Novinka mezi přepravními službami: Na čem stojí sales model DeliBarry?

20. 9. 2015 +

Aktuálně

Mezi kurýrními službami se od května nově objevila i společnost DeliBarry, která zaplavila česká média masivní reklamní kampaní, láká na cool vizuály, nový přístup a oproti ostatním dopravcům nabízí mnohonásobně nižší ceny. Jak se jí to povedlo a co svým zákazníkům nabízí? Plni zvědavosti jsme vyzpovídali jejího spoluzakladatele Robina Holešínského.

delibarry1

Společnostem PPL, DHL a dalším klasickým dopravcům roste konkurence. Nejedná se sice o první projekt, který se s takovým zaměřením objevil na českém trhu, ale DeliBarry má značný potenciál, navíc jeho velké plus je doprava zásilek i do světa. Navíc, jak říká Robin Holešovský: „Jsme schopni doručit kamkoliv rychlostí světla a s péčí, jako by byl balík náš vlastní.“ Na podobně chytlavé rétorice staví DeliBarry i v kampaních.

Sales model: Jak to, že je DeliBarry tak levný?

DeliBarry díky smlouvám s přepravci nabízí službu mnohonásobně levněji, než kolik stojí přímo u přepravních společností. Proč služba vznikla a jak těžké je vstoupit na trh s už zaběhlými dopravci? „Služba vznikla především kvůli velmi omezené možnosti, co se týká expedice balíčků do zahraničí. Člověk v podstatě nemá možnost balíček pohodlně poslat, pokud nechce utratit majlant za přepravní společnosti typu DHL. My mu tuto službu nabídneme výrazně levněji, navíc s přidanou hodnotou v podobě lepšího uživatelského zážitku,“ vysvětluje Robin Holešínský. „Dopravce nebereme jako přímou konkurenci, ale jako partnery. Naší hnací silou je inovace jejich stávajících služeb, kterých je v korporacích velmi těžké dosáhnout. To je naše přidaná hodnota pro zákazníka.“

delibarry2

Služba je vytvářena tak, aby bylo pro zákazníka objednání co nejjednodušší a nemusel vytáhnout paty z domova. Stačí objednat a zaplatit online, v domluveném čase si od vás kurýr zásilku převezme, balík putuje na místo určení, kde jej opět převezme kurýrní služba a dopraví jej adresátovi. „Aktuálně jsme na začátku, ale rádi bychom, aby náš algoritmus vždy vybral co nejvhodnějšího přepravce s ohledem na požadavky zákazníka,“ dodává Robin Holešínský.

delibarry5

Růst společnosti: Za 4 měsíce vyexpedoval DeliBarry už 2 500 balíčků

Služba aktuálně běží cca od května a za tu dobu již vyexpedovali téměř 2 500 balíčků a každý měsíc rostou ve stovkách procent. Služba je zatím zaměřena na ČR, největší objem tedy tvoří zásilky po Evropě. V dohledné době je však plánováno spuštění minimálně dalších dvou trhů: Slovenska a Polska. Vyplatí se jim to vůbec? „Vyděláváme na výhodných smlouvách, které máme s dopravci uzavřeny. Za nimi stojí dlouhé roky vyjednávání. Je důležité mít dostatečné objemy, abyste mohli získat výhodné ceny. Bez těch i sebelepší obchodník nedosáhne požadovaných výsledků. My jsme těchto objemů dosáhli díky importům z Číny a našim e-commerce projektům. Samotná jednání už probíhala v přátelské náladě, jelikož s většinou obchoďáků jednotlivých přepravek se již nějakou dobu známe,“ prozrazuje Robin Holešínský.

delibarry3

Blízká budoucnost: stavba obchodního týmu a první Vánoce

DeliBarry zatím klasické obchodníky nemá, ale plánují nový projekt, v jehož rámci chtějí službu nabízet do firem. „Službu chceme směřovat dvěma směry: na koncové a firemní zákazníky. Těm koncovým chceme nabídnout především nekomplikovanou službu za dobré peníze. Co se firemních zákazníků týče, zde bychom chtěli pomoci především menším firmám a e-shopům, které by chtěly oslovit zákazníky i za hranicemi ČR. U B2B zákazníků jsme si samozřejmě vědomi, že je pro ně rozhodující cena, a proto jim nabídneme individuální slevy na základě jejich obratů,“ uvádí Robin Holešínský. K budování obchodního týmu by mělo dojít na začátku příštího roku.

delibarry4

DeliBarry čekají první Vánoce, od kterých zatím nevědí, jak velký obrat mohou čekat, ale mají do té doby velké plány: „Rádi bychom ještě systém vylepšili tak, abychom automaticky předcházeli problémům, které např. vznikají s nespolehlivými kurýry. A to za pomoci tzv. Big Data, která aktuálně spíše sbíráme,“ prozrazuje letošní vizi Robin Holešínský.

Nejtěžším balíkem byly peněženky z Číny, nejkurióznějším požadavkem přeprava myší

  • Nejvzdálenější země, kam jsou schopni doručit: Nový Zéland (doručení do 72 hod. od vyzvednutí)
  • Nejvzdálenější země, kam již doručili balík: Čína
  • Nejtěžší zásilka: 143 Kg – balík z Číny s peněženkami
  • Nejoblíbenější destinace zásilek mimo ČR: Velká Británie
  • Nejčastěji posílané zboží: oblečení, různé potraviny s dlouhou trvanlivostí, vzorky různého zboží
  • Nejkurióznější balík: Někdo chtěl přepravit laboratorní myši, ale přeprava zvířat je zakázána. 🙂