našimi zákazníky jsou spíš celé týmy, a tak jsme asi po dvou letech od založení Freela změnili směr. Povedl se nám ale takový zahraniční fuck-up – při prvním pokusu o expanzi do cizích zemí jsme zjistili, že nejsme stoprocentně připravení. Stálo nás to pár set tisíc, ale nakoplo nás to k důslednějšímu promyšlení všech kroků a teď se do toho pouštíme znovu a mnohem lépe. Co nás vždycky poučí, jsou nábory nových lidí do týmu. Po několikaleté zkušenosti už víme, že když necítíme 100% shodu po lidské stránce, není dobré za každou cenu člověka přijmout na palubu. Tohle zjištění nás stálo spoustu peněz, času a energie, ale troufáme si říct, že už se zlepšujeme. 🙂 

Máte zajímavou Case study, na které rádi demostrujete úsporu času v praxi?

Freelo je vlastně celé o efektivitě práce a time managementu. V průměru každému uživateli ušetří 30 minut denně. U desetičlenné posádky je to 100 hodin měsíčně, a to už rozhodně není málo. Freelo zjednodušuje týmovou spolupráci a komunikaci a zpřehledňuje tok informací. Týmy přesně vědí, kdo na čem pracuje, kolik času mu to zabralo a kolik to stálo peněz. Díky termínům u úkolů se nikdy na nic nezapomene. Zároveň je to taková zásobárna historie komunikace – když si nejste jistí, co se okolo daného úkolu nebo projektu řešilo a jak se to nakonec uzavřelo, stačí mrknout do Freela. To se hodí hlavně u klientské komunikace a spolupráce.

Jak konkrétně Freelo pomáhá v různých firmách, si můžete přečíst v referencích. Pravidelně vydáváme s našimi úžasnými uživateli také případové studie. Můžete se inspirovat, jak efektivně využívají Freelo třeba v agentuře Beneficio nebo jak ve FotoŠkoda díky Freelu organizují stovky workshopů anebo jak se e-shopu Rybízák.cz podařilo nalodit celý tým do Freela během týdne a efektivně v něm začít fungovat. Každá zpětná vazba nás posouvá dál a bereme ji opravdu vážně.

Zakladatelé Freela, zleva: Karel Dytrych, Karel Borkovec, Jan Kulda

Otázka, které se asi nevyhneme. Co Freelo a Korona? Byla pro vás přínosem nebo přítěží? Co vás naučila a jak vás posunula?

Vzhledem k tomu, že Freelo umožňuje týmům pracovat klidně z různých koutů republiky nebo světa, tak poptávka v době korony rostla. Firmy potřebovaly pracovat efektivně i na home office, takže přecházely do onlinu. Únor 2020 byl pro nás historicky vůbec nejsilnější. Potom jsme zaznamenali pokles růstu a od začátku roku 2021 se to ustálilo na číslech před pandemií.

Chtěli jsme ale začátky podivné coronavirové doby ulehčit firmám, které covid jakkoli zasáhl. Hodili jsme jim záchranné lano v podobě Freela na půl roku zdarma. Také jsme zjišťovali, jak naši klienti zvládají coronavirovou krizi a jak jim při tom Freelo pomáhá. O zkušenosti se podělili třeba námořníci z Yachters Baby.

I my jsme se částečně přesunuli na home office, ale protože s Freelem pracujeme dennodenně, nepocítili jsme v efektivitě spolupráce žádný velký rozdíl.

Jaké máte plány na tento rok?

Aplikaci neustále zlepšujeme, takže úkolů je pořád víc než dost. Pravidelně aktualizujeme roadmapu, kde se můžou všichni podívat na to, co chystáme a s čím mohou v následujícím roce počítat. Bereme to jako určitý závazek a snažíme se to opravdu plnit. Teď je to třeba úprava faceliftu celé aplikace nebo nasazení Ganttova diagramu. Takovým dlouhodobým a velkým plánem je rozšíření Freela do zahraničí, chceme ulehčovat práci třeba firmám v Německu, Polsku, Španělsku, Dánsku, Lotyšsku a několika dalších zemích.

Budete rozšiřovat tým? Koho aktuálně hledáte do posádky? Jak funguje sales ve Freelu a které leadové kanály využíváte?

S čím dál větším zájmem o naši aplikaci a s naší neustálou potřebou software vyvíjet, zlepšovat a šířit mezi nové týmy se rozšiřuje i náš námořnický tým. Nedávno jsme třeba doplnili marketingovou kajutu o copywriterku a dalšího markeťáka. Velké téma je hledání šikovných programátorů – dokonce jsme si udělali i průzkum, abychom zjistili, co je pro ně v práci nejdůležitější. Rádi bychom na palubě přivítali také posilu zákaznické linky a back office managera/ku. V souvislosti s expanzí do zahraničí hledáme Country managery pro všech 9 zemí (Polsko, Španělsko, Německo, Estonsko, Dánsko, Lotyšsko, Rumunsko, Maďarsko a Nizozemsko). No, čeká nás pěkně divoká plavba. 🙂

Ve Freelu dbáme na otevřenou firemní kulturu a work-life balance. Věříme, že pouze odpočatý a zdravý tým dokáže něco velkolepého. Takže každý člen týmu může tři hodiny týdně v pracovní době věnovat jakémukoli sportu, všichni máme polohovatelné stoly pro zdravá záda a psychickou pohodu udržujeme třeba společnými obědy, grilovačkami a pravidelnými hackathony.

Aktivní obchod jsme dosud neřešili, ale vůbec se tomu nebráníme, naopak. Pokud by se někdo chtěl přidat na palubu Freela a starat se o sales, určitě se nám může ozvat. Co se týče leadových kanálů, používáme hlavně Google Ads a Sklik na PPC reklamu, inzerci na Facebooku a Instagramu a staráme se o pravidelný e-mailing. Důležitou součástí je také WOM (Word of Mouth marketing).

Díky za rozhovor pánové! Přejeme hodně úspěchů a spokojených uživatelů.

Edit! Chcete naskočit do Freela jako důstojník/sales manager pro B2B? Chytněte příležitost za pačesy zde.

© 2024 imper.cz