CEO Dropboxu Drew Houston: „Obklopujte se správnými lidmi. Já jsem díky tomu vybudoval firmu o hodnotě 10 mld. $

2. 10. 2016 +

Inspirace

Kvalitní studium není radno podceňovat. Na druhou stranu, být absolventem nejlepší univerzity z vás automaticky nedělá úspěšného podnikatele. Přestože Drew Houston vystudoval informatiku na prestižní univerzitě MIT v USA, svůj úspěch nepřikládá svým zkušenostem získaných na univerzitě. Dle něj je mnohem důležitější to, jakými lidmi se obklopujete. Firmu Dropbox, která dnes dosahuje hodnotu 10 miliard dolarů, by nikdy nevybudoval, kdyby na univerzitě nepotkal Arashe Ferdowise. A také doporučuje držet se pár základních pravidel, kterými se řídí úspěšní lidé. Jaké to jsou?

pan_drewhouston_32290

  • Drew Houston, 33 let
  • Spoluzakladatel a CEO cloudové úschovny souborů Dropbox
  • Vystudoval informatiku na MIT (Massachusetts Institute of Technology)
  • Před založením Dropboxu pracoval na několika dalších startupech, s žádným z nich ovšem neprorazil
  • Internetovými magazíny Business Week a Inc.com byl jmenován jedním z top 30 podnikatelů pod 30 let
  • Dropbox založil s blízkým kamarádem z univerzity
  • Mezi investory společnosti jsou například Bono nebo The Edge z legendární irské kapely U2
  • V současné době má Dropbox hodnotu 10 miliard dolarů a je dostupný v 17 jazycích

1. Obklopujte se těmi správnými lidmi

Jedno z pravidel, kterými se Drew Houston řídí, je obklopovat se správnými lidmi. Jak sám zdůrazňuje: „Jste průměrem pěti nejbližších přátel, takže se snažte být v prostředí, které z vás dostane to nejlepší.“ Tvrdí, že by nikdy nebyl tam, kde je nyní, a nikdy by nezaložil Dropbox, kdyby na univerzitě nepotkal Arashe Ferdowsiho. Oba dva toužili založit vlastní společnost a jejich společný zájem o technologie je postupně dostal až k založení Dropboxu. Proto je velmi důležité vybírat si, s kým trávíte svůj čas. Správní lidé vás dokážou inspirovat a motivovat v tom, posouvat se dál.

TIP: Pokud máte pocit, že vás vaše okolí dostatečně nemotivuje, navštivte zajímavé akce pro obchodníky, kde potkáte lidi stejné krevní skupiny. Případně rovnou můžete dorazit na některý z MeetUpů BusinessAnimals.cz! Nejlepší akce pro obchodníky v říjnu.

button registrace obchodnika transparent

2. Strach je největším zabijákem našich snů

Když bylo Drew Houstonovi 24 let, na internetu si přečetl, že většina lidí žije průměrně 30 000 dní. Tahle informace mu změnila život a způsob myšlení. Přestože se toto číslo zdá jako obrovské, Houston si uvědomil, že více než čtvrtinu života má pravděpodobně už za sebou. Došlo mu, že není čas ztrácet čas a že je důležité, aby se „každý den počítal“. Proto začal konečně žít naplno. Začal dělat věci, kterých se dříve bál, a přestal čekat na to, až na ně přijde ten „pravý čas“. Díky tomuto přístupu vybudoval společnost, která má dnes hodnotu 10 miliard dolarů.

Přestože spousta z nás touží po věcech, které bychom rádi dělali, často si vytváříme výmluvy, proč to nejde. Chcete začít podnikat, ale bojíte se, že na začátku nebudete dostatečně vydělávat? Domluvte si v práci poloviční úvazek a zbytek času věnujte rozjezdu svého businessu. Sníte o kariéře top obchodníka, ale nevíte jak na to? Oslovte obchodníka, kterého obdivujete, a požádejte ho o pár tipů na začátek. Možná vám to nevyjde napoprvé, ale v případě, že nikdy nic nezkusíte, nikdy se nedostanete o krok dál k vašemu cíli.

3. Posedlost je nejlepší motivace

A jaká je hlavní zásada, které se Drew Houston drží na cestě za úspěchem? Teorie tenisového míčku. „Symbol tenisového míčku používám kvůli svému psovi. Vždy má na tváři posedlý výraz, když mu hodím míček. V tu chvíli nemyslí na nic jiného a jde jen za svým cílem.“ Všichni nejúspěšnější lidé a nejúspěšnější podnikatelé jsou posedlí řešením nějakého problému, na kterém jim opravdu záleží. Chcete se i vy stát opravdu úspěšným? V každé práci nebo činnosti najděte něco, co vám nedá spát. Nemá smysl prodávat produkt, který vás nebaví. Pokud už práci snů máte, snažte se neupadnout do stereotypu. Pravidelně si nastavujte vysoké cíle, třeba si každý týden vyberte jednoho významného klienta, kterého byste chtěli oslovit. Snaha dosáhnout na tuto zakázku vám zaručeně zvedne adrenalin do požadované hladiny.

Chodíte pravidelně na networkingové akce, abyste poznali zajímavé lidi z vašeho oboru? Nebo spíše preferujete náhodná seznámení?