11. Duben 2017
Ve Zlínském kraji je E.ON jednou z nejsilnějších firem v oblasti energetiky. Rozhodli jsme se proto vyzpovídat tři obchodníky, kteří chápou obchod jako pomoc klientům. Potkáváme se ve Zlíně a dobrá nálada, přátelství a zdravá soutěživost mezi muži jde cítit. „Máme i pracovní WhatsApp, kde řešíme úplně všechno.“ Obor energetika není pouze o prodeji elektřiny a plynu, ale v dnešní době je největším problémem chování konkurenčních firem ke klientovi. Co vše nám pánové prozradili a jak funguje pobočka v Uherském Hradišti?

- Společnost E.ON
- Skupina E. ON je tradičním partnerem v české energetice. Dodává do domácnosti elektřinu a zemní plyn. Nejvíce působí v jižních Čechách a na jižní Moravě. Energetická skupina E.ON zásobuje elektřinou 1,5 milionu zákazníků a plynem 230 tisíc zákazníků. Je členem organizací odpovědných firem. Jeden z pilířů odpovědného chování vůči zákazníkům je Etický kodex.
Pokud chcete dělat obchod jinou formou a pomáhat lidem, E.ON je správně místo. Poznejte kluky osobně. Právě hledají kolegy pro Ústecký, Karlovarský a Plzeňský kraj!
[leads_ id=“83624″]
„Podomní prodej neděláme. Občas se stalo, že na vás lidé zavolali policisty nebo vypustili psy“
Jakub Tománek spolupracuje se společností E.ON od roku 2012. První rok pracoval pro zprostředkovatelskou agenturu jako podomní prodejce. „Byla to hrůza, nikdo si nedokáže představit, co to je chodit od dveří ke dveřím a zvonit. Jednoho dne mi klient řekl, že už má domluvenou schůzku se zástupcem z E.ON po telefonu. To se mi líbilo a manželka mě přihlásila na obchodníka pro Zlínský kraj. Výhodou je, že máme v okrese kontaktní místo a E.ON je mezi místními známou značkou. Snadněji se to prodává.“
E.ON vytvořil pro klienty projekt Obchodních partnerů, se kterými spolupracuje napřímo bez dalších zprostředkovatelských agentur. „Nechodíme dům od domu a nesnažíme se prodat za každou cenu a mít co nejvíc prodaných smluv za měsíc. Nejdřív lidem zavolá call centrum a přesně nám operátor domluví, kdy je navštívíme a co s nimi budeme řešit.“
„Konkurence sice taky volá zákazníkům předem, ale do telefonu neposkytne úplné informace. Potom tito obchodníci dojedou na schůzku a nutí klienty podepsat úplně něco jiného!“
„My přijedeme ve smluvený termín, řekneme jim, kdo jsme a proč za nimi přijíždíme. Spočítáme, namodelujeme a ukážeme možnosti a dáváme jim čas na rozmyšlení. Za pár dnů se jim ozveme sami, zda se již rozhodli, nebo za námi přijdou často na pobočku.“

„Od té doby, co máme obchodní místo, se nám zvedla čísla o 20 %. Jde vidět, že si lidé už na obchodní místo zvykli“
Prosadit se v oboru energetiky je čím dál těžší a těžší. Trh už je přesycený. „Proto děláme tuto službu jinak. Kromě toho, že se snažíme lidem pomoci, máme i přímo obchodní místo E.ON v Uherském Hradišti. Doba se mění a zákazníci už nechtějí, aby obchodníci chodili k nim domů. Pobočka slouží pro ně, aby věděli, kam se můžou obrátit.“
Společnost E. ON se jako jedna z mála firem hlásí k Etickému kodexu. Bohužel Etický kodex není povinný, a proto ho někteří konkurenti nemusí dodržovat. Nejčastější případy jsou, že konkurence neřekne klientovi, kdy mu končí smlouva. Klient sepíše na tuto společnost stížnost a nic se neděje. Firmy se dokonce chovají i tak, že nechtějí pustit klienty a vyhrožují, že v případě neprodloužení smlouvy hrozí velká pokuta. „Těšíme se dne, kdy budou muset všechny firmy Etický kodex dodržovat!“

E.ON neřeší pouze slušné chování k zákazníkům, ale snaží se i vést klienty k šetrnosti životního prostředí. Pořádá různé ekologické soutěže, pomáhá lidem vyřizovat dotace na nákup elektromobilu či kotle.
„Nepotřebujeme komerční reklamy. Nejlepší reklamou je ‚jedna paní povídala‘“
Jak vypadá jejich běžný týden v E.ON? „Je to hodně individuální. Pokud zrovna nejsme v terénu, tak řešíme na pobočce nebo doma administrativu. Většinou máme v průměru 5 schůzek denně. O víkendu se snažíme trávit čas s rodinou. Nejméně práce máme před Vánoci. Někteří z nás si dávají 3 týdny dovolené. Zato v lednu máme jednu schůzku za druhou. Z 99 % řešíme domácnosti, větší firmy má na starost interní oddělení v E.ON. Nejlepší reklamou je pro nás doporučení od stávajících klientů. Klienty nám převážně navolávají call centra nebo máme doporučení přímo od spokojených zákazníků.“

Nováčci mají velkou podporu hned od začátku. Kromě dvoudenního školení s nimi ze začátku jezdí teamleader a pomáhá jim na schůzkách. „Nejdůležitější je pochopit, že jsme tu pro naše klienty a snažíme se jim ušetřit peníze.“ Pokud si náhodou nebudou vědět rady, zvednou telefon a zavolají zkušenějšímu obchodníkovi.
Nejlepší business rada, kterou dostali?
Podle Vlastimila Truxy jsou to:
- Být milý a mluvit pravdu.
- Neslibovat to, co nedokážu splnit.
- Nedělat nic na poslední chvíli.
„Správný obchodník by se měl podle nich řídit a vždy vše dělat pro klienty. Já se podle nich řídím, a proto jsem jeden z nejúspěšnějších obchodníků, kteří spolupracují s E.ON.“
Jaký vzkaz má naše silná mužská trojka pro obchodníky, kteří mají zájem vyzkoušet sales pro E.ON?
Pokud chcete dělat obchod jinou formou a pomáhat lidem, E.ON je správně místo. Poznejte kluky osobně. Právě hledají kolegy pro Ústecký, Karlovarský a Plzeňský kraj!
[leads_ id=“83624″]
Foto: Barbora Gajová