20. Září 2015
Mezi kurýrními službami se od května nově objevila i společnost DeliBarry, která zaplavila česká média masivní reklamní kampaní, láká na cool vizuály, nový přístup a oproti ostatním dopravcům nabízí mnohonásobně nižší ceny. Jak se jí to povedlo a co svým zákazníkům nabízí? Plni zvědavosti jsme vyzpovídali jejího spoluzakladatele Robina Holešínského.
Společnostem PPL, DHL a dalším klasickým dopravcům roste konkurence. Nejedná se sice o první projekt, který se s takovým zaměřením objevil na českém trhu, ale DeliBarry má značný potenciál, navíc jeho velké plus je doprava zásilek i do světa. Navíc, jak říká Robin Holešovský: „Jsme schopni doručit kamkoliv rychlostí světla a s péčí, jako by byl balík náš vlastní.“ Na podobně chytlavé rétorice staví DeliBarry i v kampaních.
Sales model: Jak to, že je DeliBarry tak levný?
DeliBarry díky smlouvám s přepravci nabízí službu mnohonásobně levněji, než kolik stojí přímo u přepravních společností. Proč služba vznikla a jak těžké je vstoupit na trh s už zaběhlými dopravci? „Služba vznikla především kvůli velmi omezené možnosti, co se týká expedice balíčků do zahraničí. Člověk v podstatě nemá možnost balíček pohodlně poslat, pokud nechce utratit majlant za přepravní společnosti typu DHL. My mu tuto službu nabídneme výrazně levněji, navíc s přidanou hodnotou v podobě lepšího uživatelského zážitku,“ vysvětluje Robin Holešínský. „Dopravce nebereme jako přímou konkurenci, ale jako partnery. Naší hnací silou je inovace jejich stávajících služeb, kterých je v korporacích velmi těžké dosáhnout. To je naše přidaná hodnota pro zákazníka.“
Služba je vytvářena tak, aby bylo pro zákazníka objednání co nejjednodušší a nemusel vytáhnout paty z domova. Stačí objednat a zaplatit online, v domluveném čase si od vás kurýr zásilku převezme, balík putuje na místo určení, kde jej opět převezme kurýrní služba a dopraví jej adresátovi. „Aktuálně jsme na začátku, ale rádi bychom, aby náš algoritmus vždy vybral co nejvhodnějšího přepravce s ohledem na požadavky zákazníka,“ dodává Robin Holešínský.
Růst společnosti: Za 4 měsíce vyexpedoval DeliBarry už 2 500 balíčků
Služba aktuálně běží cca od května a za tu dobu již vyexpedovali téměř 2 500 balíčků a každý měsíc rostou ve stovkách procent. Služba je zatím zaměřena na ČR, největší objem tedy tvoří zásilky po Evropě. V dohledné době je však plánováno spuštění minimálně dalších dvou trhů: Slovenska a Polska. Vyplatí se jim to vůbec? „Vyděláváme na výhodných smlouvách, které máme s dopravci uzavřeny. Za nimi stojí dlouhé roky vyjednávání. Je důležité mít dostatečné objemy, abyste mohli získat výhodné ceny. Bez těch i sebelepší obchodník nedosáhne požadovaných výsledků. My jsme těchto objemů dosáhli díky importům z Číny a našim e-commerce projektům. Samotná jednání už probíhala v přátelské náladě, jelikož s většinou obchoďáků jednotlivých přepravek se již nějakou dobu známe,“ prozrazuje Robin Holešínský.
Blízká budoucnost: stavba obchodního týmu a první Vánoce
DeliBarry zatím klasické obchodníky nemá, ale plánují nový projekt, v jehož rámci chtějí službu nabízet do firem. „Službu chceme směřovat dvěma směry: na koncové a firemní zákazníky. Těm koncovým chceme nabídnout především nekomplikovanou službu za dobré peníze. Co se firemních zákazníků týče, zde bychom chtěli pomoci především menším firmám a e-shopům, které by chtěly oslovit zákazníky i za hranicemi ČR. U B2B zákazníků jsme si samozřejmě vědomi, že je pro ně rozhodující cena, a proto jim nabídneme individuální slevy na základě jejich obratů,“ uvádí Robin Holešínský. K budování obchodního týmu by mělo dojít na začátku příštího roku.
DeliBarry čekají první Vánoce, od kterých zatím nevědí, jak velký obrat mohou čekat, ale mají do té doby velké plány: „Rádi bychom ještě systém vylepšili tak, abychom automaticky předcházeli problémům, které např. vznikají s nespolehlivými kurýry. A to za pomoci tzv. Big Data, která aktuálně spíše sbíráme,“ prozrazuje letošní vizi Robin Holešínský.
Nejtěžším balíkem byly peněženky z Číny, nejkurióznějším požadavkem přeprava myší
- Nejvzdálenější země, kam jsou schopni doručit: Nový Zéland (doručení do 72 hod. od vyzvednutí)
- Nejvzdálenější země, kam již doručili balík: Čína
- Nejtěžší zásilka: 143 Kg – balík z Číny s peněženkami
- Nejoblíbenější destinace zásilek mimo ČR: Velká Británie
- Nejčastěji posílané zboží: oblečení, různé potraviny s dlouhou trvanlivostí, vzorky různého zboží
- Nejkurióznější balík: Někdo chtěl přepravit laboratorní myši, ale přeprava zvířat je zakázána. 🙂