Jak vypadá den obchodnice se sny? „Necítím se jako prodejce, pro zákazníky jsem partnerem,“ říká Eva Hrušková

25. Květen 2017

Setkání s Evou, bylo pozitivně dobíjející a plné rad ohledně zákaznického přístupu. Byl to jednoznačný highlight týdne nejen proto, že rozhovor probíhal v příjemném prostředí zdravého spánku, ale především šlo o setkání s milým kolektivem, který je pyšný na svou značku. Eva, které je 44 let a která zažila dlouholetou praxi ve finančnictví, si místa „mezi postelemi“ velmi cení a pokládá ho za svou nejlepší pracovní zkušenost. Po 3 měsících od přijetí patří mezi obchodní špičku, a to především díky propracovanému systému vzdělávání: „Vzdělávací systém je naše velká chlouba, z našich lidí jsme schopni za 3 měsíce udělat obchodní TOP STARS“ říká manažer Ondřej Bacík. Kolik si může obchodnice se sny vydělat? A co je za tím, že tak miluje svou značku?

prospanek2

  • Eva Hrušková, 44 let
  • Společnost: ProSpánek SE
  • Pozice: Obchodní poradce
  • Studovala na SOŠ zaměřené na ekonomiku, účetnictví, právní nauku, marketing a management.
  • Pracovala přes 15 let ve finančnictví, ale nebojí se ani práce na volné noze jako OSVČ.
  • Eva je velmi aktivní, hraje volejbal, lyžuje, plave, cestuje. Miluje sledovat fotbalová, hokejová klání a turistiku. Nicméně, jako správná žena, občas ráda lenoší a klábosí u kávy s kamarády.
Od prvního setkání s Evou jsem přemýšlela, na čem vlastně spím a že to není žádný výskok… Je načase si pořídit pořádnou postel!
Od prvního setkání s Evou jsem přemýšlela, na čem vlastně spím a že to není žádný výskok… Je načase si pořídit pořádnou postel!

 

hledáme obchodníka

Hned ze startu na slovíčko s obchodním manažerem pro ČR Ondřejem Bacíkem…

Kolik máte poboček? V České republice 20, celkem 40. Ostatní jsou na Slovensku a v Polsku. Plánujeme expanzi do Maďarska.

Konkurence? Co se týče kvality produktů a kvality lidí, tak si myslím, že jsme nejlepší. Snažíme se sledovat vývoj v obchodu, trendy, co funguje, na co lidi reagují, abychom konkurenci předběhli.

Portfolio? Máme vše, co se týče spánku, co ho může zlepšit. Postele, rošty, matrace, polštáře, přikrývky, vůně do ložnice, prostěradla. Na spaní má největší vliv matrace, polštář a rošt. Postel je jen hezká schránka.

Potenciál? Expanzi musíme brzdit, protože nám jde především o kvalitu lidí, kteří budou produkty prodávat. Další prodejny budeme otvírat až s dalšími kvalitními lidmi. Potenciál je takový, že bychom mohli tento měsíc otevřít 10 obchodů, ale otvíráme pouze dva. Naše značka je o kvalitě. Plánujeme se ale dostat za hranici 200 prodejen.

Zákaznický přístup? U nás je to alfa a omega. Je jedno, zda si koupíte něco za pět set nebo utratíte půl milionu, pokaždé musíte dostat servis jako VIP. Naši obchodníci nerozumí pouze produktu, ale ví, jak funguje spánek, ví, co je na trhu, umí to srovnat. Umí hledat řešení pro zákazníky, ptáme se jich, jaký žijí život, zda mají zdravotní problémy, jaké mají povolání.

Domluvte si konzultaci

Koho hledáte? Hledáme iniciativní akční lidi, kteří nepojedou v zajetých kolejích, budou přemýšlet z různých úhlů pohledu, budou přicházet s nápady. Musí mít vystupování a emoční inteligenci.

Motivační systém? Lidem garantujeme určitou nadstandardní mzdu už po první 3 měsíce během zaškolení, když si vydělají víc, ihned berou provize jako ostatní. Provizní systém je nastaven na % z prodeje produktu.

Kolik si u vás obchodník vydělá? V Praze se bavíme o 35–60 000 hrubého, máme ale obchodníky, kteří jsou schopní to překonat, nelimitujeme je.

[leads_ id=“100424″]

 

… a co na to říká obchodnice Eva Hrušková?

O ProSpánku říká, že je pro ni tou správnou cestou, navíc po 3 měsících patří mezi obchodní TOP STAR. Co za tím je? „Necítím se jako prodejce, ani jako obchodník, jsem partner. Hledám správné řešení primárně pro zákazníka. Samozřejmě z toho má dost i společnost, ale zákazník hraje prim. Chci, aby se k nám a za mnou vraceli, to je můj hnací motor.“ Což je mimochodem skvělá byznys rada!
O ProSpánku říká, že je pro ni tou správnou cestou, navíc po 3 měsících patří mezi obchodní TOP STAR. Co za tím je? „Necítím se jako prodejce, ani jako obchodník, jsem partner. Hledám správné řešení primárně pro zákazníka. Samozřejmě z toho má dost i společnost, ale zákazník hraje prim. Chci, aby se k nám a za mnou vraceli, to je můj hnací motor.“ Což je mimochodem skvělá byznys rada!

„Důležitá byla osobní zkušenost s výrobky ProSpánku. Věděla jsem, že jsou kvalitní, to mě přesvědčilo“

Evo, celý život se pohybujete ve finančnictví, co vás přivedlo do ProSpánku?

Společnost ProSpánek znám víc než 10 let. Dospěla jsem do fáze, kdy jsem aktivně hledala změnu, a protože mám ráda spánek, tato příležitost byla jasnou volbou. Jsem ve věku, kdy nekývnu na každou příležitost, chci být spokojená, být přínosem pro společnost. Začala jsem se informovat a navíc jsem měla zkušenost s jejich výrobky a věděla jsem, že jsou velmi kvalitní.  

Cítím velké nadšení, jak to celé probíhalo? Jaký byl pohovor?

Pohovorů jsem již zažila mnoho, ale tady to bylo nečekané, příjemné, vedené formou hry. Žádný stres a tlak. Věnovali se nám 3 hodiny, snažili se nás odblokovat tak, abychom se jako na pohovoru necítili, což se jim i povedlo. Myslím, že se tak nejlépe pozná, kým skutečně jste, bez zbytečné masky a křeče. Od první chvíle jsem cítila, že o tohle místo velmi stojím a že to je přesně to, co chci dělat a co mě bude naplňovat.

Eva Hrušková - ProSpánek (2)

„I ti nejúspěšnější mají stále školení, je to nekonečný růst“

Vaše první dny po nástupu?

Přišla jsem vystrašená z nového prostředí, na prodejně jsem nikdy neprodávala. Obavy vzaly po pár minutách za své, neměla jsem na ně čas. Ihned po nástupu mi předložili týdenní plán školení, k dispozici jsem měla školicí materiály, videa, podporu v podobě back-officu. ProSpánek klade velký důraz na zaškolení a podporu svých lidí, chce z nich mít profesionály. Skvělá je neustálá zpětná vazba a stínování.

Jaké to bylo vaše poprvé na prodejně?

Cítila jsem se jako malá holka, když jde do první třídy ☺. Ale byla to akce, bylo to skvělé, nebylo uhnutí, rozproudila se obchodní krev. Samozřejmě jsem tápala, ale kolegové mi byli kotvou. Pak už to šlo samo, byl to krásný den, na který ráda vzpomínám.

„Musíte mít jistotu, že neříkáte něco, co není pravda. Radši jsem vždy otevřeně řekla, že jim zavolám kolegu“

Co se od té první chvíle změnilo?

Musíte mít jistotu, že neříkáte něco, co není pravda. Radši jsem vždy otevřeně řekla, že od toho jsou tu jiní profesionálové a zkušení kolegové mne rádi podrželi. Jsme inovativní a vycházíme s mnoha novinkami, takže se máme stále co učit.  Někdy mám pocit, jako bych stále prožívala svůj první den, protože nestojíme na místě, ale stále jdeme vpřed. Díky podpoře cítím posun, předtím jsem si nevěřila.

Je něco, co se prodává nejlépe? „Všechno, nemůžete selektovat, to nejde. Baví mě, že musíte být kreativní. Přijde zákazník, který má svůj sen, představu, kterou musíme umět skloubit s realitou. Tam nastupuje odbornost obchodníka, někdy třeba předěláme design celé postele.“
Je něco, co se prodává nejlépe? „Všechno, nemůžete selektovat, to nejde. Baví mě, že musíte být kreativní. Přijde zákazník, který má svůj sen, představu, kterou musíme umět skloubit s realitou. Tam nastupuje odbornost obchodníka, někdy třeba předěláme design celé postele.“

„Nechceme na prodejně nic vyumělkovaného, hlavně žádné muzeum!“

Chápu to tak, že musíte mít cit jak s představami zákazníka naložit, být designéry…

Ano, staráme se i o expozici. Naši designéři nás pravidelně školí, jak to má vypadat, aby to bylo úhledné, aby to oslovilo, aby se člověk cítil dobře. Nic vyumělkovaného, do čeho by se člověk bál lehnout, žádné muzeum. Potřebujeme, aby si u nás chtěli lehnout, jinak si svou vysněnou postel nevyberou. Pro zákazníky je to příjemné zjištění, že si postel mohou zkusit. Je to hodně o psychologii, ve které nás firma také vzdělá.  

Nějaké tipy/triky, jak na zákazníka?

Trikem bych to nenazvala, ale důležité je naslouchat a mít trpělivost. S jedním zákazníkem strávím klidně 3 hodiny, potřebuji ho uvolnit, odbourat stres a získat si jeho důvěru. Zjistit, co doopravdy chce. V rámci vzdělávání máme trénink na to, jak poznat optimální řešení, třeba podle toho, co zákazníka bolí. Pokud si chtějí udělat srovnání a jít se podívat jinam, poradíme jim, čeho si mají všímat. Věnujeme se jim, i když nic nekoupí a zákazníci se vracejí.

Takzvaná tutovka v podobě konkrétní cílové skupiny v tomto byznysu nefunguje „Věková kategorie nehraje roli, chodí sem lidi od 20 do 80 let a výš. Někdy hledají jen inspiraci, ale 99 % odchází s vizitkou, nabídkou a kontaktem.
Takzvaná tutovka v podobě konkrétní cílové skupiny v tomto byznysu nefunguje „Věková kategorie nehraje roli, chodí sem lidi od 20 do 80 let a výš. Někdy hledají jen inspiraci, ale 99 % odchází s vizitkou, nabídkou a kontaktem.

„Primární je si uvědomit, že ten důležitý sedí naproti vám, a to je zákazník“

Co pro vás bylo největší obchodní výzvou?

Nejtěžší je, jak k tomu sami přistupujete. Když si řeknete, že to těžké je, tak to těžké bude. Mám opačný přístup a výzvy vyhledávám. Asi nejtěžší pro mě bylo naslouchání. Všichni chceme být spíše posloucháni ☺. Primární je si uvědomit, že ten důležitý sedí naproti vám. Musíme najít společné řešení. Přistupuji k tomu tak, že nepracuji, i když jsem na směně. Dávám svým zákazníkům své soukromé číslo a konzultuji s nimi, kdykoliv potřebují.

Teď jedna záludná. Co všechno z ProSpánku máte?

Matrace, lůžkoviny a chystám se na lepší matrace a rošty. Když si něco otestujete a víte, že je to skutečně tak, jak slibovali, produktu a značce věříte. Navíc jsem na sebe pyšná, že ty rozdíly dnes již poznám. Vedení obchodníky podporuje v tom, aby naše nejlepší produkty měli doma. Když to máte vyzkoušené, máte k tomu vztah.

V ProSpánku myslí opravdu na všechno a k dispozici je i kniha zákazníků, kam mohou zapsat svůj zážitek a zpětnou vazbu. Víme, že nejoblíbenější kritikou je ta negativní, v knize jsem ji ale hledala marně.
V ProSpánku myslí opravdu na všechno a k dispozici je i kniha zákazníků, kam mohou zapsat svůj zážitek a zpětnou vazbu. Víme, že nejoblíbenější kritikou je ta negativní, v knize jsem ji ale hledala marně.

Ze všech informací je jasné, že kdo se chce bavit prací, tuhle příležitost by neměl minout. A vzkaz od Evy pro potenciální obchodníky?

Je tu příjemné prostředí, krásný a kvalitní sortiment. Pokud se chcete posouvat a vydělávat zajímavé peníze, není jediný důvod, proč nebýt u nás. Já jsem velmi spokojená a toho rozhodnutí nelituji. Těším se na nové kolegy.

[leads_ id=“100424″]

 

Foto: Čestmír Jíra

© 2024 imper.cz