Jak si zjednodušit papírování s aplikací Evernote

10. 11. 2014 +

Jak na to?

[velikost_textu]

Kancelář bez papírů. Mobilní správce poznámek. To vše je Evernote, hodně „vytuněný“ administrátor, kde můžete vytvářet to-do listy, archivovat faktury, ukládat webové stránky, skenovat vizitky nebo třeba sdílet poznámky s kolegy.

evernote2

Evernote funguje na iOS, Android i Windows Phone zařízeních, na PC i Mac OS, případně i ve webovém rozhraní. Díky tomu můžete své poznámky z jednoho účtu načíst i upravovat v podstatě kdekoliv. Základní verzi si můžete stáhnout zdarma, prémiová stojí kolem 5 € za měsíc. Veškerý obsah si můžete třídit do složek, a zároveň pomocí štítků, takže se v něm dá velice snadno vyhledávat.

 

Evernote je skvělý nástroj pro:

1. Snadné evidování zákazníků

S pomocí Evernote můžete snadno spravovat veškeré své poznámky a úkoly. Zároveň si můžete vést evidenci potenciálních i stávajících zákazníků a klientského servisu. Budete pak mít skutečně přehled a nestane se, že na někoho zapomenete jen proto, že jste si jeho jméno a kontakt zapsali jinam, než je pro vás obvyklé.

 

2. Zakládání všeho, co se vám normálně válí po stole

Výborně vám poslouží i pro archivaci dokumentů a účtenek, což opět může výrazně uspořit místo a zbytečný nepořádek. Nehledě na to, že v nich můžete velice snadno vyhledávat. Pokud pracujete v týmu, pak je Evernote výborným nástrojem ke sdílení pracovních poznámek.

 

3. Archivování veškeré administrativy na jedno jediné místo!

Jako absolutně největší výhodu ale vnímám to, že máte vše na jednom místě, což vás může výborně motivovat k práci. Alespoň u mě to funguje dokonale – jakmile Evernote otevřu za jakýmkoliv účelem (třeba kvůli archivaci fotografie etikety vína, které mi hodně chutnalo), vidím hned i to nejdůležitější, co musím v blízké době udělat.

 

Skenuje vizitky, zaznamenává schůzky a připomíná úkoly:

  • Nasypete do něj všechny momentální nápady a myšlenky, které jsou hodny zaznamenání, které můžete dále třídit a archivovat.
  • Vytvoříte to-do listy všech různých typů; od denní pracovní agendy, přes nové zákazníky k oslovení, až po věci k zabalení před odletem. Výborně poslouží check boxy, které lze přidat buď zkratkou Cmd (Ctrl) + Shift + T, nebo jednoduše kliknutím na symbol zaškrtnutého čtverečku na liště.
  • Naskenujete do něj každou vizitku, odpadá tak složité hledání v jejich záplavě. Šetříte tak životní prostředí i svou peněženku. Evernote totiž umí analyzovat text na obrázku a vyhledávat v něm (u vizitek s méně obvyklým písmem jen v rychlosti přepíšu všechny důležité údaje do předvyplněných kolonek)
  • Evidujete v něm zákazníky i kontakty, které s koupí stále váhají, ale neřekli jasné ne.
  • Uchováte v něm obrazové nebo zvukové záznamy, včetně důležitých dokumentů
  • Vytváříte si připomínky (remindery) atd.

K čemu Evernote využíváte vy? Sdílejte s námi vaše postřehy na Facebooku.

 

Text: Matouš Vinš

Foto: Evernote.com

[/velikost_textu]